تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821101428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واشنگتن پست بررسي كرد:ناكامي شبكه آمريكايي الحرهدر خاورميانه / افزايش مخالفت با كاخ سفيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: واشنگتن پست بررسي كرد:ناكامي شبكه آمريكايي "الحره"در خاورميانه / افزايش مخالفت با كاخ سفيد
يك روزنامه آمريكايي گزارش داد: شبكه تلويزيوني الحره كه از سوي آمريكا براي گسترش دموكراسي در خاورميانه راه اندازي شده، در انجام ماموريت خود موفقيتي نداشته است.

به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه واشنگتن پست نوشت : ارتباط ماهواره اي دفتر اين شبكه تلويزيوني در مصر چند هفته قبل با ارائه توضيح كمي از سوي يك شركت محلي قطع شد و كار پخش برنامه هاي زنده اين شبكه را غيرممكن كرد. از آن زمان تاكنون، كارمندان آن مجبور شده اند از استوديويي استفاده كنند كه تحت كنترل پليس مخفي مصر است. پليس به ميهمانان اين برنامه گفته كه از هيچ چيز بحث برانگيز سخن نگويند.

بر پايه اين گزارش، اين شبكه تلويزيوني محور تلاش دولت آمريكا براي گسترش دموكراسي در منطقه خاورميانه است. ماليات دهندگان 350 ميليون دلار را براي اين پروژه پرداخت كرده اند. اما پس از 4 سال از آغاز به كار آن، جهان عرب به تلاش اين شبكه تلويزيوني بيشتر به ديده ترديد مي نگرد.اين شبكه تلاش كرده در جهان غرب، بينندگاني را جذب كند و ترديدها را نسبت به ماموريت خود از بين ببرد. تبليغات در جنگ عليه تروريسم به يك اولويت تبديل شده است.

پس از آنكه الحره كنفرانس انكار هولوكاست را دردسامبر سال 2006 در ايران پوشش داد و همچنين سخنراني يك ساعته "سيد حسن نصرالله" رهبر حزب الله لبنان را پخش كرد، كنگره آمريكا جلسات گفت و شنودي را ترتيب داد و تهديد كرد كه بودجه اين شبكه را قطع خواهد كرد.

به گفته منتقدان، دولت آمريكا در اين فرضيه كه الحره مي تواند موفقيت راديو آزاد اروپا را در طول جنگ سرد تكرار كند، اشتباه كرد. الحره با يك رقابت روبروست . حدود 20 شبكه ديگر نيز برنامه هاي عربي زبان را بر روي ماهواره پخش مي كنند.

آمريكا در آوريل سال 2003 الحره را به عنوان وزنه تعادلي براي الجزيره ايجاد كرد . ماموريت اين شبكه ارائه اخبار هدفمند براي منطقه اي است كه خصومت با سياست آمريكا در آنجا گسترده است.

در حالي كه تحقيقات داخلي نشان مي دهند كه مخاطبات الحره تا 28 درصد افزايش يافته، اما تحقيقات مستقل مبين آن هستند كه اين شبكه در مقايسه با الجزيره و العربيه به عنوان رقباي اصلي آن، مخاطبان كمتري را جذب مي كند.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن