تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796293985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عسگرپور: اين كه دوستان اشكالات خانه سينما را بيابند، هنر نكرده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: مديرعامل خانه سينما گفت: انتظار ما اين است شرايط شفاف و روشن شود. اين كه دوستان بيايند اشكالات خانه سينما را پيدا كنند هنر نكرده‌اند و اين فضيلت نيست. به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، «محمدمهدي عسگرپور» مديرعامل خانه سينما، در برنامه «هفت» اين هفته در خصوص وضعيت خانه سينما و شرح چگونگي برگزاري جشن خانه سينما به صحبت پرداخت. محمد‌مهدي عسگر‌پور گفت: از مخاطبان اين برنامه كه بي‌شك يا از دست‌اندركاران سينما هستند يا از علاقمند به سينما بابت توجهشان تشكر مي‌كنم. وي در ادامه با اشاره به داوري‌هاي جشن سينما، افزود: در خصوص مرحله اول داوري بايد بگويم ما در مورد داوري از همان ابتدا تاكنون مدل‌هاي مختلفي از مدل جشنواره فيلم فجر تا تخصصي كردن صنف‌ها را انجام داده‌ايم، ولي هميشه اعتراض وجود داشته است. مدير خانه سينما در پاسخ به سؤال جيراني مبني بر اين كه اگر فيلم «درباره الي...» براي انتخاب وجود نداشت، داوران به اتحاد نظر براي انتخاب فيلم نمي‌رسيدند، اظهار داشت: ما سال گذشته بعد از برگزار نكردن جشن به شكل رسمي، هيئتي از اعضاي سينما از صنف‌هاي مختلف را با رأي‌گيري انتخاب كرديم و اين كميته هفت نفره موظف شدند روي آيين‌نامه جشن مجددا كار كنند و اگر مي‌گويم مجددا، چون آئين‌نامه جشن متناوبا دچار تغيير مي‌شود و اين طور نيست كه آئين‌نامه‌اي 7 سال باقي بماند آن هم بدون تغيير. عسگر‌پور در ادامه افزود: اين تغييرات مدام هم به دليل اين است كه ما دوست داريم با همه فيلم‌ها در مسابقات شركت كنيم و هميشه با رأي‌ها مشكل داريم كه اين ذات ايراني‌ها شده متاسفانه! وي در شرح غيرطبيعي بودن روال جشن خانه سينما تصريح كرد: تا زماني كه جريان توليد و اكران در ايران طبيعي نباشد، جريان جشن نيز طبيعي نخواهد بود. مدير خانه سينماي ايران با آرماني خواندن آئين‌نامه جشن خاطرنشان كرد: بعضي بخش‌هاي آئين‌نامه را نمي‌توانستيم اجرا كنيم. فقط بخش‌هايي كه اكنون قابليت اجرايي داشتند را انجام داديم و بقيه موارد را به سال بعد موكول كرديم. بنابراين در مرحله اول داوري، هر صنف در حيطه تخصصي خود در مورد فيلم‌ها نظر داد و در هر مرحله دوم از تمام افراد رأي‌گيري شد. در ادامه برنامه جيراني گفت: به نظر مي‌رسد شما با معاونت سينمايي سر جنگ و دعوا داريد و اهل تعامل نيستيد و اين با توجه به روحيه تعامل‌گراي شما بعيد است، چرا اين طور به نظر مي‌رسد؟ عسگرپور در واكنش به اين سؤال بيان داشت: يا ما آدم‌هاي دير‌پزي هستيم، يا با افراد مشكل داريم يا دليل اين است كه من براي شما شرح خواهم داد. وي در ادامه افزود: بخشي از اختلافات اجرايي است، ما با يكديگر بر سر يك موضوع تفاهم نداشتيم، چون قانوني در خصوص آن موضوع وجود نداشت. بنابراين گزارش مدير خانه سينما گفت: مهمترين مسئله‌اي كه با مجموعه وزارت ارشاد نه معاونت سينمايي داريم پرداختن به چند سرفصل در خصوص امنيت شغلي است. عسگر‌پور در ادامه خاطرنشان كرد: قبل از اينكه آقاي دكتر حسيني وزير شوند با ايشان جلسه‌اي داشتيم و سرفصل‌هاي امنيت شغلي مبتني بر هفت مؤلفه شامل بيمه، مسكن، بيكاري و ... را به ايشان ارايه داديم و اينها را در كتابچه‌اي تدوين كرديم، حال وزير مي‌تواند شهادت بدهد، از ايشان سوال كنيد در آن جلسه چه گذشت، براي ما آدم‌ها براي گرفتن سمت مهم نبودند، بلكه تنها مسئله مهم مطرح كردن امنيت شغلي اهالي سينما بود. وي با تاكيد بر لزوم ارتباط گرفتن معاونت سينمايي با صنوف مختلف خانه سينما گفت: من تصور مي‌كردم اگر كسي به سمت معاونت سينمايي برسد حتما با مجموع صنوف در سطح كلان وارد ارتباط مي‌شود اما ما هم‌اكنون چنين چيزي را نمي‌بينيم. مديرعامل خانه سينما با اظهار تأسف از عدم دريافت پاسخ‌ به نامه‌ها ازسوي وزارت ارشاد تصريح كرد: نامه‌هاي دريافتي ما از دولت فقط شامل برخي رونوشت‌ها و اسناد بيمه است كه تماما در كتابچه‌اي گرد آمده، حال آقاي علي‌اكبري كه هنوز سمت ايشان در وزارت ارشاد براي من نامشخص است در برنامه «هفت» مي‌گويد كه وزارت ارشاد مايل بود تمام اختيارات را به صنوف بدهد حال شما چه كار كرديد كه از اين كار منصرف شد؟ وي در ادامه افزود: در مورد چهار تشكل تهيه‌كنندگان و دستور آقاي شمقدري مبني بر واحد كردن آنها به ما ابلاغ نشد، بلكه ايشان فقط در مصاحبه مطبوعاتي‌ خود آن را مطرح كردند. عسگرپور در ادامه، در توضيح شرايط گذشته خانه سينما خاطرنشان كرد: براي تخصيص بودجه روال اينگونه است كه معمولا چند نفر به نمايندگي بايد موضوع مورد بحث را شرح دهند ولي ما در سال‌هاي قبل جمعي 5 نفره را براي شرح مسئله امنيت شغلي به مجلس مي‌فرستاديم و آنها خودشان در تشريح ماجرا با يكديگر دچار مشكل مي‌شدند و الان حدود 10 ماه است كه بودجه دولت به خانه سينما قطع شده است و من بايد از دولت بابت اين قضيه تشكر كنم چرا كه اين ماجرا باعث اتحاد 26 صنف از 29 صنف خانه سينما شده و اين در تاريخ سينماي ايران بي‌سابقه است. مديرعامل خانه سينما در ادامه گفت: ما كم‌كم ياد مي‌گيريم چگونه بدون بودجه، خانه سينما را اداره كنيم، حق عضويت بگيريم يا موارد ديگر را تجربه كنيم. عسگرپور افزود: اين سردرگمي در حالي است كه در قانون برنامه چهارم دولت، طبق ماده 116 مصوب 11/6/83 در مجلس تصويب شده كه بر اساس آن تهيه لايحه امنيت شغلي افراد و اصحاب فرهنگ و هنر و استقرار نظام صنفي بخش فرهنگ و هنر تا پايان سال اول برنامه چهارم، اصحاب فرهنگ و هنر كه شغل خود را از دست مي‌‌دهند به تشخيص دولت به مدت حداقل 3 سال تحت بيمه بيكاري دولت قرار مي‌گيرند. دولت در چارچوب بودجه سنواتي و كمك‌هاي اعتباري در اختيار صندوق بيكاري قرار مي‌دهد ولي صندوق آن هم اصلا وجود ندارد. محمد‌مهدي عسگر‌پور با اظهار نگراني از وابستگي جريان توليد به امكانات دولتي گفت: من امكانات را فقط در پول نمي‌بينم، امكانات دولتي از مجوز ساخت تا اكران در دست دولت است. مثلا همكاري به ما گفت: به من گفتند جايزه‌ات را اهدا كن تا فيلمت را اكران كنيم! فريدون جيراني گفت: منظور شما اين است كه عدالت در ارايه امكانات دولتي وجود ندارد و يا دچار مشكل است؟ عسگر‌پور در پاسخ اظهار داشت: انتظار ما اين است شرايط شفاف و روشن شود. اين كه دوستان بيايند اشكالات خانه سينما را پيدا كنند هنر نكرده‌اند و اين فضيلت نيست. اي كاش امكانات دولتي براي سينما از جنس كمونيستي بود ولي درست تقسيم مي‌شد. وي در ادامه افزود: بسياري دم از اتحاد اتحاد مي‌‌زدند ولي همين كه به ميدان آمدند، تماما ضد اتحاد عمل كردند. مثلا اگر اعلام كنند هر سينماگر براي كسب پروانه ساخت بايد شماره نظام صنفي داشته باشد و در غير اين صورت پروانه ساخت و نمايش صادر نخواهد شد در گلوگاه ساخت و نمايش، جريان صنفي را دخيل كرده‌اند و روالي نظام‌مند پيدا خواهد آمد تا هر كسي به سادگي نتواند براي فيلم‌هايش مجوز بگيرد. خبرگزاري فارس




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن