تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813307478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري معاون و مديران سيما براي تابستان /‌١/ ميرباقري: كودكان روزانه ‌٨ ساعت تلويزيون‌ مي‌بينند *طراحي شبكه‌ي مجازي «فيلم» و «كودك و نوجوان» در سيما*


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نشست خبري معاون و مديران سيما براي تابستان /‌١/ ميرباقري: كودكان روزانه ‌٨ ساعت تلويزيون‌ مي‌بينند *طراحي شبكه‌ي مجازي «فيلم» و «كودك و نوجوان» در سيما*


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

معاونت سيما روز گذشته به ناگاه تصميم گرفت كه به سنت سال‌هاي اخير در دومين روز از فصل تابستان مديران شبكه‌هاي سيما را گردهم آورد تا در نشست خبري با رسانه‌هاي گروهي به تشريح ويژه ‌برنامه‌هاي تابستاني تلويزيون بپردازد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين نشست با حضور مرتضي ميرباقري(معاون سيما)، عليرضا برازش(مدير شبكه اول)، مهدي فرجي(مدير شبكه دوم)، علي‌اصغر پورمحمدي(مدير شبكه سه سيما)، مجيد رجبي معمار(مدير شبكه تهران)، بياباني (مدير شبكه آموزش)و حسين ساري (مدير شبكه قرآن) همراه بود.

معاون سيما در ابتداي اعلام كرد: سياست ما در دوسال اخير اين بوده است كه به اتفاق مديران شبكه‌ها در زمينه‌ي برنامه‌هاي تابستاني اطلاع‌رساني كنيم تا مردم در تنظيم برنامه‌هاي خود براي تابستان از آثار تلويزيون نيز اطلاع داشته باشند و آن‌ها را در برنامه‌ريزي خود لحاظ كنند.

وي افزود: تابستان در كشور ما فصل اوقات فراغت كودكان، نوجوانان و جوانان است، مراكز آموزشي چون مدارس و دانشگاه‌ها كه محور عمده‌ي تنظيم فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي هستند در فصل تابستان به منظور آماده‌شدن براي سال جديد تحصيلي تعطيل مي‌شوند، همين امر شرايط ويژه‌يي را براي خانواده‌ها و نسل جوان در فصل گرم به وجود مي‌آورد.

مرتضي ميرباقري در ادامه اظهار كرد: تعطيلات 93 روزه‌ي تابستان كه معمولا يك‌هفته زودتر از فرارسيدن آن مراكز آموزشي تعطيل مي‌شوند به 100 روز بالغ مي‌شوند، از سوي ديگر 60 درصد از جمعيت هفتاد ميليوني ايران زير 30 سال هستند، 25 ميليون جوان در سطح كشور داريم كه 70 درصد آن‌ها شهري و سايرين روستايي هستند، بنابراين در مقام برنامه‌ريزي رسانه‌هاي بايد تحليل روشني از مخاطبان خود داشته باشيم تا بتوانيم درست عمل كنيم.

ميرباقري كه پيش از اين رييس سازمان ملي جوانان بوده است با اشاره به افزايش سن ازدواج در ايران گفت: با بالارفتن سن ازدواج تقريبا فرزندان خانواده‌ها تا 25 سال با خانواده‌هاي خود زندگي مي‌كنند. بنابراين تا اين سن بايد مجموعه‌ي نيازهاي آنان در محيط خانواده لحاظ شود. اين فاكتورها نشان‌دهنده‌ي آن است كه با تعطيل‌شدن حوزه‌ي آموزش به عنوان كمك‌حال خانواده‌ها در فصل تابستان، رسانه‌ي ملي بايد به اين قشر توجه بيشتري كند.

وي با ارايه‌ي آماري در زمينه‌ي مخاطبان سيما اظهار كرد: مردم به طور متوسط چهارونيم‌ساعت تلويزيون تماشا مي‌كنند كه اين رقم در تابستان به شش ساعت افزايش مي‌يابد. البته كودكان روزانه هشت ساعت بيننده‌ي برنامه‌هاي سيما هستند، با توجه به اين شرايط خانواده‌ها در فصل تابستان ظرفيت كافي براي مديريت وقت فرزندان خود ندارند، بنابراين مجموعه‌هاي ديگر بايد به كمك اين نهاد بيايند.

ميرباقري افزود: اطلاعات حاكي از آن است كه حداكثر تلاش‌هاي صورت‌گرفته در كشور براي غني‌سازي اوقات فراغت با اغماض زياد 10 درصد و به طور دقيق سه درصد است، يكي از رسالت‌هاي ما در صداوسيما اين است كه تلاش كنيم اين 10 درصد ظرفيت را به خوبي به مخاطب معرفي كنيم و درباره‌ي سازمان‌هايي كه براي سامان‌دهي اوقات فراغت تلاش مي‌كنند به آنان به خوبي اطلاع‌رساني كنيم در اين جهت علاوه بر بخش‌هاي خبري در طول شبانه‌روز برنامه‌هاي زنده و متنوع فراواني داريم كه به اين موضوع نيز مي‌پردازند.

وي افزود: در طول تابستان علاوه بر هفت شبكه‌ي عمومي، سه شبكه‌ي مجازي نيز طراحي كرده‌ايم، يكي از آن‌ها شبكه‌ي فيلم و سريال است كه هريك از شبكه‌ها از صبح تا شب برنامه‌هايي در اين قالب پخش مي‌كنند. به گونه‌اي كه با يكديگر تداخل نداشته باشد. علاوه بر آن شبكه‌ي مجازي كودك و نوجوان را نيز پيش‌بيني كرده‌ايم به طوري‌كه از ساعت 9 تا 20 يكي از شبكه‌هاي تلويزيون به خردسالان و كودكان مي‌پردازد.

ميرباقري با اشاره به شبكه‌ي مجازي جنگ و برنامه‌هاي تركيبي گفت: با توجه به موقعيت فصل تابستان و تحرك و تنوع‌طلبي بيشتر نوجوانان و جوانان در اين فصل، برنامه‌هايي را تدارك ديده‌ايم كه در آن‌ها با چهره‌هاي فرهنگي و اجتماعي گفت‌وگو مي‌شود كه اين آثار به صورت مستقيم به طور 24 ساعته روي آنتن هستند.

وي با بيان اين‌كه به برخي موضوعات توجه بيشتري داشته‌ايم اظهار كرد: آموزش‌هاي فني و حرفه‌يي و مهارت‌آموزي يكي از اين موضوعات است چون تابستان فصل مناسبي است كه مخاطبان بتوانند با برخي مهارت‌هاي عملي آشنا شوند. بنابراين از شبكه‌ي آموزش خواسته‌ايم به اين موضوع به طور ويژه بپردازد. البته از سال گذشته بسته‌هاي مهارت‌آموزي در اين شبكه طراحي شده است.

ميرباقري زمينه‌سازي براي انس بيشتر با قرآن كريم را موضوع دوم دانست و گفت: هم شبكه‌ي قرآن و معارف سيما و هم ساير شبكه‌ها در برنامه‌هايي كه به طور ويژه از سال گذشته طراحي كرده‌ايم و با استقبال مخاطبان روبه‌رو بوده است به اين موضوع مي‌پردازند، با توجه به آغاز پخش سريال يوسف پيامبر(ع) از جمعه‌ي هفته‌ي آينده شبكه‌ي قرآن تصميم گرفته است سوره‌ي يوسف(ع) را در برنامه‌هاي خود قرار دهد.

وي با اشاره به كتابخواني تصريح كرد: همه‌ي شبكه‌ها قرار است به اين موضوع بپردازند. البته ما برنامه‌اي پنج‌ساله را طراحي كرده‌ايم كه طي آن نسل جوان را با آثار شهيد مرتضي مطهري آشنا كنيم كه سال گذشته در قالب برنامه‌ي «از تو مي‌پرسم» به اين موضوع پرداخته شد. در سال‌جاري نيز همانند سال گذشته 20 كتاب را در اين زمينه معرفي مي‌كنند.

معاون سيما با بيان اين‌كه در تلاش هستيم در حوزه‌ي برنامه‌هاي كودكان و نوجوانان نوآوري كنيم گفت: در سال‌جاري يك سريال ويژه‌ي تابستاني مخصوص اين گروه سني به صورت يك‌روز در ميان از شبكه‌ي دو پخش مي‌شود.

وي با اشاره به برنامه‌هاي نمايشي سيما در تابستان اظهار كرد: سريال‌هاي جديدي از تابستان شروع مي‌شود كه تا ماه رمضان ادامه مي‌يابد و هر شبكه يك مجموعه را به طور ويژه آغاز مي‌كرد، بدين ترتيب كه شبكه‌ي اول سريال يوسف پيامبر (ع)، شبكه‌ي دو «فتانه»، شبكه‌ي سه «ترانه‌ي مادري» و شبكه‌ي تهران «عمليات 125» را روي آنتن مي‌فرستند.

معاون سيما در ادامه گفت: از سال‌جاري قصد داريم برنامه‌هايي را به طور مقدماتي زمينه‌سازي كنيم تا در سال‌هاي بعد تداوم يابد. يكي از اين طرح‌ها «جوان نمونه» است كه قرار است شبكه‌ي سه سيما به آن بپردازد. اين شبكه حرف‌هايي را در اين زمينه ارايه كرده و قرار است آن را با مردم در ميان بگذارد. شبكه‌ي تهران نيز در نظر دارد به موضوع «شهروند برتر» در ساختارهاي مختلف بپردازد.

ادامه دارد...
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن