تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805745799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت خارجه:مدركي دال بر شهادت چهار ديپلمات ايراني دريافت نكرده ايم


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: سخنگوي وزارت خارجه:مدركي دال بر شهادت چهار ديپلمات ايراني دريافت نكرده ايم


تهران - حيات

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در خصوص ديپلمات هاي ايراني در بند رژيم صهيونيستي گفت: هيچ سند و مدركي كه نشان دهد اين چهار ديپلمات به شهادت رسيده اند، دريافت نكرده ايم.
به گزارش حيات به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت امور خارجه، سيد محمد علي حسيني امروز دوشنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال ك آيا درست است سولانا بحث تعليق شش هفته اي را به ايران پيشنهاد كرده است؟گفت: بسته پيشنهادي را كه گروه پنج به علاوه يك به طور رسمي مطرح كرد، همان بود كه در اختيار رسانه ها قرار گرفت.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در عين حال تصريح كرد: البته طرفين برخي پيشنهادها را هم براي نحوه ادامه كار و آغاز مذاكرات مطرح كردند كه در حال بررسي است.
حسيني در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا ، آيا تاييد مي كنيد سولانا پيشنهاد توقف در برابر توقف را مطرح كرده است؟اظهار داشت: برخي پيشنهادها از سوي طرفين مطرح شده كه اين را بايد مورد بررسي قرار داد و بعدا در مورد آن اظهار نظر كرد.
وي افزود: البته پاسخ ها هم بايد به صورت گفت و گوهاي فني و تخصصي بين طرفين باشد كه در زمان خودش بيشتر درمورد آن توضيح مي دهيم.
خبرنگاري از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد، اينكه آقاي جليلي مي گويد مذاكرات را بر اساس نقاط مشترك دو بسته پيشنهادي آغاز كنيم، منظور از نكات مشترك كدام است؟ حسيني پاسخ داد: آقاي سولانا نيز گفت فصل هاي مشتركي بين بسته هاي پيشنهادي وجود دارد و ما نيز گفتيم آغاز مذاكرات بايد بر اساس فصل هاي مشترك باشد.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: وقتي طرفين به دنبال مذاكرات جدي و نتيجه بخش بودن آن مذاكرات هستند، از جايي كه مورد اتفاق نظر هست مذاكرات را آغاز مي كنند.
حسيني در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران تصريح كرد كه جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در خصوص محورهاي مشترك دو بسته پيشنهادي ايران و 1+5 با طرف مقابل مذاكره كند.
وي در خصوص بسته پيشنهادي 1+5 نيز خاطر نشان كرد كه تهران آن را بررسي و مطالعه مي كند و به موقع پاسخ مي دهد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران اضافه كرد: انتظار بديهي ما اين است كه طرف مقابل نيز بسته پيشنهادي ايران را مورد توجه قرار دهد.
حسيني در اين زمينه سخنان جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي را كه به نقل از خاوير سولانا مسئول سياست خارجي و امنيتي اتحاديه اروپا يادآور شده طرف مقابل بسته ايران را مطالعه و كليات آن را مورد موافقت و حمايت قرار داده است، مورد توجه قرار داد.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه تهران چه زماني به بسته پيشنهادي 1+5 پاسخ خواهد داد، گفت: زماني كه بررسي ها تمام شود، پاسخ خود را اعلام مي كنيم.بايد مطالعه دقيقي شود و ابعاد آن بررسي و به طور رسمي پاسخ داده شود.
حسيني در پاسخ به سوال ديگري در خصوص مذاكره ايران و گروه 1+5 در خصوص محورهاي مشترك دو بسته پيشنهادي با اشاره به اينكه ايران و اروپا از ظرفيت هاي زيادي در جهت تامين ثبات و امنيت جهاني برخوردار هستند، خاطر نشان كرد كه فرصت مذاكرات، فرصتي براي آغاز اين همكاري هاست و نبايد آن را از دست داد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران در عين حال خاطر نشان كرد كه درباره نقاط اختلاف مي شود در پرتو مذاكره به گفت و گو نشست.
حسيني تصريح كرد: مشتركات طرفين مي تواند آغاز گر اين مسير باشد و طرف مقابل بايد قدر اين فرصت و زمينه را بداند.
وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص تعليق غني سازي بار ديگر تاكيد كرد كه تعليق غني سازي هيچ منطقي ندارد و موضع ايران در اين زمينه تغيير نكرده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد : نبايد درخواست هايي مطرح شود كه نتيجه آن محروميت ملت ايران از حقوق طبيعي اش باشد.
حسيني در پاسخ به سوالي در خصوص قريب الوقوع بودن قطعنامه آتي شوراي امنيت عليه ايران و توجه ايران به اين ملاحظه براي پاسخ به بسته پيشنهادي گروه 1+5 گفت: ما تمامي ملاحظات را در نظر مي گيريم ولي صدور قطعنامه و يا قريب الوقوع بودن آن موجب آن نمي شود كه از حقوق ملت خود صرف نظر كنيم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران با بيان اينكه تهران روند صدور قطعنامه را از اساس يك روند اشتباه مي داند، خاطر نشان كرد كه جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اصول و همچنين تاكيد بر روند ديپلماتيك، اهداف خود را از طرق قانوني دنبال مي كند.
حسيني در پاسخ به سوال ديگري در خصوص سفر خاوير سولانا به تهران و موضوعات مطرح شده در اين سفر گفت: آنچه در آن سفر مطرح شد، ارايه بسته 1+5 بود و چيز بيشتري از آن نبود.
وي افزود: دو طرف در انتظار هستند كه موارد پيشنهادي را بررسي كنند و تصميم مقتضي را درباره آن اتخاذ نمايند.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد كه اصل ارايه بسته و اينكه آقاي سولانا گفته است بسته پيشنهادي ايران مورد توافق قرار گرفته، از نكات مثبت است.
حسيني همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص اتمام ماموريت ابوالفضل ظهره وند سفير ايران در ايتاليا نيز تاييد كرد كه وي به تهران بازگشته است.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا آقاي عليرضا شيخ عطار نيز به عنوان سفير ايران در آلمان مطرح است، اين موضوع را تاييد كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي به هيچ وجه در ظرفيتي نيست كه بخواهد ايران را تهديد كند.
حسيني با تاكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي در عرصه عمل در برابر مقاومت لبنان و فلسطين پذيراي شكست شد، گفت: رژيم صهيونيستي براي اينكه بحران داخلي خود را به بيرون منتقل كند، گاهي اوقات از اين شعارهاي توخالي مي دهد.
حسيني در خصوص رزمايش اخير رژيم صهيونيستي گفت:رژيم صهيونيستي اكنون با فساد مقامات خودش در داخل و نيز بحران هاي متعددي مواجه است و يكي از سياست هاي هميشگي رژيم صهيونيستي اين بوده كه تلاش كند بحران هاي داخلي خود را به خارج منتقل كند و برگزاري رزمايش نيز در اين جهت قابل ارزيابي است.
وي افزود: صهيونيست ها در مقابل مقاومت لبنان و فلسطين شكست خورده اند و براي ترميم روحيات مسوولين داخلي خود دست به چنين كارهايي مي زنند.
حسيني در پاسخ به سوالي در خصوص ادعاي آبزرور مبني بر اينكه ايران بمب كنار جاده اي به افغانستان مي فرستد، اين ادعا را تكراري خواند و گفت: اين ادعاها براي اولين بار نيست كه مطرح مي شود بلكه براي فرافكني و سرپوش گذاشتن بر شكست سياست هاي انگليس در افغانستان است.
وي با يادآوري شهادت ديپلمات هاي ايراني به دست نيروهاي طالبان در افغانستان تاكيد كرد: ما اين موضوع را از ياد نبرده ايم و انگليس بايد سياست خود در افغانستان مبني بر گفت و گو با طالبان و افراطي ها را تغيير دهد.
سخنگوي وزارت امور خارجه در بخش ديگري از اين نشست مطبوعاتي، با اشاره به سالروز هفتم تير و شهادت 72 تن از مقامات جمهوري اسلامي ايران به دست گروهك منافقين، خاطر نشان كرد كه اين جنايت و شهادت صدها فرزند ايران به دست اين گروهك تروريستي سندي بر جنايت آميز بودن فعاليت هاي اين گروهك است كه در آن زمان و اكنون تحت حمايت مدعيان حقوق بشر قرار داشته و دارند.
وي افزود: مايه تاسف است كه به رغم پرونده سياه و پر جرم و جنايت اين گروهك تروريستي شاهد تلاش هاي مستمر برخي كشورهاي غربي و بويژه انگليس براي حذف نام منافقين از فهرست سياه تروريست ها هستيم.
حسيني اين موضوع را گواه برخورد دوگانه غرب با موضوع تروريسم دانست و گفت: حقوق بشر، آزادي بيان و عقيده مورد سوءاستفاده برخي قدرت ها قرار مي گيرد كه امري محكوم است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه از آيا از عادل عبدالناصر براي شركت در همايش خليج فارس دعوت شده بود، گفت كه از وي براي حضور در همايش دعوت نشده بود.
وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال زنده بودن چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان گفت: هيچ سند و مدركي كه نشان دهد اين چهار ديپلمات به شهادت رسيده اند، دريافت نكرده ايم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران در پاسخ به اين سئوال كه آيا ايران از گروه هاي لبناني خواسته است كه در تبادل اسرا با رژيم صهيونيستي موضوع چهار ديپلمات ربوده شده ايراني را نيز پيگيري كنند، تصريح كرد: موضوع چهار ديپلمات موضوع جديدي نيست ولي ما از تمامي مسوولان لبناني و گروه هاي ذي نفوذ خواسته ايم كه اين امر را پيگيري كنند و كميته اي نيز براي پيگيري آن تشكيل شده است.
حسيني در پاسخ به سوالي در خصوص سرنوشت تاجيك گفت: وي هنوز در انگليس است و تلاش هاي همه جانبه اي صورت گرفته كه مانع استرداد تاجيك به آمريكا شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري در خصوص سفر ساركوزي به منطقه نيز گفت: اين سفرها معمولا راهبردهاي سياست خارجي كشورها را دنبال مي كند ولي فرانسه مي تواند با ايفاي نقش بهتر، جايگاه گذشته خود را كه تا حد بيشتري مقبول كشورهاي منطقه بود، احيا كند.
وي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران منتظر پاسخ رسمي درباره بسته پيشنهادي خود است.
حسيني در پاسخ به اين سوال كه آيا پاسخ جامعي به بسته پيشنهادي ايران داده شده است، گفت: آقاي سولانا با كليات بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران موافقت كردند ليكن ما از طرف آنها پاسخ رسمي مي خواهيم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي اضافه كرد: ما محورهاي متعددي را در بسته پيشنهادي خود مطرح كرديم و فكر مي كنيم بهترين زمينه براي آغاز مذاكرات، تاكيد بر مشتركات دو بسته است كه مورد تاييد طرفين هم قرار گرفته است.
خبرنگاري از سخنگو ي وزارت خارجه پرسيد: آيا درست است كه ما در حال تهيه طرحي جامع براي ورود به مذاكرات و خروج از آن هستيم؟
سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: همانطور كه گفتم پبشنهادهايي از سوي دو طرف مطرح شده كه در حال بررسي آن هستيم.
بايد فرصت و زمان كافي براي بررسي آنها وجود داشته باشد.
خبرنگار ديگري در خصوص پيشنهاد سولانا مبني بر عدم افزايش سانتريفيوژها در مقابل عدم افزايش تحريم ها سوال كرد كه حسيني پاسخ داد: اين چيزي است كه در رسانه ها مطرح شده است .
وي اضافه كرد: تاكيد مي كنم پيشنهاداتي از سوي دو طرف براي نحوه ادامه كار مطرح شده است كه در حال بررسي آن هستيم.
خبرنگار ديگري پرسيد: آيا اين پيشنهادات شفاهي بوده است؟حسيني با تاييد اين مطلب گفت: بله.گفت و گوها شفاهي بوده است.
خبرنگار ديگري از حسيني پرسيد: آيا فشارها بر ايران موجب خروج تهران از ان پي تي نخواهد شد؟سخنگوي وزارت امور خارجه پاسخ داد: تاكيد ما بر اين بوده و هست كه در چارچوب معاهده ان پي تي همكاري هاي نزديك و همه جانبه خود را با آژانس بين المللي انرژي ادامه دهيم و بر اين عهد باقي هستيم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در عين حال تصريح كرد: البته يكي از اهداف فشار هايي كه صورت مي گيرد همين است كه بيان كرديم، اما موفق نخواهد شد.
خبرنگار ديگري از حسيني پرسيد: ايجاد كنسرسيوم در خاك ايران يكي از تضمين هايي است كه غرب مي تواند در قبال بي اعتمادي ايران، با اين پيشنهاد موافقت كند اما آقاي سولانا عملا موضوع كنسرسيوم در خاك ايران را رد كردند و گفتند اين مساله احتياج به زمان و فكر كردن دارد،موضع جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه چيست؟ سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: آقاي سولانا گفت كه درباره اين پيشنهادات بايد فكر كنند ما هم مي گوييم اتفاقا بايد اين پيشنهادات با دقت مطالعه و بررسي شود.
حسيني در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص اظهارات اخير محمدرضا باهنر در مصاحبه با يك روزنامه ژاپني مبني بر اينكه اگر مذاكرات خوب پيش برود، تهران موضع نرم تري درقبال پذيرش بازرسان و مساله پروتكل الحاقي اتخاذ خواهد كرد، گفت: بطور قطع مذاكرات در مجموعه مسايل و روندهاي ديگر هم اثرگذار است.
حسيني با اشاره به اينكه بسته پيشنهادي ايران در خصوص همكاري هاي كلان سياسي، اقتصادي، امنيتي و هسته اي است، خاطر نشان كرد كه اينها بر هم اثرگذار است و هر دور از مذاكرات، آثار مثبت خود را خواهد داشت.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت كه براي پيگيري موضوع ربايش تعدادي از نيروهاي ايراني توسط يك گروهك تروريستي در سيستان و بلوچستان، قرار است هياتي از سوي جمهوري اسلامي ايران به پاكستان اعزام شود.
حسيني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه با توجه به اقدام اشرار در سيستان و بلوچستان به ربودن 16 تن از نيروهاي انتظامي ايران و به شهادت رساندن دو تن از آنها، آيا تلاش هايي براي آزادي 14 نفر باقيمانده صورت خواهد گرفت؟ افزود: قرار است هياتي در اين رابطه به پاكستان اعزام شود و مقامات پاكستاني هم اعلام آمادگي كرده اند همكاري هاي همه جانبه اي را در اين زمينه داشته باشند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي اضافه كرد: اخبار موثقي درباره شهادت آن دو مامور دريافت نكرده ايم. آنچه شبكه العربيه نشان داد، برخلاف تعهدات اخلاقي و حرفه اي اين شبكه صورت گرفت.
وي تصريح كرد: از زماني كه از دستگيري اين عزيزان مطلع شديم، در تهران فعاليت هايي را در وزارت خارجه از طريق گفتگو با سفير ايران در پاكستان و نيز سفارت پاكستان در تهران آغاز كرده ايم.
اين خبرنگار از حسيني پرسيد: آيا گروهك جندالله از سوي كشور، منطقه يا بصورت فرامنطقه اي حمايت مي شود؟ سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: به هر حال گروه ها و اشرار معمولا توسط برخي، مورد حمايت قرار مي گيرند كه اهداف آنها را تامين كند.
حسيني در پاسخ به سوال ديگري در خصوص همكاري هاي ايران و پاكستان درخصوص برخورد با گروهك هاي تروريستي گفت: در رابطه با برخورد با گروهك هاي تروريستي كه شرارت آفريني مي كنند، هماهنگي و همكاري نزديكي بين ايران و پاكستان وجود دارد و پاكستان در خصوص اشراري كه تابعيت ايراني داشته باشند، همكاري خوبي داشته است كه اخيرا هم تعدادي از اشرار را به ايران بازگرداندند.
حسيني در پاسخ به سوال ديگري در خصوص ميله گذاري مرزي بين ايران و عراق اظهار داشت: در اين خصوص مذاكراتي بين دو طرف صورت گرفته و سفري از سوي هيات عراقي به جمهوري اسلامي ايران در همين خصوص در دستور كار هست اما زمان آن هنوز دقيق نيست.
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با تاكيد به اينكه غرب تاكنون همكاري جدي در زمينه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق آن نداشته است، گفت: بعد از گذشت چند سال از حضور نيروهاي ناتو در افغانستان ، توليد مواد مخدر در اين كشور چند برابر شده است.
سيدمحمد علي حسيني در پاسخ به سئوالي درخصوص پيشنهاد خاوير سولانا مسئول سياست خارجي و امنيتي اتحاديه اروپا براي همكاري غرب با ايران در زمينه مبارزه با مواد مخدر افزود:يك تعهد بين المللي درخصوص مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و برخي نهادهاي بين المللي و بعضي كشورها تعهداتي را در اين زمينه پذيرفته اند.

پايان پيام
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن