تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805655210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*ديدار رييس مجلس با آيات عظام و مراجع تقليد* مشكلات جزبا همدلي قوا حل نمي‌شود گام‌هاي موثري براي رونق اقتصادي برداشته شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *ديدار رييس مجلس با آيات عظام و مراجع تقليد* مشكلات جزبا همدلي قوا حل نمي‌شود گام‌هاي موثري براي رونق اقتصادي برداشته شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس: فقه و حقوق - فقه

دكتر علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي در سفري به قم با برخي از مراجع تقليد و علماي قم ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني در اين ديدار جايگاه مجلس در نظام جمهوري اسلامي ايران را گوشزد كرد و گفت: مسووليت رياست مجلس، مسووليت بسيار سنگيني است و كار آساني نيست.

اين مرجع تقليد افزود: بايد كليه امور ممكلت اعم از سياست، اقتصاد، فرهنگ و اشتغال تحت نظارت مجلس بوده و در كميسيون‌هاي متعدد اجرا شود. هر كميسيون بايد نسبت به مسووليتي كه بر عهده‌اش گذاشته شده است انجام وظيفه كند.

وي با اشاره به انتخاب علي لاريجاني از حوزه انتخابيه قم، اظهار كرد: شما نه تنها نماينده‌ي قم بلكه نماينده‌ كل مملكت اسلامي هستيد.

صافي گلپايگاني خطاب به لاريجاني گفت: شما بايد از اين فرصت به دست آمده به نحو احسن استفاده كنيد و خدمت شايسته به قم داشته باشيد.

وي اظهار اميدواري كرد: شهر قم با حضور نماينده‌ي قم بر مسند رياست مجلس، شهري درخور جهان اسلام و شهر قم شود و بتواند عظمت اسلام را به جهانيان نشان دهد.

صافي‌گلپايگاني همچنين بر صرف درآمدها و عوايد كشور در جهت امور توليدي تاكيد كرد و گفت: بايد در زمينه‌هاي مختلف به ويژه اقتصادي و برنامه‌ريزي، از كارشناسان در زمينه‌هاي مختلف بهره ببريم.

اين مرجع تقليد همچنين با اشاره به اوضاع سياسي جهان گفت: بايد مجلس و نمايندگان آن اوضاع سياسي دنيا را رصد كرده و زير نظر بگيرند.

براي مسكن و اقتصاد راهكاري بينديشيد

به گزارش ايسنا، آيت الله العظمي موسوي اردبيلي نيز در اين ديدار با تبريك انتخاب ايشان به سمت رياست مجلس گفت:‌ حالا كه شما آمده‌ايد رييس مجلس شده‌ايد، نمي‌شود ما هيچ نگوييم ما بايد توصيه‌ها و پيشنهادات خود را به شما منتقل كنيم.

وي افزود: من فكر مي‌كنم اولويت اين است كه از شما خواهش كنم تا مي‌توانيد بحث مملكت را خوب كنيد كاري به امور سياسي ندارم منظور من زندگي عادي مردم است. زندگي عادي مردم روز به روز بدتر مي شود بايد چاره‌اي بينديشيد.

اين مرجع تقليد با اشاره به وعده‌ها و اميدهايي كه در رابطه با مسائلي چون مسكن و اقتصاد به مردم داده مي شود، گفت: اگر اميد دهيد ولي عمل نكنيد به مراتب ناراحتي مردم از شما بيشتر خواهد شد. راهكاري بينديشيد تا اين مساله از اين بن بست خارج شود هرچند كه مقداري دير شده است.

دكتر علي لاريجاني نيز در ابتداي اين ديدار گفت:‌ مجلس هشتم از تركيب نيروي متخصص خوبي برخوردار است. برخي از كميسيون‌ها از ظرفيت خوبي برخوردارند و تلاش اين است كه در صحن مجلس كار تخصصي صورت پذيرد و نزاع سياسي تبديل به مباحثات تخصصي شود.

وي تاكيد كرد:‌ تلاش مي‌شود تا به جاي كشمكش‌هاي سياسي به موضوعات مهم پرداخته شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دولت مسيري را در جهت اصلاح امور معيشتي مردم و حل مشكلات طي مي‌كند، افزود: بيشتر تمركز ما در مجلس بر روي آن است كه كمك نماييم تا در زمينه‌ي اقتصادي كار كارشناسي مطلوبي صورت پذيرد و اميدواريم كه مشكلات اقتصادي مردم هرچه سريعتر حل شود.

مشكلات جز با همدلي و وحدت نظر كليه قوا حل نمي‌شود

به گزارش خبرنگار ايسنا، آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي در ديدار رييس مجلس با اشاره به شرايط مهم داخلي وخارجي كشور اظهار كرد: در اين شرايط مشكلات جز با همدلي و وحدت نظر كليه قوا حل نمي‌شود.

وي با اشاره به كميسيون مشترك مجلس و دولت گفت: كميسيون اقتصادي مركب از مجلسيان و دولت و كارشناسان اقتصادي تشكيل شده است بسيار خوشحال شدم. اين اقدام موثر سبب مي‌شود تا ذهنيت مردم نسبت به جدا بودن فعاليت دولت و مجلس اصلاح شود.

وي در ادامه پيشنهاد كرد چنين كميسيون مشتركي هم با قوه قضائيه تشكيل شود تا اين قوه بتواند مشكلات را حل كند.

اين مرجع تقليد همچنين به سه مساله مهم تورم و مشكلات اقتصادي،‌ مسايل فرهنگي و مسايل سياسي خارجي اشاره كرد و گفت: بايد به هر سه اين مسائل توجه جدي شود.

مكارم شيرازي تصريح كرد: بايد مردم را در جريان مسائل بيشتر قرار داد و مشكلات را با مشاركت مردم حل نمود چون اين مشكل تنها توسط دولت و مجلس حل نمي‌شود.

مكارم شيرازي با اشاره به ضايعات دو ميليون تني نان در كشور گفت: اگر مردم در جريان موضوع قرار گيرند اين ميزان كمتر مي‌شود. ائمه جمعه و علما در زمينه صرفه‌جويي به مردم بيشتر گوشزد كنند تا اين اسراف‌كاري‌ها و قطع‌هاي برق كمتر شود.

وي همچنين به بحث سياست خارجي اشاره كرد و گفت: بايد مردم را در جريان مسائل سياست خارجي هم قرار داد. هر چه بيشتر مردم در جريان قرار گيرند بهتر است. نكند كاري كنيم كه مشكل بيشتر شود، بايد با درايت برخورد كرد و مسائل حساس اين چنيني را حل نمود.

مكارم شيرازي با اشاره به سابقه دكتر لاريجاني در مسائل سياست خارجي گفت: بايد شما با استفاده از تجاربي كه دراين زمينه داريد نمايندگان مجلس را در جريان گذاشته و به دولت كمك كنيد همچنين به وزارت خارجه هم كمك فكري دهيد. به طور مثال شما در بحث انرژي هسته‌يي داراي تجارب ارزشمندي هستيد كه بايد آن را به مسئولان فعلي شوراي عالي امنيت ملي منتقل كرد. البته از حق خود نبايد عقب‌نشيني كنيم اما گرفتن حق بايد با تدبير باشد.

اين مرجع تقليد همچنين در بحث تورم با بيان اينكه تورم عوامل مختلفي دارد، گفت: تورم يك عامل ندارد بايد عوامل را براي مردم شرح داد تا با كمك آنان جلوي آن گرفته شود.

وي ادامه داد: دولت و ملت جداي از هم نيستند؛ به خصوص در شرايط طوفاني، به طور مثال جايي كه بايد جلوي اسراف گرفته شود بايد صرفه‌جويي كرد جايي كه دولت بايد حمايت كند موظف به حمايت است همچنين مجلس بايد قوانين راهگشا وضع كند.

وي از به تفاهم رسيدن دولت و مجلس در زمينه خشكسالي ابراز خرسندي كرد و افزود: بايد طوري شود كه به جاي مطلوبي در اين زمينه برسيم.

استاد حوزه علميه قم، در ادامه به وضعيت استان قم اشاره كرد و گفت: همان طور كه همه انتظار دارند كه با تشكيل مجلس جديد در حوزه تحولي عظيم ايجاد شود انتظار اين است كه قم با وجود شما در مسند رياست مجلس، تكاني بخورد. مساله‌ي آب حل شود و كارها به سامان برسد.

وي همچنين به طرح حرم تا حرم اشاره كرد و گفت: لازم است مشكل اين طرح زودتر حل شود و از اين وضع خراب نجات پيدا كنيم.

وي اضافه كرد: در قم از نظر خيابان‌ها و معابر كار زياد است كه بايد انجام شود.

اين مرجع تقليد همچنين مساله بيمارستان شهيد بهشتي را مدنظر قرار داد و افزود: ما آخر نفهميديم بيمارستان شهيد بهشتي، كي به كجا مي‌رسد؟ اين بيمارستان مركزي خوبي است كه بايد احيا شود.

وي با اشاره به خيل عظيم زائر و مسافر در قم گفت: بايد آمادگي لازم براي پذيرايي از اين همه مسافر در شهر مقدس قم ايجاد شود، كه به نظر مي‌رسد هنوز اين آمادگي وجود ندارد.

مكارم شيرازي گفت: به قم نبايد مانند ديگر شهرها نگاه كرد. قم فرامرزي و متعلق به همه‌ي جهان تشيع است. بايد بودجه‌ي خاصي گذاشته شود، اما نبايد گمان شود كه اين امتياز است، در حالي كه امتياز نيست هر جا كه اين جمعيت و خيل عظيم مسافر وجود داشته باشد، بايد اين‌چنين تمهيداتي براي آن در نظر گرفته شود.

اين استاد حوزه همچنين با تاكيد بر حجم زياد كارهاي فرهنگي كه در قم انجام مي‌شود، گفت: قم مركز حوزه‌ي علميه است و كارهاي فرهنگي زيادي در آن انجام مي‌شود. كجا سالانه 16 هزار عنوان كتاب چاپ مي‌شود؟ اما ما اين ميزان چاپ كتاب را در قم داريم.

وي با اشاره به حذف يارانه‌ي كاغذ گفت: حذف يارانه‌ي كاغذ باعث شد تا هديه كردن كتاب گران و كم‌تر شود و بيشتر به خارج ارسال شود. بايد تدبيري در اين زمينه انجام شود.

وي در پايان اظهار كرد: فعاليت شما در سمت رياست مجلس را به فال نيك مي‌گيريم و اميد داريم تا اين مسايل پيش‌روي ملت هرچه سريع‌تر حل شود.

در ابتداي اين ديدار رييس مجلس شوراي اسلامي گزارشي از عملكرد مجلس در آغاز فعاليت خود تاكنون ارايه داد و گفت: تلاش ما اين است كه در مسايل مهم كشور افق‌هاي فكري نمايندگان را به هم نزديك كنيم و بر حوزه‌ي اقتصاد نيز تمركز نماييم.

وي همچنين با اشاره به اختلافات موجود در برخي از موضوعات گفت: تلاش شده است تا جاهايي كه منشا اختلاف برداشت فكري است كميسيوني تشكيل شده و اين اختلافات به حداقل برسد.

وي اضافه كرد: رايزني‌هايي هم با شوراي نگهبان صورت گرفته است تا قوانين مصوب مجلس در جاهايي كه خلاف شرع و قانون اساسي نيست با مشكلات كمتري مواجه شود.

مردم رنج گراني را لمس مي‌كنند

گام‌هاي موثري براي رونق اقتصادي برداشته شود

آيت الله العظمي نوري همداني شب گذشته با دكتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو كرد.

به گزارش ايسنا، آيت الله العظمي نوري همداني در اين ديدار با تبريك ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) آيه 35 سوره نور را منسوب به حضرت زهرا (س) دانست و افزود:‌ منظور از مشكات در اين آيه حضرت زهرا (س) است.

اين مرجع تقليد تحول ايجاد شده در مجلس را مطلوب توصيف كرد و افزود: بايد گام‌هاي موثري در ارتباط با تحول اقتصادي به منظور ارزاني و فراواني نعمت‌ها و نيز رونق اقتصادي برداشته شود.

وي خطاب به لاريجاني با بيان اين‌كه در ديداري كه قبل از انتخابات با شما داشتم در مورد مشكلات اقتصادي صبحت كردم، افزود: اصل چهارم قانون اساسي مربوط به اقتصاد و اصل 43 نيز مربوط به زودودن فقر است. اين دو اصل دلالت بر اين دارد كه اولا فقر امر ذاتي نيست بلكه عارضي است و ثانيا با قرار گرفتن انفال در اختيار حاكم اسلام ثروت‌ها در جهت اسلام و تقويت نيروهاي انساني مستعد مصرف خواهد شد كه توام شدن اين دو مساله (انفال و صرف ثروت‌ها در جهت تربيت انسان‌هاي مستعد) باعث خواهد شد تا فقر در جامعه مشاهده نشود.

وي قدرت‌هاي استكباري و حكومت‌هاي استبدادي را عامل عمده وجود فقر در جامعه اسلامي دانست و گفت:‌ انتظار مردم ريشه‌يابي فقر و برپايي عدالت اقتصادي و اجتماعي است.

اين مرجع تقليد تصريح كرد: مردمي كه به شما راي داده‌اند انتظار دارند تا امنيت ، عدالت و ارزاني و فراواني نعمت را براي آنها به ارمغان آوريد.

وي همچنين به اصل 44 قانون اساسي اشاره كرد وگفت:‌ اين اصل بر نقش حمايت و هدايت دولت دلالت دارد. در واقع اصل 44 مبين آن است كه كارهاي اقتصادي بايد به دست مردم سپرده شود. مردم از طرفي با مهارت‌هاي خود و در اختيار قرار دادن منابع ثروت ، رقابت اقتصادي ايجاد كرده و از سوي ديگر سبب ايجاد ارزاني ، فراواني و اشتغال در جامعه خواهند شد.

نوري همداني با اشاره به قيمت‌هاي مختلف كالا در نقاط مختلف كشور، گفت:‌ تثبيت قيمت‌ها و نظارت حكومت بر قيمت ها اصل اساسي است كه در كشورهاي جهان ديده مي‌شود اما تا كنون در كشور ما اعمال نشده است.

وي تصريح كرد: دولت و مجلس دو وظيفه اساسي ارزاني ، فراواني نعمت و تثبيت قيمت‌ها را بر عهده دارند . مردم به صورت روزمره با اقتصاد سر و كار دارند و اين رنج گراني را لمس مي‌كنند.

وي با توصيه به انجام كارهاي هماهنگ، اظهار اميدواري كرد: در نتيجه انديشه و فكر به زودي آثار ارزاني و تحول اقتصادي را در كشور شاهد باشيم.

در ابتداي اين ديدار نيز علي لاريجاني حل مسائل اقتصادي، كنترل تورم و رونق اقتصادي را از اولويت‌هاي مجلس هشتم ذكر كرد.

كمك‌ها بايد به شكل بنيادين باشد

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه‌ي سفر خود به قم با آيت‌الله العظمي سبحاني ديدار و گفت‌وگو كرد.

آيت‌الله العظمي سبحاني در اين ديدار با اشاره به لايحه‌ي اخير دولت به مجلس در رابطه با كمك به كشاورزان گفت: اين لايحه از دو جنبه قابل بررسي است؛ يكي كمك نقدي به كشاورزان و ديگري كمك‌هاي بنيادي.

اين استاد حوزه‌ي علميه‌ي قم، اضافه كرد: كمك نقدي به كشاورزان كارساز نيست. تجربه نشان داده است كه اين كمك‌ها معمولا در جاي خود خرج نمي‌شود.

وي تصريح كرد: اگر كار زيربنايي صورت بگيرد و كمك‌ها به شكل بنيادين باشد، بهتر به نتيجه منجر مي‌شود.

دكتر علي لاريجاني نيز در ادامه گفت: از مسايلي كه در اين لايحه مطرح شد و مورد بررسي قرار گرفت، اين است كه چگونه به باغدار كمك شود تا اين كمك منجر به توليد بيشتر شود.

وي افزود: ما نمي‌خواهيم تا پمپاژ پول صورت پذيرد، بلكه تلاش داريم تا به طور اساسي به اين مساله رسيدگي كنيم.

به دنبال ايجاد تحول در حوزه هستيم

به گزارش ايسنا،‌ آيت الله مقتدايي در ديدار دكتر علي لاريجاني گفت: بايد آستين همت را بالا زده و خدماتي كه به نظر مي رسد بايد در حوزه صورت بگيرد، را انجام دهيم.

وي به ديدار خود با مراجع تقليد و مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: نظر مقام معظم رهبري اين بود تحول در حوزه بايد صورت پذيرد و ما نيز به دنبال آن هستيم. مراجع عظام تقليد هم بر ضرورت تحول در حوزه تاكيد داشتند.

مقتدايي افزود: برخي مراجع تحول را همراه با حكمت و تدبير خواستار شدند و اميدواريم بتوانيم به خواسته آنان جامع عمل بپوشانيم.

مدير حوزه علميه قم در پايان سخنان خود تاكيد كرد: ما به دنبال ايجاد معاونت بين المللي در حوزه هستيم.

در ابتداي اين ديدار، علي لاريجاني با مناسب توصيف كردن ظرفيت حوزه علميه گفت:‌ حوزه بايد در عرصه ارتباط بين المللي با اديان فعال شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: به نظر مي‌رسد خلاء يي در اين زمينه وجود دارد كه بايد جبران شود و ارتباطات بايد فراملي باشد.

نمايندگان بخشي نگر نباشند

هر كسي متناسب با رشته تخصصي خود دركميسيون حضور يابد

دكتر علي لاريجاني در آخرين روز حضور خود در قم با آيت الله يزدي رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ديدار و گفت و گو كرد.

به گزارش ايسنا، آيت الله يزدي در اين ديدار سمت جديد لاريجاني را تبريك گفت و اظهار اميدواري كرد با شرايطي كه در كشور به وجود آمده است بتواند منشاء اثر باشد.

وي با بيان اينكه خداوند جهات مثبتي را كنار هم گذاشته است، گفت: در كنار اين جهات مثبت انتظارات و توقعاتي هم قرار دارد.

يزدي بر ورود افراد متخصص در كميسيون‌هاي مختلف مجلس تاكيد كرد و گفت: بايد هر كسي متناسب با رشته تخصصي خود دركميسيون حضور يابد.

وي خاطر نشان كرد: مجلس در كنار وظيفه‌ي قانونگذاري بايد بر حسن اجراي قوانين كشور نظارت داشته باشد.

وي با بيان اينكه نمايندگان نبايد دنبال بخشي نگري باشند، گفت: نماينده‌ نبايد خود را تنها متعلق به حوزه انتخابيه بداند بلكه بايد خود را نماينده ي كل كشور بداند و مسائل كشور را مقدم بر مسائل حوزه انتخابيه بداند.

رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم همچنين قم را يك استان استثنايي دانست و گفت: قم محوريت علمي دارد و لذا بايد به جهات علمي و زيارتي آن بيشتر توجه شود.

وي همچنين خواستار توجه رياست مجلس به مسائل قم شد و اظهار اميدواري كرد:‌ اين مساله بتواند در تسريع عمران و آباداني قم منشاء اثر باشد.

در ابتداي اين ديدار هم دكتر علي لاريجاني در سخناني ابراز كرد: آمدن من به قم با دعوت و نظر جنابعالي بود والان از اين وضعيت راضي هستم و نمايندگي از قم را افتخار خود مي دانم.

وي با بيان اينكه مسووليت رياست مجلس سنگين است، گفت: خوشبختانه در مجلس روحيه‌ي خوبي براي انجام كارهاي اساسي وجود دارد و تلاش مي‌شود كه اخبار وحدت آميز در كشور به وجود آيد.

وي با بيان اينكه ما در همان اوايل تشكيل مجلس هشتم با دولت و قوه قضاييه مذاكراتي انجام داديم، گفت: در اين مذاكرات به اين نتيجه رسيديم كه اختلافاتي كه معمولا بين قوا پيش مي‌آيد در گروه هاي كارشناسي بررسي شده و به جامعه كشيده نشود.

وي همچنين تقويت بعد كارشناسي كميسيون‌ها را از برنامه هاي خود عنوان كرد و گفت: ما در كنار هر يك از كميسيون ها 5 تا 7 كارشناس و مشاور قرار داديم كه در حال حاضر در اين چند روزه كميسيون‌ها شكل گرفته و مشغول فعاليت شدند.

وي همچنين بيشترين مشكل موجود را مربوط به مساله خشكسالي دانست و گفت: مكانيزمي طراحي شده تا جداي از وظيفه‌ي قانونگذاري نظارت داشتن و مطلع بودن، جلسات مشتركي با دولت گذاشته و در مسائل بين المللي و داخلي به كمك يكديگر بشتابيم. در واقع مجلس تنها جايگاه قانونگذاري نيست.

انتهاي پيام
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن