تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812113726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز عمليات آماده سازي اولين پروژه مسكن مهر در استان تهرانكلنگ 99 ساله‌هاي دماوند هم زده شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: آغاز عمليات آماده سازي اولين پروژه مسكن مهر در استان تهرانكلنگ 99 ساله‌هاي دماوند هم زده شد
گروه مسكن- عمليات آماده سازي اولين پروژه مسكن مهر در استان تهران طي مراسمي با حضور رييس سازمان مسكن و شهرسازي استان تهران، مديرعامل بنياد تعاون وزارت دفاع، فرماندار و امام جمعه شهرستان دماوند و تني چند از مسوولان ارگان‌هاي مربوط روز گذشته و در قالب پروژه‌اي در منطقه محك شهرستان دماوند آغاز شد.


به گزارش خبرنگار دنياي اقتصاد، دكتر ابوالفضل مشكيني ، رييس سازمان مسكن و شهرسازي استان تهران، در مراسم كلنگ‌زني اين پروژه طي سخناني اظهار كرد: مشكلي كه وزارت مسكن در اجراي طرح مسكن مهر در كشور دارد، اين است كه اين طرح جوان بوده و نهادهايي كه در رابطه با اجراي آن با ادارات مسكن و شهرسازي همكاري مي‌كنند، از پختگي لازم برخوردار نيستند و اصلاح اين روند زمان‌بر است.
وي تصريح كرد: در گذشته مسكن و شهرسازي پروژه‌هايي را آغاز و پس از تكميل مراحل ساخت به مردم تحويل مي‌داد، اما در طرح مسكن مهر دولت كوچك‌ترين دخالتي نمي‌كند و صرفا نقش نظارتي دارد.
وي گفت: روال اين است كه زمين به صورت آماده سازي شده به تعاوني‌ها تحويل داده شود اما چون هنوز تعاوني‌ها به پختگي لازم نرسيده‌اند، براي انجام عمليات آماده سازي از برخي پيمانكاران بزرگ كمك گرفتيم.
وي ادامه داد: در پروژه مسكوني فيروزه در منطقه محك نيز وزارت دفاع به نمايندگي از مسكن و شهرسازي دماوند فعاليت مي‌كنند.
وي با بيان اينكه سازمان مسكن و شهرسازي استان تهران به غير از شهرهاي جديد در اكثريت نقاط شهري شهرستان‌هاي اين استان، زمين‌شناسايي كرده است گفت: مردم بايد بدانند كه اين پروژه‌ها نه مال دولت است و نه اداره تعاوني و نه جاي ديگر، فقط و فقط براي شهرستان دماوند است و از اين حيث هم بخش‌هاي مربوطه بايد براي اجراي موفق اين پروژه به عنوان يك الگوي شهرستاني، با يكديگر همكاري ويژه داشته باشند.
وي در توضيح بيشتر درباره پروژه در منطقه محك دماوند گفت: در اين پروژه به مساحت 40 هكتار زمين به صورت اجاره 99 ساله در اختيار بنياد تعاون وزارت دفاع قرار مي‌گيرد تا بخشي از آن براي احداث واحدهاي مسكوني ويژه پرسنل اين وزارتخانه و بخشي نيز با نظر فرماندار و ستاد مسكن مهر شهرستان دماوند براي ساير تعاوني‌هاي اين شهرستان آماده سازي شود.
وي يادآور شد: همچنين پروژه دومي در اين شهرستان با سپاه مورد موافقت قرار گرفته كه 28 هكتار وسعت داشته و در هفته‌هاي آينده عمليات آماده سازي آن آغاز مي‌شود.
وي ابراز خرسندي كرد: با توجه به آمار متقاضيان دريافت تسهيلات مسكن مهر در ادارات تعاون و ساماندهي اطلاعات اين افراد خوشبختانه در شهرستان دماوند هيچ گونه مشكلي به لحاظ تاثير زمين نيست به طوري كه مقدار زمين پيش‌بيني شده براي دماوند علاوه بر پاسخگويي به نياز سال 87، سهميه سال 88 را هم پوشش مي‌دهد. وي همچنين از شناسايي اراضي جديدي توسط اداره منابع طبيعي و امور اراضي شهرستان دماوند خبر داد و گفت: به زودي اين اراضي نيز وارد چرخه توليد مسكن در اين شهرستان مي‌شود. وي گفت: به طور كل تاكنون 33 هكتار زمين در منطقه كيلان، 40 هكتار در منطقه محك، 30 هكتار در روستاي مهر‌آباد و 5/27 هكتار زمين در منطقه جيلاردنو شهرستان دماوند براي طرح مسكن مهر قطعي شده، همچنين اراضي ديگري هم در رودهن، بومهن و آبسرد شناسايي شده كه چون وسعت آنها قطعي نشده، ميزان دقيق وسعت اين اراضي را اعلام نمي‌كنم. به گفته وي، تاكنون در شهرستان دماوند 800 نفر متقاضي واجد شرايط يك ميليون تومان به اداره تعاون دماوند واريز كرده‌اند، 800 نفر نيز از پرسنل وزارت دفاع بوده‌اند و تصور مي‌شود تا 4هزار نفر در شهرستان دماوند براي طرح مسكن مهر ثبت‌نام كنند. براساس اين گزارش، در مراسم كلنگ‌زني طرح اجاره‌داري 99 ساله براي مجموعه مسكوني 20 هكتاري محك گيلاوند، اميرسرتيپ تيمسار رفيعي، مديرعامل بنياد تعاون وزارت دفاع طي سخناني به توافقنامه وزارت مسكن با وزارت دفاع براي خانه‌دار كردن كاركنان اين وزارتخانه در سال گذشته اشاره كرد و گفت: بر اين اساس، مقرر شد تا به استعداد ساخت 200هزار واحد مسكوني براي كاركنان فاقد مسكن نيروهاي مسلح، زمين با اجاره 99 ساله واگذار شود كه بخشي از آن ويژه كاركنان وزارت دفاع است. وي ادامه داد: از اين رو، 2 قطعه زمين در منطقه محك دماوند و دشت ناصر فيروزكوه كه به ترتيب 40 و 60 هكتار وسعت دارند، در اختيار بنياد تعاون وزارت دفاع قرار گرفت. وي تصريح كرد: البته چون 100درصد كار شروع نشده، هنوز نمي‌دانيم به چه ميزان زمين قرار است در منطقه محك دماوند در اختيار ما قرار گيرد. زماني گفتند 15 هكتار، پس از آن 20 هكتار، ديروز گفتند 40 هكتار و امروز مي‌گويند 60 هكتار. وي اضافه كرد: بنابراين براي پيگيري دقيق امور بايد مشخص شود دقيقا چند هكتار در اختيار ما قرار مي‌گيرد تا اجراي عمليات را در مراحل مختلف برنامه‌ريزي و محقق كنيم. وي صراحتا اعلام كرد: همه بخش‌ها و دستگاه‌هاي مربوطه بايد در اجراي اين پروژه‌ها پاي كار بيايند؛ چراكه اگر بخشي نظارت كند و بخشي دستور دهد و مابقي كه مسووليت دارند پاي كار نيايند، نه تنها مشكل مسكن را حل نكرده‌ايم، بلكه عده‌اي ثبت‌نام كرده‌اند و بالاخره بعد از يك سال به دنبال خانه‌هايشان مي‌آيند. بعد هم بگوييم اداره كذا با فلان‌جا نتوانسته هماهنگ كند.
مهندس شمس‌علي نصيرايي، مدير مسكن بنياد تعاون وزارت دفاع نيز در توضيح بيشتر از مشخصات پروژه مسكوني فيروزه گفت: در اين پروژه بنياد تعاون و اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسكن وزارت دفاع به عنوان پيمانكار اصلي، شركت عمراني و صنعتي پارس‌گرما به عنوان انبوه‌ساز و شركت كرياس بنا به عنوان مشاور طرح همكاري مي‌كنند.
وي افزود: اين اراضي 40 هكتار وسعت دارد و قرار است 4400 واحد مسكوني در فضايي به وسعت 20 هكتار در يك ناحيه و 3 محله احداث شود.
به گفته وي، اين منطقه 15هزار و 500 نفر جمعيت‌پذيري داشته و 11هزار مترمربع سطح خدمات عمومي و 9هزار مترمربع سطح معابر براي آن پيش‌بيني شده است.
محمدرضا ناصري‌فر، مديرعامل مهندسين مشاور كرياس بنا نيز درباره زمان اجراي عمليات آماده‌سازي اين پروژه گفت: نبايد در تجارب مشابه با وسعت همسان با اين پروژه بيشتر از 3 ماه اين عمليات به طول بيانجامد البته براي انجام تاسيسات زيربنايي كمي بيشتر زمان لازم است. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا انجام همزمان ساخت واحدهاي مسكوني با عمليات آماده‌سازي زمين وجود دارد؟ گفت: بله، البته از زمصاني كه شبكه‌ها و محل‌هاي استقرار آن قطعيت پيداكند، امكان ساخت واحدهاي مسكوني وجود دارد.

و اما مشكلات منطقه
به گزارش دنياي‌اقتصاد، بيشترين گلايه ساكنان منطقه محك در شهرستان دماوند، آسفالت نكردن خيابان‌هاي فتح و فتح 1 بود كه گرد و غبار زيادي را در هوا منتشر و به لحاظ تنفسي و آلودگي‌هاي محيطي، مشكلات عديده‌اي را براي مردم به وجود آورده است.
يكي از بانوان اين منطقه گفت: متاسفانه شهرداري موقع دريافت كردن عوارض ساخت وساز بلافاصله در محل حاضر است؛ اما براي پاسخگويي به خواسته‌هاي مردم نسبت به آسفالت نبودن خيابان‌ها، جمع‌آوري به موقع زباله و سگ‌هاي ولگرد وعده‌هاي دو ماهه مي‌دهد كه معلوم نيست زمان عملي شدن اين وعده‌ها كي به سر مي‌آيد.
وي گفت: شايد بي‌توجهي مسوولان در زماني كه ما خودسرانه در اين منطقه ساكن بوديم و املاك ما بدون سند بود، توجيه داشت اما در حال حاضر كه هر يك از خانواده‌هاي ساكن در اين منطقه انواع و اقسام عوارض را مي‌پردازند، چيزي جز تضييع حقوق مردم نيست.
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن