تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804232855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست خبري «مجيد سرسنگي»؛ تخصيص 45درصد اعتبارات سازمان فرهنگي‌وهنري شهرداري به «برنامه‌هاي تابستاني»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست خبري «مجيد سرسنگي»؛ تخصيص 45درصد اعتبارات سازمان فرهنگي‌وهنري شهرداري به «برنامه‌هاي تابستاني»
خبرگزاري فارس: مجيد سرسنگي با اشاره به اختصاص 5 ميليارد تومان به مناطق و فرهنگسراها براي برنامه‌هاي فرهنگي، هنري، تفريحي و آموزشي و عدم تكراري بودن اين برنامه‌ها با سال‌هاي گذشته گفت: اهميت برنامه‌هاي اوقات فراغت آنقدر زياد است كه 45 درصد از اعتبارات را به آن اختصاص داده‌ايم.


به گزارش خبرنگار فارس، نشست خبري با حضور مجيد سرسنگي، قائم‌مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران با موضوع تشريح برنامه‌هاي تابستاني برگزار شد.

* ساعات كاري فرهنگسراها را افزايش مي‌دهيم
سرسنگي در جمع خبرنگاران گفت: بحث غني‌سازي اوقات فرغت، در طول سال به خصوص در روزهاي تابستان براي سازمان فرهنگي و هنري بسيار مهم است و در طول اين يك سال كه مديريت تغيير كرده است، سعي كرده‌ايم كه اوقات فراغت را براي شهروندان اجرايي كنيم.
وي ادامه داد: در همين راستا سعي كرديم كه ساعات كاري فرهنگسراها را افزايش دهيم و در روزهاي تعطيل نيز فرهنگسراها و خانه‌هاي فرهنگ در اختيار عموم مردم قرار گيرند. در گذشته ساعات كاري فرهنگسراها مانند ديگر ادارات بود اما در حال حاضر مردم مي‌توانند از فرهنگسراها استفاده كنند.
وي ايجاد نشاط و روحيه اميدواري را مهمترين وظايف سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران عنوان كرد و بيان داشت:سعي مي‌كنيم با برنامه‌هاي گوناگون روحيه نشاط و اميدواري را در ميان مردم گسترش دهيم و البته اين برنامه‌ها بر اساس شئونات شهروندان ايراني باشد.
سرسنگي افزود: براي ايجاد اين روحيه نيز كارهاي علمي در سازمان صورت گرفته است كه چگونه مي‌شود يك شهر شاد ايجاد كرد و قراراست اين كار به كمك انجمن روان‌شناسان و همت فرهنگسراي سلامت ايجاد كرد.
سرسنگي در ادامه يادآور شد: 45 درصد از برنامه‌ها و اعتبارات سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در فصل تابستان هزينه مي‌شود.

* محله‌گرايي از برنامه‌هاي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري است
اين مدير در ادامه به رويكرد برنامه‌هاي سازمان در سال 87 اشار كرد و گفت: توجه به بحث محله‌ها و به نوعي محله‌گرايي از برنامه‌هاي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري است. ما سعي كرديم كه براي تك تك شهروندان تهراني برنامه‌ريزي داشته باشيم و همچنين تاكيد بر ماموريت ذاتي سازمان فرهنگي است كه معتقديم سازمان بايد كار خود را حول شهر و شهروندي فرهنگي برنامه‌ريزي كنيم و اين كار نيز به دور از تبليغات خواهد بود.
سرسنگي در ادامه اين نشست خبري به تشكيل تشكل‌هاي مردمي اشاره كرد و گفت: علاوه بر تشكيل تشكل‌هاي مردمي و خصوصي، يك برنامه ميان مدت و دراز مدت را براي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران ترسيم كنيم. اين كار بر اساس طرح جامع فرهنگي، هنري و اجتماعي است كه سال گذشته تدوين شد.
وي تاكيد كرد:پرهيز از برنامه‌هاي تكراري و تعريف و انجام دو مولفه «فرهنگ شهروندي» و «شهروند فرهنگي» از برنامه‌هاي مهم اين سازمان است.
سرسنگي در ادامه مانند ديگر مديران به بخش آماري و فعاليت‌هاي آماري سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران اشاره كرد و بيان داشت: در سه ماهه اول بهار هزار 629 برنامه قرار بود برگزار شود كه هزار و 47 برنامه محقق شد و در اين مدت 12 ميليون نفر مخاطب داشتيم.
وي رشد برنامه‌ها را نسبت به سال گذشته 31 درصد عنوان كرد و سپس به برنامه‌هاي تابستان اشاره كرد و اظهار داشت: توجه به روح تعاون، همبستگي و زيست جمعي و تاكيد بر بهره‌گيري از كارها و تحركات گروهي از اهداف برنامه‌ي تابستانه امسال است. سعي كرديم كه از تمام بضاعت اماكن سازمان‌ها استفاده كنيم. تمركز بر آموزه‌هاي ديني و زندگي، خلق فضاي شاد براي شهروندان از برنامه‌ها است. همچنين جشنواره تابستانه امروز در پارك لاله افتتاح مي‌شود.
سرسنگي خاطرنشان ساخت: برنامه‌هاي تابستان در دو بخش آموزشي و غيرآموزشي بوده و در اين ايام پنج هزار برنامه برگزار مي‌شود. پيش‌بيني ما اين است كه نزديك به 15 ميليون نفر از برنامه‌هاي فصل تابستان استفاده كنند.
وي در ادامه گفت:در اين ايام 1500 برنامه اجتماعي، 750 برنامه ادبي و فرهنگي، 300 برنامه تفريحي و ورزشي، هزار برنامه ديني و مذهبي ،800 برنامه علمي و پژوهشي و 500 برنامه هنري برگزار مي‌شود.

*پنج كمپ تفريحي در نقاط مختلف تهران
سرسنگي از راه‌اندازي پنج كمپ تفريحي در نقاط مختلف تهران خبر داد و گفت:علاوه بر توچال، در پارك‌هاي سرخه حصار، چيتگر، بهشت مادران، كوهسار نيز كمپ‌هاي تابستاني داير است و همچنين هفت سينماي خانوادگي نيز در هفت پارك‌ راه‌اندازي مي‌شود و در تابستان نيز 15 خيابان هنر خواهيم داشت.
وي در ادامه از راه‌اندازي باشگاه تهران خبر داد و گفت:باشگاهي با هدف انجام فعاليت‌هاي اجتماعي و عامه‌پسند برپا مي‌شود كه در اين باشگاه امسال طرح كتابخواني شهر تهران را خواهيم داشت.

* از تكرار و برنامه تكراري پرهيز مي‌كنيم
سرسنگي بيان داشت: برگزاري جشنواره تئاتر بانوان، جشنواره موسيقي بانوان با نام آواري مهر، همايش شهرداران پايتخت‌هاي آسيايي نيز از برنامه‌هاي سازمان است، همچنين در سطح محلات نيز جشنواره‌هاي محلي تجسمي و ادبي را داريم. برگزاري رپرتوار كودك و نوجوان، ماسبقه نمايشنامه‌نويسي، برپايي جشنواره فرهنگي و هنري اقوام، برگزاري شب‌هاس تابستان در پارك‌هاي تهران نيز از برنامه‌هاي سازمان است.
وي درباره كارها و برنامه‌هاي تكراري سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به خبرنگاران گفت: در برنامه‌ها و كارهاي سازمان يك بازنگري جدي داريم و سعي مي‌كنيم كه برنامه‌ها به صورت متفاوت برگزار شود. رويكرد اين است كه در حد توان از نوآوري و خلاقيت استفاده كرد و از تكرار جلوگيري كنيم.
سرسنگي متذكر شد: در ايام تابستان نيز سعي مي‌كنيم از تمام فضاها استفاده كرده و هر برنامه‌اي كه در منطقه‌اي برگزار مي‌شود، قدرت تكثير در تمام تهران را داشته باشد و يك پراكنش مناسب را در شهر تهران داشته باشيم و غير از هويت فرهنگسراها، محله‌گرايي نيز مد نظر قرار گيرد و اين گونه نباشد كه ارائه امكانات در مناطق تهران كم يا زياد باشد.

* فرهنگسراها ديگر موضوعي عمل نخواهند كرد
وي تصريح كرد: فرهنگسراها ديگر موضوعي عمل نخواهند كرد و تنوع برنامه‌ در همه جا ديده مي‌شود و به دنبال استانداردسازي برنامه‌ها در مناطق مختلف باشيم، با اين حال هر منطقه يك نگرش فرهنگي و ويژه دارد كه برنامه‌ريزي‌هاي سازمان براي مناطق به گونه‌اي متفاوت است.
بر اساس نياز افراد نيز امكانات ارائه شود. در ارائه امكانات فرهنگي و تفريح نيز ميان مناطق تفاوتي قائل نمي‌شويم. معتقديم كه عدالت فرهنگي در شهر تهران بايد صورت گيرد.
قائم‌مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران درباره مشاركت مردم نيز در فرهنگ‌سازي گفت: هدف اين است كه تشكل‌هايي مانند باشگاه تهران، كانون‌هاي فرهنگي و تشكل‌هاي مردمي را گسترش دهيم و برنامه‌هاي متعدد منطقه‌اي محلي را برگزار كنيم.
اين مدير به بودجه اختصاص يافته به مناطق براي برگزاري برنامه‌هاي اشاره كرد و بيان داشت: سال گذشته سه ميليارد تومان به مناطق اختصاص يافت و امسال نيز 5 ميليارد تومان به برنامه‌هاي تابستاني و برخي از برنامه‌ها چون جشنواره‌ها اختصاص يافته كه 25 درصد آن ابتداي كار تخصيص مي‌يابد و 75 درصد كار نيز در پايان كار اختصاص خواهد يافت.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن