تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816522189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موضوع فقط تمرين نظامي بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: موضوع فقط تمرين نظامي بود
روزنامه نيويورك تايمز جمعه به نقل از مقامات آمريكايي گزارش داد كه رژيم صهيونيستي هفته اول ژوئن به منظور تمرين براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران، رزمايشي در شرق مديترانه و يونان برگزار كرده است كه در آن بيش از 100 جنگنده اف ـ 16 و اف ـ 15 حضور داشتند؛ اقدامي كه مقامات صهيونيستي از بيان جزئيات آن خودداري كردند.


به گزارش سرويس سياسي برنا ، در حاليكه چندي پيش سخنان شائول موفاز، وزير راه رژيم صهيونيستي و رييس ستاد مشترك سابق ارتش رژيم صهيونيستي مبني بر حمله به ايران در صورت ناكامي تلاش هاي ديپلماتيك، باعث عكس العمل بسياري از مقامات كشورهاي جهان و حتي سعي مقامات صهيونيست در تبرئه خود از اين سخنان شد ، روزنامه نيويورك تايمز گزارشي منتشر كرد كه صهيونيست ها در تدارك حمله نظامي هستند .

در همين حال رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه مراسم بزرگداشت شهيد چمران در گفتگو با خبرنگار سياسي برنا گفت : فرزندان شهيد چمران در برخورد با زورگويي شرايط منطقه را تغيير خواهند داد .

وي خاطرنشان كرد : گاهي اين مطالب از جانب صهيونيست ها ، حاميانشان و رسانه هاي طرفدار آنها مطرح مي شود تا موضوع را براي جهانيان حساس كنند و اين اولين بار نيست كه چنين موضوعاتي را مطرح مي كنند .

وي تاكيد كرد : اگر آن ها گزينه حمله به ايران را انتخاب كنند ، اين كار براي آن ها دردآور خواهد بود ، چون ايران براي مقابله با هر سناريويي آماده است .

لاريجاني به صهيونيست ها و حاميان غربي آن ها توصيه كرد : بهتر است راهي در پيش بگيرند كه برايشان گران تمام نشود و البته همه با اين نوع رفتار غيرمنطقي مخالف هستند .

قيمت نفت پس از مانور نظامي افزايش يافت

گزارش روزنامه نيويورك تايمز درباره مانور رژيم صهيونيستي براي تمرين بمباران تاسيسات هسته اي ايران قيمت نفت را تا سه دلار افزايش داد.

كارشناسان انرژي نگرانند هر نوع درگيري ميان اسرائيل و ايران به مسدود شدن تنگه هرمز منجر شود؛ راهي كه از طريق آن 40 درصد نفت جهان منتقل مي شود.

واكنش ها به احتمال حمله نظامي

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي هشدار داد ، اگر غرب به ايران حمله كند از سمت خود استعفا مي دهد.

البرادعي در گفتگو با تلويزيون العربيه ، گفت: حمله نظامي به ايران خاورميانه را به گلوله آتش تبديل و تهران را به ساخت تسليحات هسته اي ترغيب مي كند.

وي با بيان اينكه حمله نظامي از هر گزينه اي بدتر است، افزود: اين اقدام منطقه را به گلوله آتش تبديل و جمهوري اسلامي را در مقابله با غرب قاطع تر مي كند.

البرادعي همچنين تصريح كرد: اگر در حال حاضر حمله عليه ايران صورت گيرد، من قادر به ادامه فعاليت خود نخواهم بود و بنابراين استعفا مي دهم.

نماينده آمريكا در سازمان ملل متحد نيز به رغم گزارش هايي مبني بر آمادگي اسرائيل براي حمله به ايران گفت واشنگتن از به كارگيري ديپلماسي در بحران هسته اي ايران استقبال مي كند.

زلماي خليل زاد در پاسخ به پرسشي درباره گزارش روزنامه نيويورك تايمز مبني بر رزمايش رژيم صهيونيستي براي تمرين حمله به تاسيسات هسته اي ايران گفت: در مرحله به كارگيري ديپلماسي قرار داريم و خواستار حل ديپلماتيك اين موضوع هستيم به علاوه اكنون توپ در زمين ايران قرار دارد.

چندي پيش نيز جرج بوش، رييس جمهور آمريكا در طول سفر خود به اروپا بارها اعلام كرد كه ترجيح مي دهد مساله هسته اي ايران از راه ديپلماتيك حل و فصل شود.

شان مك كورمك، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين باره گفت: مقامات آمريكا اميدوارند مقامات منطقي در دولت ايران باشند كه شاهد تداوم فعاليت هاي غني سازي و فرآوري اورانيوم در تضاد با درخواست جامعه بين المللي باشند.

نماينده روسيه در سازمان ملل متحد نيز در واكنش به گزارش روزنامه نيويورك تايمز گفت : تهديد ايران به حمله يا تحريم تلاش 1+5 را زير سوال مي برد .

ويتالي چوكين به خبرنگاران گفت: پس از سفر خاوير سولانا، مسئول كميته سياست خارجي اتحاديه اروپا به تهران، اقدام ديپلماتيك و بسته جديد مبسوطي را در اختيار داريم كه در تعاملات كشورهاي 1+5 با ايران بايد مورد استفاده قرار گيرد.

وي در پاسخ به پرسشي درباره گزارش روزنامه نيويورك تايمز مبني بر اينكه رژيم صهيونيستي اوايل ماه جاري رزمايشي براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران انجام داده است، از اظهارنظر خودداري و صرفا تصريح كرد: تهديد به زور عليه ايران يا تلاش براي اعمال تحريم عليه اين كشور، خارج از تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد اقدام انحرافي است كه مذاكره با تهران را زير سوال مي برد.

چوركين گفت: اگر هر تلاشي براي استفاده از زور در اين اوضاع صورت گيرد، بي نهايت غيرسازنده خواهد بود، به عبارت ديگر اگر اتفاقاتي خارج از راهبرد مشترك كشورهاي 1+5 صورت گيرد، نظير تهديد به استفاده از زور يا بحث درباره تحريم هاي يكجانبه عليه ايران، انحرافي از روند مذاكرات خواهد بود.

هدف از مانور نظامي جنگ با ايران نبوده است

پس از بازتاب گسترده اين موضوع مقامات رژيم صهيونيستي نيز در صدصد برآمدند تا اشتباه يا سوءتفاهم پيش آمده را به نوعي جبران كنند

"يوسي آلفر" با رد گزارش روزنامه نيويورك تايمز مبني بر اينكه هدف از رزمايش نظامي رژيم صهيونيستي آمادگي براي جنگ با جمهوري اسلامي است، گفت: انجام عمليات آموزشي نبايد براي هيچكس تعجب آور باشد به علاوه اين اقدام نبايد به هيچ وجه به عنوان آمادگي براي حمله به ايران توصيف شود.

به نوشته روزنامه هاآرتص، دفتر ايهود اولمرت، نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز روز گذشته (شنبه) از اظهارنظر درباره اينكه آيا هدف مانور حمله به تاسيسات هسته اي ايران بوده است خودداري كرد .

وزارت دفاع يونان نيز با صدور بيانيه اي اعلام كرد : هدف از مانور مشترك يونان با اسرائيل خصومت با ايران نبوده است .

وزير دفاع يونان در بيانيه اي تصريح كرد: مانور نظامي اخير بخشي از جلسات آموزش نظامي بوده كه در چارچوب همكاري نظامي اسرائيل و يونان انجام شده است و هدف از آن به هيچ وجه خصومت در قبال هيچ كشوري نبوده است.
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن