تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815476288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد وزير انرژي آمريكا بر كمبود عرضه در بازار نفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: تاكيد وزير انرژي آمريكا بر كمبود عرضه در بازار نفت
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير انرژي آمريكا با اعلام اينكه كاهش در توليد نفت منجر به افزايش بهاي آن مي شود بار ديگر نسبت عرضه و تقاضا در بازار نفت را متناسب ندانست.
به گزارش روز يكشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" «ساموئل بادمن» ديروز در شهر جده اعلام كرد كه توليد ناكافي نفت منجر به افزايش بهاي آن مي شود و سفته بازي علت افزايش بهاي نفت نيست.
وزير انرژي آمريكا براي شركت در نشست امروز جده با هدف بحث و بررسي بهاي نفت به عربستان سعودي سفر كرده است.
اين سخنان وزير انرژي آمريكا با نظر توليدكنندگان نفت مغايرت دارد چرا كه كشورهاي توليدكننده معتقدند كه سفته بازي عامل اساسي افزايش بهاي نفت است.
بادمن تاكيد كرد: افزايش توليد نفت پاسخگوي رشد تقاضا به ويژه در كشورهاي توسعه يافته اي مانند چين و هند نيست.
كشورهاي حاشيه خليج فارس نيز از افزايش بهاي نفت نگرانند زيرا روند صعودي بهاي نفت مي تواند در كاهش رشد اقتصادي آمريكا و اقتصادهاي ديگر كشورهاي صنعتي تاثيرگذار باشد كه در نتيجه منجر به كاهش تقاضاي نفت از سوي اين كشورها و به دنبال آن كاهش بهاي نفت مي شود.
به گزارش ايسكانيوز ، عربستان سعودي توليد نفت خود را از آغاز ماه مه 2008، 300 هزار بشكه در روز افزايش داد و به دنبال آن مشاور وزير نفت اين كشور خاطر نشان كرد كه عربستان سعودي قرار است در ماه ژوئيه 2008به ميزان 200 هزار بشكه در روز نيز به توليد خود بيفزايد.
وزير انرژي آمريكا تصريح كرد: هر يك درصد افزايش تقاضا براي نفت نياز به افزايش 20 درصدي بهاي آن براي برقراري تعادل در بازار را دارد.
از اين رو ميزان تقاضا در چين، هند و خاورميانه در سال هاي اخير افزايش يافته است به طوري كه اين كشور ها انرژي بيشتري را براي رشد اقتصادي خود مصرف مي كنند.
بادمن گفت: مسئوليت كاهش بهاي نفت صرفا بر دوش كشورهاي توليدكننده نفت نيست بلكه كشورهاي مصرف كننده نيز بايد از طريق افزايش كارآيي انرژي و سرمايه گذاري در سوخت هاي جايگزين به كاهش بهاي نفت كمك كنند./د/207/110
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن