تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815076090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رمي ‌يا ميلا‌ني - احسان ابطحي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رمي ‌يا ميلا‌ني - احسان ابطحي
ايتاليا كه تا آستانه حذف از يورو 2008 پيش رفته بود و به لطف بازي جوانمردانه هلند در برابر روماني و برد در برابر تيم از هم پاشيده فرانسه به مرحله يك چهارم نهايي راه يافت، امشب با اسپانيا بازي خواهد كرد تا در صورت پيروزي به جمع چهار تيم برتر اروپا راه يابد.شايد اين رسم ايتاليايي‌ها باشد كه تورنمنت‌هاي بزرگ را بد آغاز مي‌كنند اما خوب به پايان مي‌برند. در عصر فوتبال مدرن، دست‌كم دوبار اين اتفاق براي آتزوري افتاده است.

در جام‌جهاني 1982 اسپانيا، ايتاليا تنها با 3 مساوي در برابر تيم‌هاي لهستان، پرو و كامرون به مرحله بعدي راه يافت و از آنجا بود كه آتزوري فوتبال را آغاز كرد. آنها در اولين بازي مرحله دوم جام‌جهاني 82 كه به صورت گروهي برگزار مي‌شد، دو غول فوتبال آمريكاي جنوبي را شكست دادند تا به مرحله نيمه‌نهايي برسند. آتزوري ابتدا 2 بر يك مدافع عنوان قهرماني - آرژانتين - را شكست داد و سپس برزيل را با حساب 3 بر 2 از پيش رو برداشت. لا‌جوردي‌پوشان در بازي نيمه نهايي باز هم با لهستان روبه‌رو شدند و با اينكه در اولين بازي‌شان با آنها به تساوي بدون گل رسيده بودند اين بار 2 بر صفر پيروز شدند تا در فينال با آلمان غربي روبه‌رو شوند و به لطف درخشش پائولو روسي، پس از 44 سال به جام‌جهاني برسند.

شبيه چنين سناريويي در جام‌جهاني 94 آمريكا هم براي آنها اتفاق افتاد. ايتاليا بازي اولش را با شكست يك بر صفر مقابل جمهوري ايرلند آغاز كرد اما تا فينال پيش رفت ولي در ضربات پنالتي مغلوب برزيل شد و قهرماني را از دست داد.

البته شايد چنين روايتي از تاريخ فوتبال آتزوري، روايتي خوشبينانه باشد. همين ايتاليا كه در سال 1982 توانست قهرمان جهان باشد، در جام‌ملت‌هاي اروپاي سال 1984 غايب بود. گرچه اين بار آتزوري بعد از قهرماني در جام‌جهاني سال 2006 آلمان به يورو 2008 راه يافته، اما اگر قرار به مقايسه تاريخي باشد امسال نبايد از ايتاليا توقع زيادي داشته باشيم.

نبود پيرلو - گاتوزو؛ دغدغه بزرگ ال دونادون

به هر حال امشب، ايتاليا در ورزشگاه شهر وين - پايتخت اتريش - با بازي خواهد كرد. لقب تيم ملي اسپانيا است.) آتزوري در حالي به جنگ لا‌روخا خواهد رفت كه آرشيتكت تيمش - آندره پيرلو - را به دليل 2 اخطاره بودن در اختيار ندارد. ‌هافبك دفاعي و تخريبي لا‌جوردي‌ها هم درست به همين دليل در بازي امشب حاضر نخواهد بود. بي‌ترديد، يافتن جايگزيني مناسب براي پيرلو و البته گاتوزو مهم‌ترين دغدغه روبرتو دونادوني، سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايتاليا خواهد بود. ‌

ال دونادون كه خط مياني تيمش را با اتكا به محور ميلا‌ني پيرلو - گاتوزو سازماندهي كرده بود امشب بايد زوج ديگري را امتحان كند. نبود اين زوج آنجا دردناك‌تر مي‌شود كه به ياد داشته باشيم ايتاليا با اتكا به همين زوج توانست قهرمان جام‌جهاني 2 سال پيش شود.

دونادوني، گزينه‌هاي زيادي براي جايگزيني پيرلو - گاتوزو دارد. او هفت‌هافبك را با خود به سوئيس و اتريش برده كه 3 نفر آنها عضو باشگاه ميلا‌ن هستند و سه نفر عضو باشگاه رم. پيرلو، گاتوزو و ماسيمو آمبروزيني ميلا‌ني هستند و دانيله ده‌روسي، سيمونه پروتا و آلبرتو آكوييلا‌ني رمي. ديگر‌هافبك تيم هم مائورو كامورانزي يوونتوسي است. در حالي كه براي ال دونادون محرز شده كه سيستم پايه 3-3-4، يك سيستم شكست خورده است، در روزهاي اخير فشار زيادي بر او وارد آمده تا در خط مياني از سه‌هافبك تيم رم - كه در فصل قبل در سري ‌A دوم شد - استفاده كند و مائورو كامورانزي را جلوي اين خط مياني، پشت سر آنتونيو كاسانو و لوكا توني به عنوان مهاجم سوم - فانتاسيستا- قرار دهد؛ يعني استفاده از سيستم پايه 2-1-3-4.

اين تئوري، تئوري مناسبي به نظر مي‌رسد، چرا كه ده‌روسي، پروتا و آكوييلا‌ني تله‌پاتيك بازي يكديگر را مي‌شناسد و يك فصل كنار هم بازي كرده‌اند و به طرز شگفت‌آوري با يكديگر هماهنگ هستند. اين سيستم، اثر ويرانگر خود را در بازي فصل گذشته رم و رئال مادريد نشان داد . ال دونادون مي‌تواند در صورت نياز ماسيمو آمبروزيني را هم به عنوان بازيكن جانشين وارد زمين كند.

آمبروزيني 31 ساله بازيكني با خصوصيات دفاعي و تجربه بيشتر است اما آكوييلا‌ني 24 ساله بازيكني ديناميك‌تر است كه به‌نظر مي‌رسد در برابر اسپانيا بيشتر از آمبروزيني كارايي داشته باشد، چراكه سبك بازي اسپانيا هم مانند هلند بر حركات سريع استوار است و اين سبك مي‌تواند ساختار دفاعي ايتاليا را به دردسر بيندازد. علا‌وه بر اين استفاده از ده‌روسي مي‌تواند خط دفاعي آتزوري را كه در 3 بازي گذشته و در غياب كاپيتان بسيار آسيب‌پذير نشان داده مستحكم‌تر كند. به هر حال به‌نظر مي‌رسد استفاده از آمبروزيني از ابتداي بازي نشانه ترس در ال دونادون باشد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن