تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815834277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد وزير مسكن دولت هشتم از سياست‌هاي جاري


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: انتقاد وزير مسكن دولت هشتم از سياست‌هاي جاري
عبدالعلي‌زاده: از ترس اينكه مسكن گران بشود جوانان را تنبيه مي‌‌كنند و وام نمي‌دهندگروه مسكن- علي عبدالعلي‌زاده، وزير مسكن و شهرسازي دولت آقاي خاتمي، شنبه شب در مهماني برنامه «مثلث شيشه‌اي» سياست‌هاي دولت نهم در بخش مسكن را مورد حمله شديد قرار داد و با تاكيد بر اين كه مسكن جزيي از كليت سياست‌هاي اقتصادي كشور است، پيش‌بيني كرد با روند فعلي مديريت اقتصادي، قيمت مسكن باز هم افزايش خواهد يافت.
عبدالعلي‌زاده در پاسخ به سوال‌هاي مجري برنامه كه به نقل از برخي ناظران وابسته به دولت گراني‌هاي موجود در بازار مسكن را حاصل سياست‌هاي دولت پيشين مي‌خواند، گفت: آن سياست‌ها سه سال است كه تعطيل شده و محلي براي تاثيرگذاري نداشته است كه مورد قضاوت قرار گيرد.
وي در همين راستا از سياست‌هاي دولت خاتمي در بخش مسكن دفاع كرد و گفت از سال 76 تا شهريور 84 كه بنده به عنوان وزير مسكن در خدمت ايشان بودم، افزايش قيمت مسكن فقط در حدود دو برابر بود كه البته بخشي از آن مربوط به اقدامات آقاي ملك مدني شهردار اسبق تهران در افزايش نرخ فروش مازاد تراكم مي‌شد. وي حتي مثالي در اين مورد زد و گفت در سال 76 در منطقه سعادت‌آباد قيمت هر مترمربع آپارتمان لوكس در حدود 400هزار تومان بود و در سال 86 يعني هشت سال بعد، همانجا نهايتا به حدود 800 تا 900هزار تومان معامله مي‌شد ولي از سال 84 تا به امروز يعني در فاصله كمتر از سه سال قيمت‌ها در اين منطقه به حدود متري 5ميليون تومان رسيده كه نشانگر 5 برابر افزايش است. عبدالعلي زاده چنين نتيجه‌گيري كرد كه اين روند صعودي بي‌سابقه قيمت‌ها در بخش مسكن اولا حاصل سياست‌هاي پولي دولت نهم است كه در ظرف سه سال گذشته ميزان نقدينگي موجود در جامعه را برابر كل تاريخ 90ساله پولي در ايران افزايش داده و ثانيا به سياست‌هاي دولت پيشين در اين رابطه خط بطلان زده است و حال آنكه از توفيق سياست‌هاي آن دولت در بخش مسكن، همين بس كه به اهداف برنامه سوم نايل شد و حتي از برنامه هم فراتر رفت، به طوري كه اين برنامه در بخش مسكن 103 درصد تحقق يافت.
وزير پيشين مسكن و شهرسازي در اين برنامه در مقابل سوال مجري كه برنامه اعطاي زمين به انبوه‌سازان در زمان وزارت وي را زير سوال مي‌برد، گفت اين كار يك كار اقتصادي سودآور بود و نتايج خوبي در انبوه‌سازي به بار آورد. وي، اما متقابلا سياست اعطاي زمين توسط دولت حاضر به تعاوني‌هاي مهر را مورد انتقاد قرار داد و گفت اين همان روش سال‌هاي اوليه انقلاب است كه بدون برنامه به هر كس زمين داده مي‌شد كه نتيجه آن پيدايش بافت فرسوده كنوني در مركز شهر است. آن موقع زمين به تعاوني‌هاي شناخته شده داده مي‌شد كه هويت آنها توسط سازمان‌هاي متبوعه مشخص بود، ولي در حال حاضر تعاوني‌هايي كه براي گرفتن زمين 99 ساله تشكيل مي‌شوند، هيچ‌گونه هويت مشخصي ندارند و معلوم نيست عاقبت كار آنها چه خواهد بود؟عبدالعلي زاده با اشاره به «10 فرمان» رييس‌جمهور در خصوص مسكن كه هفته پيش ابلاغ شد، بند دهم آن يعني اعطاي تسهيلات مسكن توسط ليزينگ‌ها را مورد ستايش قرار داد، ولي افزود: در همان روز به فاصله يك ساعت سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي يك بسته سياستي 47 ماده‌اي را ابلاغ كرده است كه اعطاي هرگونه تسهيلات توسط ليزينگ‌ها ممنوع اعلام شده است.وي گفت: اين تعارض‌ها و تضادها لطمه شديدي به بازار وارد مي‌كند.عبدالعلي‌زاده همچنين سياست‌هاي بانكي را مورد انتقاد قرارداد و گفت: از ترس اين كه مسكن گران بشود، جوانان را تنبيه مي‌كنند و وام نمي‌دهند.فارغ از آن كه در همه جاي دنيا اصولا مردم خانه را با وام بانكي مي خرند و در اكثر كشورها بانك‌ها تا 70 و 80درصد قيمت خانه را مي‌پردازند، ولي در كشور ما اين ميزان حدود 10درصد است.وي تاكيد كرد كه ميان تقاضاي سوداگري و تقاضاي مصرفي بايد افتراق قايل بود و مخصوصا جوان‌هايي را كه دنبال سرپناه مي‌گردند، با حداكثر تسهيلات بانكي مساعدت كرد.وي تاثير وام بانكي را در افزايش قيمت مسكن ناچيز خواند و بر ضرورت افزايش اعطاي تسهيلات خريد مسكن توسط بانك‌ها و ليزينگ‌ها تاكيد نمود. وزير سابق مسكن در انتهاي برنامه تلويزيوني مثلث شيشه‌اي خطاب به مجري برنامه به زبان تركي گفت: عهد كرده بودم كه اگر در اين برنامه حضور پيدا كنم همچون شيشه صاف و شفاف صحبت خواهم كرد.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن