تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817087471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت و گوي زنده تلويزيوني / احمدي نژاد:همه براي درمان درد مزمن اقتصادي كشور دولت را ياري كنند(‪(۴‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در گفت و گوي زنده تلويزيوني / احمدي نژاد:همه براي درمان درد مزمن اقتصادي كشور دولت را ياري كنند(‪(۴‬
محمود احمدي نژاد در بيان مشكلات پيش روي اقتصاد كشور ، ناهماهنگي در نظام توزيع كالا در كشور را يكي ديگر از اين مشكلات عنوان كرد و گفت: البته اصناف ما بسيار خوب هستند و در مقاطع مختلف و تحريم‌هاي دشمنان همكاري كردند و مانع وارد آمدن فشار مضاعف به مردم شدند اما نظام توزيع كالا در كشور نيازمند اصلاح است .

رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه ما نيازمند شبكه گسترده و بزرگ توزيع در كشور هستيم، گفت : قيمت كالاها نبايد در نقاط مختلف كشور قيمت‌هاي متفاوت داشته باشد و توزيع كالا بايد در كشور هماهنگ و يكنواخت انجام شود و دست واسطه‌ها در توزيع كالا كوتاه شود .

احمدي نژاد همچنين اصلاح ساختار دولت را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اين اصلاح ساختار را شروع كرده‌ايم و بودجه‌هاي مصرفي دولت را تا حد زيادي كنترل كرده‌ايم اما وظايف دولت بايد بازتعريف شود و ساختارها تغيير كند.

رييس جمهوري با تاكيد براينكه دولت براي تمام اين مشكلات طراحي كرده و كار تخصصي نموده است ، افزود: قريب به اتفاق آن براي اجرا آماده شده و در شرف نهايي شدن است.

وي به عنوان نمونه به موضوع يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: نظام مند كردن يارانه‌ها را در نيمه دوم سال در برخي بخشها آغاز مي‌كنيم .

احمدي نژاد با بيان اينكه براي كل يارانه‌ها برنامه ريزي كرده ايم، گفت:
براي پرداخت يارانه به مردم براي خانواده‌ها حساب ملي باز مي‌شود و براي تك تك خانواده‌ها پيش بيني شده و به هر خانواده تا ‪ ۶‬نفر يارانه اختصاص خواهد گرفت .

رييس جمهوري در ادامه به جلسه شب گذشته دولت با نمايندگان مجلس اشاره كرد و گفت :
جلسه با نمايندگان مجلس بسيار خوب بود همكاري خوبي دارند و همينطور درخصوص اين طرح جلسات خوبي با صاحبنظران و كارشناسان اقتصادي داريم .

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه اجراي كامل اين طرح عظيم ملي زمان بر خواهد بود ، گفت: اگر همين امروز هم شروع كنيم ممكن است ‪ ۳‬تا ‪ ۵‬سال تا نهايي شدن آن طول بكشد اما در همه بخش‌هايي كه اعلام شد زير ساخت‌ها آماده شده و براي هر كدام زمان شروع عمليات تعيين شده كه در زمان خود اعلام خواهد شد.

رييس جمهوري همچنين خاطرنشان كرد كه براي بهتر اجرا شدن اين طرح به اندازه كافي براي دريافت نظرات كارشناسان و صاحبنظران وقت مي‌گذاريم و تا جايي كه ممكن است دولت فرصت مي‌دهد تا مردم هم همراهي كنند و اين كار ملي را به سرانجام بر سانند.

احمدي نژاد با بيان اينكه اگر ساختارهاي كشور درست كار نكند اهداف چشم انداز ‪۲۰‬ساله و سياست‌هاي كلي نظام محقق نخواهد شد، گفت:اگر اشكالات و موانع ساختاري برطرف نشود خروجي كه دريافت مي‌كنيم آن چيزي كه انتظار داريم نخواهد بود .

مهدي كلهر مشاور رسانه‌اي احمدي نژاد كه رييس جمهوري را در اين گزارش همراهي مي‌كرد عليت اينكه بخش ساختمان در كشور فاقد صنف مشخص است را سوال كرد، رييس جمهوري با تاييد اين سخنان وي گفت : در بخش ساختمان مشكلات ديگري از سوداگري در بخش مسكن را داريم و عقب افتادگي‌هاي گذشته كه باعث افزايش قيمت مسكن در كشور شد و از گذشته به اين دولت رسيد از اشكالات شناسايي شده مسكن است كه براي رفع اين مشكلات طراحي‌هاي لازم صورت گرفته است .

رييس جمهوري در همين رابطه به طرح دولت درخصوص راه اندازي سامانه اطلاعاتي مسكن كه از اول آذرماه اجرا خواهد شد اشاره كرد و گفت : با اجراي اين طرح كساني كه كارشان فقط خريد و فروش مسكن است شناسايي شده و از آنان ماليات گرفته خواهد شد و متخلفان از سوي تعزيرات جريمه خواهند شد.

احمدي نژاد همچنين به اقدامات انجام شده در قالب طرح مسكن مهر و ارائه تسهيلات ويژه براي سازندگان مسكن اشاره كرد و گفت : براي اين منظور منابع بانكي سازماندهي شده و بزودي ابلاغ مي‌شود و كارهاي كنترلي ديگري نيز براي جلوگيري از سوداگري مسكن انجام مي‌شود .

رييس جمهوري با تاكيدبر اينكه يك بار براي هميشه مي‌خواهيم مسكن را سروسامان دهيم ، گفت: در سالهاي گذشته حداقل ‪ ۱۰‬نوسان در بازار مسكن را سراغ داريم و شوك‌هاي سنگيني در بازار مسكن را شاهد بوده‌ايم كه افزايش قيمت بسيار بيشتر از افزايش اخير بوده است .

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه هرجا پيروزي وجود داشته با همراهي و كمك مردم بوده است از ملت ايران خواست كه براي درمان دردهاي مزمن ساختار اقتصادي كشور دولت را همچون هميشه همراهي كنند .

رييس جمهوري با بيان اينكه عده‌اي به ما گفتند كه الان زمان مناسب براي انجام اين كار نيست و ممكن است دولت آسيب ببيند، گفت: پاسخ من اين بود كه اگر دو سه دولت هم آسيب ببيند ارزش ان را دارد كه اين درد مزمن درمان شود . دولت مصمم به اجراي عدالت است و با
توكل به خدا و پشتوانه ملت پيش بيني‌هاي لازم را براي اجراي اين طرح عظيم و ملي انجام داده است .

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ‪ ۹۰‬هزار ميليارد تومان يارانه سوخت مال مردم است و بايد در زندگي مردم خودش را نشان دهد، به همكاري خوب مردم با طرح سهمبه بندي بنزين اشاره كرد و گفت :با همراهي خوب مردم امروز مصرف سوخت بطور كامل مديريت مي‌شود و در بخش‌هاي ديگر اقتصاد نيز مي‌توان اين كار را با همراهي ملت انجام داد.

رييس جمهوري افزود: ممكن است كه برخي‌ها بخواهند تلاطم ايجاد كنند و مانند چند روز گذشته كه در مورد برخي كالاها جوسازي شد ، براي مردم مشكل ايجاد كنند اما مردم خوب كه در روزهاي گذشته با افزايش كاذب قيمت برخي اقلام مقابله كردند، مواظب باشند تا ما با سلامت از اين مرحله عبور كنيم .

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: از دانشمندان ، علما و متخصصين هم دعوت مي‌كنم كه بيايند نظر بدهند، اين طرح هيچ نقطه پنهاني ندارد . اعلام عمومي مي كنيم ، نامه مي‌فرستيم و دعوت مي‌كنيم دست آنها را مي‌بوسيم و از آنها مي خواهم كه دولت را ياري دهند و معتقديم كه در درمان اين درد كشور از آرزوهاي بيشتر كارشناسان و دلسوزان كشور است و بعيد مي‌دانم كه اقتصاد داني در ضرورت اين طرح ترديد داشته باشد.

رييس جمهوري گفت: بايد مردم آثار افزايش قيمت نفت را لمس كنند و اين طرح بايد يكجا و كامل اعلام شود و دوستان بايد بيايند و نظر دهند و كمك كنند مشاور رسانه‌اي رييس جمهوري خطاب به احمدي نژاد گفت كه اصحاب رسانه نيز علاقمند هستند در آگاهي جامعه در مورد ابعاد اين طرح دولت را ياري دهند و دوستان دولت بايد نشست‌هايي در اين زمينه با رسانه‌ها داشته باشند.

احمدي نژاد در پاسخ گفت: در اولين فرصت اين جلسه را خواهيم داشت و اين طرح كه متعلق به همه است را تشريح خواهيم كرد. نبايد اين طرح را تبديل به مناقشات سياسي كرد هر كسي بخواهد با او بحث خواهيم كرد و به سوالات پاسخ مي‌دهيم .

رييس جمهوري تاكيد كرد كه دولت آمادگي دارد كه شبانه روز كار كند و اين طرح را كه پشتوانه علمي و اطلاعاتي بسيار مستحكمي دارد با عزم قاطع جلو ببرد.

كلهر در ادامه تاثير افزايش قيمت نفت را بر اقتصاد كشورها از جمله ايران سوال كرد، رييس جمهوري در پاسخ گفت: برخي‌ها دولت را متهم ميكنند كه پول نفت را چه مي‌كند وانتظار دارند كه با بالا رفتن قيمت نفت، بلافاصله مردم تاثير آن را ببينند، البته اين با واردات كالا ممكن است صورت گيرد اما واقعيت اين است كه پول نفت در جيب دولت نمي‌رود .

احمدي نژاد افزود: در آذرماه گذشته خواستيم يك ميليارد و ‪ ۲۰۰‬ميليون دلار از درآمد نفت را براي مصارف كشور اختصاص دهيم اما مخالفت كردند كه البته با موافقت رهبر معظم انقلاب اواخر سال جاري بخشي از آ ن را گرفتيم و براي حل مشكلات استفاده نموديم .

رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه قيمت واقعي نفت از سوي خريداران به ما داده نمي‌شود، گفت :
كشورهاي اروپايي بيش از بهايي كه براي نفت به ما مي‌پردازند از مردم خود ماليات مي‌گيرند، اگر اروپايي‌ها اجازه دهند ما در اروپا پمپ بنزين مي زنيم و بنزين را ارزان تر از خودشان به مردم آنها ارادئه مي‌دهيم .

احمدي نژاد تاكيد كرد: آنها قيمت را مصنوعي نگه مي‌دارند اما به قيمت واقعي به مردم خود مي‌فروشند و اين افزايش قيمت در قيمت كالاهايي كه به ما مي‌دهند اثر مي‌گذارد .

رييس جمهوري همچنين به كاهش قيمت دلار اشاره كرد و گفت: كاهش قيمت دلار براي اين است كه ‪ ۳۰‬سال اروپايي‌ها دلار بدون پشتوانه به بازار عرضه كردند و تورم خود را به ديگر كشورها پمپاژ كردند و به اين وسيله مشكلات خود را حل نمودند. و آمريكا نزديك به ‪ ۲۸‬هزار ميليارد دلار بدهي با دلار بدون پشتوانه پرداخت نموده است .

احمدي نژاد با بيان اينكه كاهش قيمت دلار اثر خود را در قيمت نفت گذاشته است، گفت: با توجه به كاهش ارزش دلار در جهان در واقع از سال ‪ ۱۳۸۰‬به قيمت واقعي نفت كمتر از ‪ ۱۰‬درصد اضافه شده است .

رييس جمهوري بازي مصنوعي با قيمت نفت را از ديگر مشكلات دانست و گفت :
اگر در گذشته يك كشور عضو اوپك اعلام افزايش توليد مي‌كرد قيمت‌ها به سرعت سقوط مي‌كرد اما امروز كه رشد مصرف كمتر از رشد توليد است، قيمت ها كاهش نمي‌يابد كه اين بورس بازي و سوداگري است و روي اقتصاد كشورها اثر نامطلوب مي‌گذارد.

احمدي نژاد با بيان اينكه كشورها با هم ارتباط دارند و نمي‌توانند به تنهاي امور را پيش ببرند ، گفت :ما مبادلات كالا و واردات و صادرات داريم و نمي‌خواهيم كه قيمت نفت بصورت مصنوعي و قيمت‌هاي جهاني نيز بطور كاذب افزايش يابد .

رييس جمهوري در عين حال با بيان اينكه بيش از ‪۳‬درصد از تورم سال گذشته بخاطر تحولات جهاني بوده و ممكن است كه اين رقم امسال بيشتر هم شود تاكيد كرد كه ما از اين وضعيت استفاده مي‌كنيم و آن را به فرصت براي خود تبديل خواهيم كرد و بايد براي مقابله با آن برنامه ريزي كنيم .

احمدي نژاد كاهش تعرفه‌هاي واردات و همچنين پرداخت يارانه را از راهكارهاي لازم براي مقابله با اين وضعيت عنوان كرد و گفت:اين كارها را انجام داده‌ايم ،جنس‌هاي مورد نياز را خريده‌ايم و انبارها پر است البته بايد پيش بيني دو سال را داشته باشيم ،باور من اين است كه اين وضعيت ادامه خواهد يافت چون كسي را نمي‌بينم كه بتواند مشكل جهاني را حل كند .

رييس جمهوري در پايان اين گفت و گوي زنده كه نزديك به دو ساعت به طول انجاميد تاكيد كرد : شك ندارم كه مردم ما دولت را در حل اين مشكلات كمك خواهند كرد و همچون هميشه مردم در صحنه هستند و با كمك مردم ،ايران عزيز را به قله‌ها خواهيم رساند.
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن