تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814294590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جوانان جهان- كلمبيا؛ ايران بر سكوي سوم جهان ايستاد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جوانان جهان- كلمبيا؛ ايران بر سكوي سوم جهان ايستاد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:كاروان تيم ملي وزنه برداري كشورمان با كسب 432 امتياز برغم داشتن دو وزنه بردار اوتي، به بي سابقه ترين نتيجه تاريخ وزنه برداري ايران زمين، يعني سومي جهان دست يافت.

به گزارش روز يكشنبه گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"،سي و چهارمين دوره رقابتهاي وزنه برداري قهرماني جوانان جهان از روز سه شنبه هفته گذشته در سالن دلاپاسيفيكوي شهر كالي كلمبپا آغاز شد و طي آن 147 وزنه بردار مرد از 38 كشور جهان به مصاف هم رفتند.
تيم ملي كشورمان نيز با تركيبي 9 نفره راهي اين دوره از پيكارها شد كه كادر فني تيم ملي پيش از آغاز كنگره با بررسي تركيب تيم هاي شركت كننده در اين دوره از پيكارها و همچنين وضعيت آمادگي جسماني و روحي ملي پوشان ايران، تركيب تيم ملي كشورمان را براي حضور در اين دوره از پيكارها به شرح زير مشخص و معرفي كرد:
دسته 69 كيلوگرم: مرتضي رضائيان
دسته 77 كيلوگرم: سهراب مرادي
دسته 85 كيلوگرم: سعيد شاهدي
دسته 94 كيلوگرم: نواب نصير شلال
دسته 105 كيلوگرم:كيان نژاد بختياري و محمد علي نصيري نيا
دسته 105+ كيلوگرم: بهداد سليمي و محمد كرم زاده
بر اساس اين گزارش،مرتضي رضائيان اولين ملي پوش كشورمان بود كه در دسته 69 كيلوگرم به روي تخته رفت و توانست با مهار وزنه هاي 133 و 157 كيلوگرم در حركات يكضرب و دو ضرب و مجموع 290 كيلوگرم به عنوان ششمي جهان دست يابد.
گزارش ايسكانيوز حاكيست،دومين ملي پوش ايران سهراب مرادي بود كه در مصاف با 15 وزنه بردار اين دسته در حركت يكضرب وزنه 141 كيلوگرمي را بالاي سر برد، در دو ضرب وزنه 177 كيلوگرمي را مهار كرد و با مجموع 318 كيلوگرم به عنوان سومي مجموع اين دوره از پيكارها دست يافت و اولين مدال آور كاروان ايران شد. او با اين ركورد پس از وزنه برداران مصر و تركيه به عنوان سومي جهان دست يافت و مدال برنز اين دوره از رقابتها را بر گردن آويخت.
در ادامه پبكارها و در ديدار دسته 85 كيلوگرم سعيد شاهدي از كشورمان توانست در حركت يكضرب وزنه 151 كيلوگرمي را بالاي سر ببرد؛ در دو ضرب وزنه 186 كيلوگرمي را مهار كرده و با مجموع 337 كيلوگرم به عنوان سومي اين دوره از پيكارها دست يافته تا دومين مدال آور كاروان ايران لقب گيرد. شاهدي در يكضرب مدال نقره گرفت،در دوضرب پنجم شد و در نهايت با ركورد 337 كيلوگرم مجموع عنوان سومي جهان را ازآن خود كرد و مدال برنز اين دوره از رقابتها را نيز بر گردن آويخت.
اين گزارش حاكيست،چهارمين ملي پوش كاروان ايران در اين دوره از رقابتها نواب نصير شلال بود كه توانست با مجموع 363 كيلوگرم و پس از وزنه برداران روسيه به عنوان سومي جهان دست يافته و 3 مدال برنز اين دوره از رقابتها را بر گردن آويزد. نصير شلال در حركت يكضرب وزنه 164 كيلوگرمي را بالاي سر برد و به مدال برنز اين حركت دست يافت، در دو ضرب وزنه 199 كيلوگرمي را مهار كرد و با مجموع 363 كيلوگرم به عنوان سومي اين دوره از پيكارها دست يافت تا سومين مدال آور كاروان ايران شود.
تيم ايران در دسته 105 كيلوگرم دو نماينده داشت كه كيان نژاد بختياري در هر 3 حركت يكضرب وزنه 161 كيلوگرمي را نتوانست بالاي سر ببرد و در اين حركت اوت كرد. او در حركت دو ضرب در اولين گام وزنه 189 كيلوگرم را مهار كرد اما در دو حركت بعدي و مصاف با پولاد سرد 196 كيلوگرمي ناكام ماند تا بعنوان نهمي اين حركت بسنده كرده و نتواند در مجموع امتيازي را براي تيم بدست آورد.
محمد علي نصيري نيا ديگر وزنه بردار اين دسته نيز در دو حركت اول يكضرب وزنه 161 كيلوگرمي را انداخت اما در سومين بار توانست بر اين وزنه غلبه نمايد. وي در دوضرب وزنه هاي 185 و 191 كيلوگرم را مهار كرد اما در مصاف با وزنه 198 كيلوگرمي ناكام ماند تا با 352 كيلوگرم مجموع به بعنوان ششمي جهان قناعت كند.
و اما دسته فوق سنگين 105+ كيلوگرم. ملي پوشان كشورمان در اين دسته بهداد سليمي و محمد كرم زاده بودند كه سليمي با مجموع 406 كيلوگرم به 1 مدال نقره و دو برنز اين پيكارها دست يافت و بر سكوي سوم جهان ايستاد. سليمي در حركت اول يكضرب وزنه 181 كيلوگرمي را بالاي سر برد، در دومين حركت وزنه 186 كيلوگرمي را مهار كرد اما در سومين حركت نتوانست وزنه 190 كيلوگرمي را مهار نموده و به مدال نقره اين حركت دست يافت.وي در دو ضرب با وزنه 220 كيلوگرمي كار خود را آغاز كرد و توانست اين وزنه را به راحتي مهار كند اما در دو حركت بعدي و مصاف با پولاد سرد 226 كيلوگرمي ناكام ماند و به مدال برنز اين حركت نيز قناعت كرد تا گردن آويز مجموع اين دسته را نيز بر گردن آويزد.
كرم زاده ديگرملي پوش كشورمان در 3 حركت يكضرب به ترتيب وزنه هاي 162 ، 168 و 173 كيلوگرمي را بالاي سر برد اما در حركت دو ضرب و مهار وزنه 210 كيلوگرمي نتوانست موفق عمل نمايد و اوت كرد.
در پايان اين پيكارها تيم ايران با كسب 2 مدال نقره و پنج برنز و مجموع 432 امتياز بر سكوي سوم جهان ايستاد و بي سابقه ترين نتيجه تاريخ وزنه برداري ايران را رقم زد. اين در حالي بود كه تيم ايران در دو دسته با دو وزنه بردار اوتي مواجه شد و در اصل با 6 وزنه بردار توانست اين نتيجه بي نظير را رقم بزند.
رده بندي تيمهاي برتر اين دوره از رقابتها به شرح زير مي باشد:
تيم اول- روسيه با 610 امتياز
تيم دوم- اوكراين با 434 امتياز
تيم سوم- ايران با 432 امتياز
تيم چهارم- ونزوئلا با 419 امتياز
تيم پنجم- كلمبيا با 412 امتياز
تيم ششم- مصر با 408 امتياز
تيم هفتم- تركيه با 370 امتياز
تيم هشتم – كره با 344 امتياز
تيم نهم- اكوادور با 340 امتياز
تيم دهم- لهستان با 297 امتياز
تيمهاي ارمنستان آمريكا آلباني كانادا اسپانيا تايپه دومنيكن ژاپن روماني السالوادور برزيل آلمان كوبا تونس چك شيلي پرو استراليا اسلواكي ايتاليا آرژانتين پاراگوئه و جزاير كوك به ترتيب عناوين يازدهم تا سي و سوم اين دوره از رقابتها را ازآن خود كردند./135/110
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن