تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816498939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه كرج:ارزشي ترين نگاه به زن در جهان نگرش اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام جمعه كرج:ارزشي ترين نگاه به زن در جهان نگرش اسلامي است
كرج - خبرگزاري مهر: حجت الاسلام محسن كازروني گفت: اگر با ديد حقيقي به مباني اسلام نگاه شود اين نتيجه به دست مي آيد كه ارزشي ترين نگاه به زن در آيينهاي اعتقادي و غيراعتقادي، نگاه اسلامي است.

به گزارش خبرنگار مهر در كرج، امام جمعه كرج پيش از ظهر امروز در گردهمايي كارمندان زن دادگستري اين شهرستان اظهار داشت: اسلام حقايق و محتواي نابي دارد اما با ورود به فرهنگها، اقوام و ملل مختلف پيرايه هايي به آن افزوده شده است كه اگر با آنها مورد قضاوت قرار گيرد، مي تواند به اصل اسلام خدشه وارد كند.

وي افزود: نگرش اسلام نسبت به زن از مواردي است كه به درستي انعكاس داده نشده است و دشمنان و كشورهاي غربي در صددند اسلام را با تبليغات منفي يا با نگريستن به فرهنگ برخي جوامع مسلمان نشان دهند و معتقدند اسلام به زن نگاه جنس دومي دارد.

اين مسئول خاطرنشان كرد: اين در حاليست كه به زن در جوامع غربي به عنوان كالاي تبليغاتي نگريسته مي شود و زنان در چند سال جواني مورد توجه و احترام هستند و پس از ان در انزوا قرار مي گيرند به نحوي كه در اين جوامع جايگاه زنان به عنوانمادر نيز حفظ نمي شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري به تشريح برخي نگرشهاي اسلامي به زنان پرداخت و يادآور شد: زن بر اساس نگاه اسلامي وظيفه خانه داري به معناي انجام امور خانه ندارد اما روحيه زوجيت و تعامل نيز موجب شده زنان مسلمان در اين امر كوشا باشند و الگو قرار دادن زندگي فاطمه زهرا (س) نيز به ما اين امر را مي آموزد كه زن بايد در امور خانه داري دخالت كند و در واقع انجام وظايف خانه يك امر انتخابي است و اجباري نيست.

كازروني عنوان كرد: اسلام در زماني ظهور كرد كه عرب جاهلي دختران را زنده به گور مي كرد اما پيامبر با رفتار و گفتار خود ارزش زن را مطرح كرد به نحوي كه هر بار كه حضرت فاطمه (س) خدمت ايشان مي رسيد، جلوي ايشان بلند شده و حتي چندقدمي را به استقبال ايشان مي رفت. اين امر نه تنها به دليل علاقه ايشان به حضرت فاطمه و مقام والاي اين بانو بود بلكه در آن زمان مي توانست نوع نگاه را به زن تغيير دهد.

وي افزود: همچنين در روايتي از پيامبر (ص) آمده است كه ايشان فرمودند:"بهترين مرد كسي است كه با همسرش با احترام و كرامت بيشتري برخورد كند".

امام جمعه كرج همچنين در خصوص آيات قرآني كه مورد انتقاد برخي منتقدين است، عنوان كرد: در آيات قرآني صيغه مذكر به كار رفته است دليل عمده اين موضوع اين است كه قرآن كه به زبان عربي نازل شده است براي قابل فهم بودن بايد به زبان محاوره اي اعراب نازل مي شد در حاليكه خطاب آن به همه مومنان يا همه بشريت است و دستورات آن براي مردان و زنان صادر شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري لازمه گسترش دين مبين اسلام و شناساندن آن به جهان را ورود محققان و اهل فن به صورت جدي در اين حوزه دانست و اظهار داشت: اين افراد بايد با توسل به منابع قرآني و روايات واقعي پيرايه هاي اسلام را از آن بزدايند و اسلام ناب را به مردم جهان معرفي كنند همچين زنان مسلمان نيز با حفظ حجاب و شان خود و الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) در اشاعه فرهنگ متعالي اسلامي بيشتر تلاش كنند.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن