تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826346280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

- آدرس بهشت در این دنیا


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:

راسخون : درجات تقوی یا ایها الذین آمنوا اتقو الله حق تقاته و لاتموتن الا و انتم مسلمون (102/ آل عمران) تقوای الهی به معنای برکناری و حفظ کردن خود از عذاب خداوند است و با اطاعت و خضوع در برابر دستورهای الهی و شکر نعمت ها تحقق می یابد. این آیه، مؤمنان را به داشتن حق تقوی، که بالاترین درجه آن است دعوت می کند. حق تقوی به معنای اطاعت محض و خضوع کامل در برابر دستورهای خداوند است. مسلم است که تقوی مراتب و درجات متعددی دارد و این آیه به بالاترین درجه آن اشاره می کند؛ در حالی که بسیاری از مردم، توانایی چنین تقوایی را ندارند. به همین دلیل خداوند در آیه 16 سوره تغابن می فرماید: «تا آنجا که توانایی دارید تقوی پیشه کنید.» احادیث مربوطه: امام صادق (ع): حق تقوی و پرهیزگاری این است که پیوسته فرمان خدا اطاعت شود و هیچ گاه معصیت نشود؛ همواره او یاد شود و فراموش نشود، همیشه در برابر نعمت های او شکرگزاری شود و کفران نعمت او نشود. امام علی (ع): هنگامی که این آیه نازل شد، اصحاب پیامبر عرض کردند: ما طاقت حق تقوی را نداریم؟ پس خدا تخفیف داد و این آیه را نازل فرمود: «تا آنجا که توانایی دارید، تقوی پیشه کنید.» امام علی (ع): تقوا، نهایت خشنودی خداوند از بندگان و نهایت خواسته او از آفریدگانش می باشد. آیا بهشت و دوزخ هم اکنون موجودند؟ و سارعوا الی مغفره من ربکم و جنه عرضها السموات و الارض اعدت للمتقین(133/ آل عمران) ممکن است با خواندن این آیه این سوال پیش بیاید که آیا بهشت و دوزخ هم اکنون آفریده شده اند و وجود خارجی دارند یا بعدا در پرتو اعمال مردم ایجاد می شوند و نیز با توجه به اینکه قرآن می فرماید: وسعت بهشت به اندازه آسمان ها و زمین است بهشت در کجا قرار دارد؟ اکثر دانشمندان اسلامی با توجه به آیات و روایات برآنند که بهشت و دوزخ هم اکنون وجود دارند و در درون و باطن این جهان هستند. ما این آسمان و زمین و کرات گوناگون را با جشم خود می بینیم، اما عوالمی را که در درون این جهان قرار دارند، نمی بینیم و اگر دید و درک بیشتری داشتیم، هم اکنون می توانستیم آنها را ببینیم، مانند بسیاری از امواج که با حواس پنجگانه درک شدنی نیستند، اما با گیرنده های مخصوص به خوبی درک می شوند. احادیث مربوطه: امام صادق(ع): بوی خوش بهشت از فاصله هزار سال به مشام می رسد اگر تمام جنیان و انسان ها در خانه کسی که پائین ترین درجه را در بهشت دارد، میهمان شوند، او تمام آنها را با خوراکی ها و نوشیدنی های گوارا پذیرایی می کند و چیزی از آنچه نزد اوست، کاسته نمی شود. امام علی (ع): جان بهای شما جز بهشت نیست، پس آن را جز به بهشت مفروشید. امام علی (ع): با ناملایمات است که بهشت به دست می آید. هر نفسی طعم مرگ را می چشد کل نفس ذائقه الموت و انما توفون اجورکم....(185/ آل عمران) تعبیر چشیدن، اشاره به احساس کامل دارد. گاهی می شود که انسانی غذایی را با چشم می بیند یا با دست لمس می کند ولی احساس کامل نمی کند، مگر زمانی که آن را بچشد. گویا در سازمان خلقت، مرگ نیز نوعی غذا برای آدمی و موجودات زنده است. احادیث مربوطه: پیامبر اکرم (ص): مرگ برای مؤمن همانند یک دسته گل خوشبو است. پیامبر اکرم (ص): کسی که چشم به راه مرگ باشد، در کارهای نیک بکوشد. پیامبر اکرم (ص): هیچ یک از شما به خاطر گزندی که به او می رسد، مرگ را آرزو نکند و اگر ناچار به این کار شد، بگوید: بار خدایا تا زمانی که زندگی برای من بهتر است مرا زنده بدار و هر گاه مرگ برایم بهتر بود، مرا بمیران. تجسم اعمال و مجازات خوردن مال یتیم: ان الذین یأکلون اموال الیتمی ظلما انما یأکلون فی بطونهم نارا و سیصلون سعیرا (10/ نساء) اعمال ما علاوه بر چهره ظاهری خود، یک چهره واقعی نیز دارد که در این جهان از نظر ما پنهان است، اما در جهان دیگر ظاهر می شود و تجسم اعمال واقعیت می یابد. قرآن در این آیه می گوید: که آنها که مال یتیم را می خورند، گر چه چهره ظاهری عملشان بهره گیری از غذاهای لذیذ و رنگین است، چهره واقعی این غذاها آتش سوزان است و همین چهره است که در قیامت آشکار می شود. احادیث مربوطه: امام باقر(ع): کسی که مال یتیم را بخورد، روز قیامت خواهد آمد در حالی که آتش در شکمش چنان افروخته است که شعله های آن از دهان او خارج می شود و تمام اهل محشر می فهمند که او خورنده مال یتیم است. فاطمه زهرا (س): خداوند پرهیز از خوردن مال یتیم را به دلیل جلوگیری از ظلم و حق کشی واجب فرمود. پیامبر اکرم (ص): بدترین خوراک ها، به ناحق خوردن مال یتیم است. احترام و خوشرفتاری با زنان: یا ایها الذین آمنوا لا یحل لکم ان ترثوا النساء کرها...(19/ نساء) خداوند در این آیه به مردان دستور می دهد که با همسرانشان به طور شایسته رفتار کنند، در روایات نیز تأکید فراوانی بر این مطلب شده است. احادیث مربوطه: پیامبر اکرم (ص): هر که همسری برای خویش گرفته، پس باید او را گرامی بدارد. پیامبر اکرم (ص): ملعون است، ملعون است کسی که حقوق افراد تحت سرپرستی اش را ضایع کند. امام صادق (ع): خدا رحمت کند کسی را که بین خود و همسرش رابطه نیک برقرار کرد و با وی خوش رفتاری کرد.            





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن