تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814196067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با قطع سهميه‌ خودروهاي وارداتي و پر مصرف روزانه 8 ميليون ليتر در مصرف بنزين صرفه‌جويي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: با قطع سهميه‌ خودروهاي وارداتي و پر مصرف روزانه 8 ميليون ليتر در مصرف بنزين صرفه‌جويي مي‌شود
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: رئيس ستاد ساماندهي حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت گفت: با قطع سهميه‌ بنزين خودروهاي وارداتي و پر مصرف روزانه 8 ميليون ليتر از سبد مصرفي اين فرآورده كاهش مي يابد.
به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" سيد مهدي هاشمي رئيس ستاد ساماندهي حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت اظهار داشت: واردات خودروهاي لوكس و پر مصرف از سال 82 به بعد شدت گرفته است؛ به همين دليل با قطع سهميه‌ آنها علاوه بر كاهش مصرف بنزين در كشور، نياز به واردات اين فرآورده را نيز تا حد زيادي به تاخير انداختيم.
وي افزود: در دوره بعدي سهميه‌‌بندي، بنزين خودروهاي عمومي پرمصرف كه تاكنون دوگانه‌سوز نشده‌اند، برمبناي دوگانه‌سوز بودن آنها محاسبه مي‌شود؛ بنابراين مالكان اين خودروها تا پايان اين دوره سه ماهه مهلت دارند براي گاز سوز كردن خودروهاي خود اقدام كنند.
هاشمي با اشاره به كمبود جايگاه‌هاي سي.ان.جي در كشور، گفت: براي رفع اين مشكل نيز وزارت نفت موظف به احداث هزار و 800 جايگاه تك منظوره و دومنظوره سي.ان.جي در كشور شده است كه با تحقق آن در پايان سال شاهد رفع مشكلات خودروهاي دوگانه‌سوز خواهيم بود.
رئيس ستاد ساماندهي حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت افزود: هم اكنون با توجه اين كه كمبود جايگاه در كشور يك واقعيت است، سهميه خودروهاي دوگانه‌سوز شخصي نيز به روال سابق محاسبه مي‌شود.
هاشمي استفاده از كارت‌هاي هوشمند را در راستاي كاهش سفرهاي دورن شهري و به منظور مديريت حمل و نقل و سوخت اجرايي خواند و افزود: در اين رابطه 32 فعاليت در دستور كار ستاد ساماندهي حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت قرار گرفته كه تفاهم‌هاي اوليه آن با وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مربوط انجام شده است.
وي افزود: به منظور تحقق دولت الكترونيك كارت ملي هوشمند به صورت پايلوت در يكي از شهرهاي كشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پس از تاييد كابردهاي آن تا پايان سال مراحل صدور آن آغاز مي شود.
رئيس ستاد ساماندهي حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت گفت: كارت‌هاي هوشمند به تدريج جانشين كارت‌هاي ملي خواهد شد و امكان صرفه‌جويي در زمان و هزينه‌ها را به نحو مطلوب فراهم خواهد كرد./د/207 /144/120
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن