تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816468887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مجلس هيچ نقشي در نحوه انتخاب اعضاي كميسيون ها ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس مجلس هيچ نقشي در نحوه انتخاب اعضاي كميسيون ها ندارد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): نماينده مردم تهران گفت: علي رغم اينكه رييس مجلس اختياراتي دارد اما طبق آيين نامه داخلي مجلس در حوزه انتخاب اعضاي كميسيون ها اختيار شخصي ندارد.


"حميدرضا كاتوزيان" در ارتباط با نحوه انتخاب اعضاي كميسيون هاي مجلس گفت: برخي رسانه ها و مطبوعات به مساله تصميم رييس مجلس براي انتخاب اعضاي كميسيون ها پرداخته اند ولي بايد تاكيد كنم كه وي هيچ نقشي ندارد.
به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني خانه ملت، نماينده تهران گفت: براي انتخاب اعضاي كميسيون ها روال به اين صورت است كه اگر تعداد افرادي كه خواستار عضويت در كميسيون مشخصي هستند از حد نصاب گنجايش كميسيون مربوطه بيشتر شود اين موضوع در شورايي با حضور روساي شعبات و يكي از نواب رييس مجلس به شور گذاشته مي شود.
وي گفت: نسبت به نحوه تصميم گيري شعبات با آقاي لاريجاني هم تماس داشتيم و معتقديم كه آيين نامه بايد اجرا شود و نبايد تعهدات و تخصص هاي نمايندگان ناديده گرفته شود و نماينده احساس كند كه حقوقش ناديده گرفته شده است.
نماينده تهران گفت: معتقدم آنچه كه در اختيار و حقوق قانوني رييس مجلس بوده اعمال شده و نظرات رييس مجلس مبني بر رعايت آيين نامه و اجرايي شدن حقوق نماينده نيز شفاف است.
كاتوزيان در خصوص نامه تعدادي از نمايندگان معترض در مورد عدم قبول عضويت آنها در برخي از كميسيون ها و اينكه در اعتراض به وضعيت موجود عضو هيچ كميسيون نخواهند شد، گفت: عضويت نماينده در يك كميسيون اجباري است، نماينده مجلس بايد براساس آيين نامه داخلي مجلس عضو يك كميسيون باشد و نمي توانيم برخلاف آيين نامه اين كار را انجام دهيم و اينكه گفته مي شود عضو هيچ كميسيوني نمي شوند به طور طبيعي امكان پذير نيست.
وي با اشاره به تشكيل فراكسيون امنيت ملي گفت: تصميم براي تشكيل فراكسيون با نمايندگان است و اگر بخواهند مي توانند اين كار را انجام دهند و هيچ منع قانوني هم به آن وارد نيست.
وي با اشاره به تكميل ظرفيت در برخي كميسيون ها از جمله امنيت ملي و سياست خارجي و انرژي گفت: برخي نمايندگان كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مي توانند همانند گذشته دو سه كميته تشكيل دهند. همچنين در مورد كميسيون انرژي هم برخي علاقه مند به جابه جايي هستند كه البته تصميم گيري با خود نمايندگان است.
رييس كميسيون انرژي مجلس هشتم گفت: هميشه در مجلس اين مسايل وجود داشته، برخي پس از انتخاب در كميسيون تصميمشان عوض شده و البته آن هم محدديت هاي قانوني دارد و تصريح شده كه جا به جايي تا شش ماه امكان پذير نيست، در هر صورت منتظر مي مانيم تا تصميم نهايي نمايندگان و روساي شعب چه باشد.
سيام** 9130
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن