تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820130661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سولانا از بسته پيشنهادي ايران حمايت كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سولانا از بسته پيشنهادي ايران حمايت كرده است
سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه سولانا اعلام كرده كه بسته پيشنهادي را مطالعه و كليات آن را مورد حمايت قرار داده است، گفت: دو طرف پيرامون محورهاي مشترك دو بسته مذاكره خواهند كرد و ما نيز پاسخ خود را به بسته 1+5 پس از بررسي به موقع اعلام مي كنيم.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، سيد محمد علي حسيني در نشست هفتگي خود با خبرنگاران ضمن تبريك ايام ولادت حضرت فاطمه، گفت: در آستانه سالروز 7 تير و شهادت 72 تن از مقامات و در راس آن ها شهيد بهشتي به دست گروهك منافقين هستيم كه اين شهادت سندي محكم برگروهك تروريسيتي منافقين است كه در آن زمان و اكنون نيز تحت حمايت گروه هايي قرار دارند.

وي تاكيد كرد: علي رغم پرونده سياه و پرجرم و جنايت اين گروهك تروريستي شاهد تلاش برخي از كشورهاي غربي به ويژه انگليس براي رفع نام تروريسم هستيم. اين پديده گواهي بر اين مدعا است كه آزادي بيان و مبارزه با تروريسم مورد بازي حكومت ها قرار گرفته و اين گونه تحركات قطعا محكوم است و آثار خود را در تنظيم روابط و نوع مناسبات بر جاي خواهد گذاشت.

سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص سفر سولانا و موضوع تعليق 6 هفته اي ايران و اينكه آيا تعليق از سوي 1+5 مطرح شده، بيان كرد: آن چه به صورت رسمي مطرح كردند، همان بسته پيشنهادي بود كه در اختيار رسانه ها قرار گرفت؛ برخي از پيشنهاد ها را نيز طرفين براي آغاز كار مذاكرات مطرح كردند كه در حال بررسي است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر هماهنگي تهران و پاكستان براي دستگيري يك گروهك تروريسيتي، خاطر نشان كرد: در خصوص برخورد با گروهك هاي تروريستي وكساني كه در قاچاق مواد مخدر دست دارند، همكاري ها و هماهنگي هاي نزديكي وجود دارد كه اين روند بر اساس تعهدات ادامه دارد. اشراري كه تابعيت ايراني داشته باشند و موفق به فرار شوند، با همكاري خوب پاكستاني ها باز گردانده مي شوند.

حسيني درباره ميله گذاري بين مرز ايران و عراق، تصريح كرد: مذاكراتي در اين باره صورت گرفته است و سفري از سوي هيئت عراقي به ايران در دستور كار است كه زمان آن هنوز مشخص نيست.

وي درباره گفته هاي جليلي مبني بر نكات مشترك بين دو بسته پيشنهادي ايران و 1+5، گفت: طرفين بايد در اين خصوص صحبت كنند اما آنچه سولانا مطرح كرد اين بود كه فصل هاي مشتركي در بسته هاي دو طرف وجود دارد و ما هم تاكيد كرديم آغاز مذاكرات بايد بر اساس همين فصل هاي مشترك صورت بگيرد. دو طرف بايد از جايي آغاز كنند كه مورد اتفاق نظر و داراي زمينه هاي مشترك است.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا سولانا پيشنهاد عدم افزايش در مقابل عدم افزايش را مطرح كرده است، بيان داشت: برخي از پيشنهادات از سوي طرفين مطرح شده و بايد مورد بررسي قرار گيرد و سپس در مورد آن اظهار نظر شود. اجازه بدهيد در زمان مقتضي مسئولان در اين باره بيشتر توضيح دهند.

حسيني همچنين درباره شايعاتي مبني بر ارسال پمپ كنار جاده اي از سوي ايران به افغانستان، تصريح كرد: اين اتهامات از سوي انگليسي ها مطرح شده كه براي اولين بار هم نيست. ما معتقديم اين اقدامات براي فرافكني و شكست نظاميان خودشان در افغانستان صورت مي گيرد ما هنوز شهادت روزنامه نگاران و ديپلمات ها و دست طالبان را از ياد نبرده ايم و معتقديم انگليسي ها بايد نوع گفتار خود را با طلبان تغيير دهند.

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره صحت خبر زنده بودن چهار ديپلمات ربوده شده توسط اسرائيل در لبنان، گفت: ما هيچ سند و مدركي مبني بر اينكه نشان بدهد آن ها به شهادت رسيده اند را در اختيار نداريم و دريافت نكرده ايم؛ برخي از اخبار واصله نيز حكايت از زنده بودن آن ها دارد.

حسيني در پاسخ به اين سوال كه چرا گفته هاي متكي مبني بر اينكه ايران آماده مذاكره است، تغيير يافت، تصريح كرد: راجع به موضوع مذاكره در رسانه ها اشتباهي صورت گرفته بود كه خواستيم اصلاح كنند. دو طرف پيرامون محورهاي مشترك دو بسته مذاكره خواهند كرد و ما نيز پاسخ خود را به بسته 1+5 پس از بررسي به موقع اعلام مي كنيم.

وي در اين باره كه آيا پيش طرح ايران به بسته 1+5 پاسخ آن ها به بسته ايران خواهد بود، گفت: بسته 1+5 را دريافت كرده، مطالعه، بررسي و به موقع پاسخ مي دهيم انتظار طبيعي و بديع ما اين است آن ها هم بسته ايران را مورد توجه قرار دهند.البته آقاي سولانا اعلام كرده كه بسته را مطالعه و كليات آن را مورد حمايت قرار داده است.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن