تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804550375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رنگ آبی شخصیت


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - گفت‌وگو با آیدا بگیچ، کارگردان «برف» ساسان گلفر : خانم آیدا بگیچ در فیلم«برف» مسئله نسل‌کشی در سرزمینش را با درامی ظریف و آرام مطرح کرده است؛ درامی که با پرهیز از نمایش مستقیم خشونت قصد دارد تأثیر عمیق آن را در بازماندگان جنگ و به‌ویژه زنان که در جنگ‌ها بیش از همه قربانی می‌شوند، عیان سازد. این خانم فیلم‌ساز که با اولین فیلم بلندش جایزه بزرگ هفته منتقدان 61 دوره جشنواره کن را به خود اختصاص داد، نمادهایی را در تاروپود اثرش تنیده که سعی دارد از آشکارساختن آن‌ها پرهیز کند.  درباره تصمیم خلاقانه‌ای که برای درآمیختن این رخدادهای تاریخی دردناک با رئالیسم شاعرانه و جادویی گرفتید، صحبت کنید. وقتی در لحظات بسیار سخت زندگی‌تان هستید، باید عاملی برای برقراری تعادل و توازن وجود داشته باشد؛ چیزی که شما را زنده نگه دارد و روحتان را آرام کند. این روزها زندگی در کشور من چنین وصفی دارد. همه ما با یک دنیا مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنیم که به مسائل مادی زندگی ما مربوط می‌شوند، اما زندگی ما وجهی معنوی هم دارد که باید سعی کنیم آن را هم حفظ کنیم. این‌جا در بوسنی جنبه‌های مادی، زندگی ما را محدود می‌کند و این یک مشکل واقعی است. من هنگام انجام تحقیقات در مورد این فیلم زمان زیادی را با زنان روستایی که شوهر و فرزند از دست داده بودند، گذراندم. بدبختانه در حدود 10هزار مرد فقط در یک روز کشته شده‌اند. من این را کشف کردم که علی‌رغم چنین وضع وحشتناکی این زنان افرادی بسیار بانشاط و قدرتمند هستند. من قدرتشان را تحسین می‌کنم و از آن‌ها روحیه می‌گیرم. این مسئله باعث شده که آگاهی از جنبه‌های ماورایی زندگی در میان مردم بوسنی این‌روزها بسیار رایج باشد.  چرا عنوان  «برف» را بر فیلم گذاشتید؟ چه معنایی در نظرتان بود؟  برف هم با پاسخی که به پرسش اولتان دادم مربوط است. برف یکی از زیباترین چیزها در طبیعت است. خارق‌العاده است. هم مادی است و هم ماورایی.   زندگی در روستا به‌زیبایی در این فیلم به نمایش گذاشته شده است. قبلاً چیزی از پرکردن قوطی‌های مربای انجیر و بافتن فرش می‌دانستید؟ من از شهر آمده‌ام و قوم‌وخویشی در روستا ندارم بنابراین مجبور شدم تحقیقات مفصلی برای ساختن این فیلم انجام بدهم. بازیگر اصلی فیلم هم چنین مشکلی داشت. او بوسنیایی است اما در بوسنی بزرگ نشده است. هردو مجبور بودیم تحقیق کنیم تا این صحنه‌ها باورپذیر از کار دربیایند. خاطراتی از مربا درست‌کردن در کودکی دارم اما این کار را خیلی دوست ندارم. دوست دارم بخورم ولی دوست ندارم درست کنم! اما حالا می‌فهمم که نگهداری از این قوطی‌ها چقدر سخت است. فرش‌بافی هم همین‌طور؛ خیلی جالب بود که کشف کردم فرش با وسایل کهنه و استفاده از پیراهن‌های کهنه و تکه پارچه‌هایی که در تاروپود فرش می‌تنند، بافته می‌شود.  شخصیت آلما در فیلم مدام در حال راه‌رفتن و گره‌زدن روسری دیده می‌شود؛ مشابه زنان سینمای ایران. آیا از سینمای ایران تأثیر گرفته‌اید؟ به نظرم همین‌طور است؛ دقیقاً از زیبایی رنگ‌ها و چشم‌اندازهای فیلم‌های ایرانی. شاید این در ناخودآگاهم تأثیر گذاشته است.  وجود رنگ آبی در فیلم بسیار مشخص و برجسته است. در این مورد نظری دارید؟  آبی‌ رنگ شخصیت اصلی فیلم من - آلما - است. ما برای شخصیت‌پردازی کمک کردیم آن‌ها رنگ خودشان را پیدا کنند.  یکی از عناصر رئالیسم جادویی در فیلم، رشد موهای پسر جوان است که اگر بترسد، موی سرش در طول شب بسیار بلند می‌شود. معنی این چیست؟ من دوستی داشتم که در اوایل جنگ آن‌جا زندگی می‌کرد. وقتی خیلی جوان‌تر بودیم، آن پسر موی بلندی داشت و مثل دخترها به نظر می‌رسید و همین زندگی‌اش را نجات داد؛ ولی این باعث شد قتل پدرش را ببیند. از این نکته الهام گرفتم تا یک شاهد جنایت را تصور کنم که موهایش بلند می‌شود تا هروقت می‌ترسد، چهره مبدل یک دختر را پیدا ‌کند. به همین علت است که در صحنه آخر پسر جوان بالاخره موی کوتاه دارد، چون دیگر مجبور نیست مخفی شود.  چون فیلم براساس شخصیت‌ها و رویدادهای واقعی است می‌پرسم؛ آیا این افراد بالاخره مجبور شدند خانه و زمینشان را بفروشند؟ متأسفانه بیشتر این روستاییان نمی‌توانند به زادبومشان در شرق بوسنی بازگردند. سیاست همچنان این است که آن‌ها را بیرون بیندازند و یک منطقه «پاک» را نگه دارند. ایده بازگشت این مردم به خانه‌هایشان با موفقیت توأم نبود، مخصوصاً در شرق بوسنی. در سایر بخش‌های بوسنی، بعضی از قومیت‌ها درحال بازگشت به موطنشان هستند، اما در بخش شرقی این مشکل بزرگ همچنان پابرجاست. 




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن