واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به گزارش خبرنگار ايرنا از سومين نشست باشگاه فيلم رازي، فردين صاحب الزماني در خصوص نخستين ساخته بلند سينمايي خود گفت: فيلم چيزهايي هست كه نميداني با نو بودن شيوه روايت، سينماي جديدي را به مخاطبان خود ارايه ميكند و بازيهاي عالي بازيگران، فيلمبرداري و طراحي صحنه آن همه به موفقيت اين فيلم كمك كردند. وي افزود: در نگارش فيلمنامه اين فيلم از ديالوگهاي پيچيدهاي استفاده كرديم كه اين پيچيدگي نيز مورد توجه قرار گرفت. اين كارگردان درباره تركيببندي بازيگران با استفاده از چهرههاي شناخته شدهاي مانند علي مصفا و ليلا حاتمي گفت: از ابتداي توليد فيلم، اين دو نفر به دليل توانايي بالا در بازي و نقشآفريني مدنظر من بودند و به جرات ميتوانم بگويم هيچكس نميتوانست جاي اين دو نفر را در اين فيلم بگيرد. وي با تاكيد بر اينكه فيلم وام گرفته از هيچ يك از آثار ديگر نيست، گفت: شايد در مواردي كوچك تشابهاتي ميان اين فيلم و ديگر فيلم ها باشد، اما اين فيلم زبان خاص خود را داشته و تاثير گرفته از ديگر فيلمها نيست. صاحبالزماني فصل پاييز را زمان اكران عمومي اين فيلم اعلام كرد و گفت : با توجه به فضايي كه فيلم دارد، اين زمان بهترين زمان ممكن براي اكران آن است و اگر شرايط اكران شرايط مساعد و عادلانه اي باشد، به طور يقين اين فيلم مخاطبان بسياري را جذب خواهد كرد ليلا حاتمي به عنوان بازيگر نقش اول زن در فيلم چيزهايي هست كه نميداني با حضور در اين نشست گفت: تمام شخصيتها در فيلمنامه به خوبي شكل گرفته بودند و من هيچ مشكلي در برقراري ارتباط با آنها در زمان ساخت اين فيلم نداشتم. وي در ادامه گزيده كار بودن خود و انتخاب فيلمنامههاي قوي را يكي از علل پيشرفت خود در حرفه بازيگري دانست. هومن بهمنش مدير فيلمبرداري اين اثر فيلمنامه خوب و قوي آن را عمده ترين دليل قبول اين پروژه دانست و گفت : فيلمبرداري اين فيلم به دليل فضاي خاص آن كه بيشتر در تاريكي شب بود، همچنين با توجه به تصاوير بسته فيلم، تلاش براي خسته نشدن مخاطب كار سخت و طاقت فرسايي بود و نياز به نوآوري و خلاقيت بسيار زيادي داشت. وي اين فيلم را تجربه خوبي در كارنامه هنري خود دانست و گفت: اگر در آينده به من پيشنهادي از اين جنس شود، بازهم به سراغ اين گونه فيلمها خواهم رفت حتي در شرايطي كه پيشنهاداتي بهتر از لحاظ مالي برايم وجود داشته باشد. جواد طوسي نويسنده و منتقد سينما با حضور در اين نشست گفت: پيروي نكردن فيلم در شكل ظاهري خود از قواعد و قوانين كليشهاي از علل ايجاد ارتباط خوب ميان بينندگان با فيلم است. وي فيلمنامه اين اثر را بسيار قوي دانست و گفت: با وجود اينكه فيلم قصه متمركزي را دنبال نمي كند اما بيننده را تا آخر فيلم در جاي خود نگه مي دارد و اين كار بسيار سختي است. طوسي افزود: نشانه شناسي ها بسيار خوب انجام شده است كه مي تواند بيننده را به فكر كردن در رابطه با كشف اين نشانهها وادار كند. وي صداگذاري اين فيلم را از علل جذاب بودن آن دانست و گفت: صداهاي موجود در فيلم كمك مي كند تا فضا و شخصيت هاي اين فيلم براي مخاطبان قابل درك باشد. اين منتقد سينما افزود : تا چند دهه قبل تصويري نااميد كننده از سينما در ذهن داشتم اما با حضور كارگردانان نسلهاي دوم و سوم و ايجاد موجي جديد در فيلم سازي اين تصوير پاك شده و اميدوارانه تر به آينده سينماي ايران نگاه مي كنم. طوسي، فردين صاحب الزماني را ادامه دهنده اين موج نوين دانست و گفت: اميدوارم ديگر كارگردانان نيز به اين موج بپيوندند و ادامه دهنده آن باشند تا بتوانند در آيندهاي نزديك جرياني تازه در سينماي ايران ايجاد كنند . فيلم چيزهايي هست كه نميداني داستان زندگي يك راننده آژانس به نام علي را روايت ميكند كه از درگير شدن با هر ماجرايي دوري ميكند و در انزواي خود به سر مي برد. سيما، به عنوان همكلاسي قديمي علي، هنوز تلاش ميكند دوستي سالهاي دور را زنده كند و او را از انزوا درآورد. سومين نشست باشگاه فيلم رازي شامگاه ديروز با موضوع نمايش و نقد فيلم چيزهايي هست كه نميداني چهارشنبه شب با حضور عوامل اصلي تهيه فيلم در فرهنگسراي رازي برگزار شد. تهرام/م.ه/ /1556/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 527]