تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826786639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

یکی داستان‌اش را برایمان تعریف کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - امیر قادری تکراری‌ترین ماجرا چند یادداشت منتشر شده درباره واکنش تند ما «منتقدان جوان و خام» نسبت به فیلم آخر بهرام بیضایی، که اغلبش را خواندم و به نظرم رسید که دغدغه‌های واقعی نویسندگانشان بوده که برای بیضایی احترام قائلند اما یک دانه بامزه‌اش آن وسط وجود دارد که نویسنده‌اش هر چند سال یک نقد دو صفحه‌ای می‌نویسد (صد البته این به دلیل دانش و وسواس و سلیقه سفت و سخت ایشان است) و طبق معمول، عوض پاسخ دادن به انتقادهایی که به فیلم  و فیلمساز داشته‌ایم، بیش‌تر از سابقه و اهمیت بیضایی در تاریخ فرهنگ این سرزمین  گفته و همچنین مقداری بد و بی‌راه به ما منتقدان «با حال» امروزی و یکی دو ارجاع به قیصر و داش آکل. نه این که نخواهم اسم‌اش را بیاورم، ضمن این که می‌خواستم بیشتر درباره یادداشتش بنویسم؛ فقط دیدم شاید هیچ کدامتان نشناسیدش. گفتم چه کاری است.   مهم‌ترین اتفاق  نمایش «شبانه روز» به عنوان فیلم نمونه‌ای جشنواره امسال. فیلمی درباره هیچ. باز در پناه به کار بردن عباراتی از قبیل  سینمای فرهنگی و روشنفکرانه و تجربی و متفاوت، فیلمی ساخته شده که ذات و خصلت سینمای امسال ایران را نشان می‌دهد. درباره شبانه‌روز باید بیشتر بنویسیم. به این دلیلی که گفتم فیلم بسیار مهمی است.  بهترین فیلم‌برداری  همیشه نسبت به ادا و اطوار در سینما گارد داشته‌ام و فکر می‌کردم که اجرای اداهای روایی و اجرایی، معمولاً خیلی ساده‌تر از ساختن فیلمی پخته و در ظاهر بی‌هیچ پیچیدگی خاصی است. «شبانه روز» از این اداها زیاد دارد اما سازندگان فیلم، بخصوص مرتضی پورصمدی در مقام مدیر فیلمبرداری، پرده سینما را گاهی آن قدر خوب و زیبا پر کرده‌اند و دیگر نمی‌شود بی‌تفاوت بود. بله. اجرای این اداها دیگر کار ساده‌ای نیست.  خوش‌ترین سلیقه  در شرایطی که زشت لباس می‌پوشیم، زشت گریم می‌کنیم، زشت عکس می‌گیریم؛ «شبانه روز» فیلمی است که با سلیقه تصویری خوبی ساخته شده و بازیگرانش این فرصت را داشته‌اند تا صورت‌ها‌یشان شکیل و شیک در برابر مخاطب‌ به نمایش درآید.  یک پیشنهاد  دو کارگردان فیلم «شبانه روز» فیلم‌های تجربی و فرهنگی و متفاوت‌شان را بسازند؛ همان‌ها که ما فکر می‌کنیم زرورق‌های پر از هیچی هستند اما این فرصت را در اختیار فرهنگ و صنعت کشورشان بگذارند تا از تسلط فنی‌شان در حوزه‌های دیگری استفاده شود. آنها می‌توانند در عین حال ویدئو کلیپ‌های خیلی خوبی بسازند و آگهی‌های بازرگانی درجه یکی و احتمالاً فیلمنامه‌ای را کار کنند که شاید متعلق به خودشان نباشد اما فرصتی در اختیارشان قرار می‌دهد تا استعدادشان را در مسیرهای مختلفی به نمایش و اجرا بگذارند.  حرص‌درآورترین جمله  گلاویژ نادری برای همین ویژه‌نامه خبر، گفتگویی کرده با سازندگان فیلم «شبانه روز»، که در آن سازندگان فیلم گفته بودند ساخت فیلم کلاسیک و خطی و داستانی را که بلدند. بیشتر دنبال ساخت فیلم‌هایی هستند که چالشی برایشان باشد. پرطرفدارترین ایده  در شرایطی که آثارمان نمی‌توانند قانع‌ کننده باشند و با زمانه و مردمشان کمترین ارتباط را بر قرار نمی‌کنند، به فیلم در فیلم پناه برده‌ایم. این طوری دیگر دغدغه باوراندن نداریم. باور نمی‌کنید؟ مشکلی نیست. فیلم در فیلم است دیگر. بیشترین انتظار برای تماشای یک فیلم درباره الی. اصغر فرهادی تا به حال فیلم به فیلم بهتر شده و حالا درباره الی می‌تواند نقطه اوج حرفه فیلم‌سازی‌اش باشد. این اواخر که ازش پرسیدم، می‌گفت این یکی را از همه آثارش بیش‌تر دوست دارد.  




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 432]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن