تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816161489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كد اقتصادي دوباره احيا شد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: كد اقتصادي دوباره احيا شد
رئيس سازمان امور مالياتي كشور با اعلام اينكه نرخ ماليات بر ارزش افزوده 3 درصد تعيين شده است، از ارسال شماره اقتصادي براي بيش از 300 هزار فعال اقتصادي كه در كشور داراي پرونده مالياتي هستند، خبر داد و گفت: تا قبل از مرداد براي تمامي مشاغل شماره اقتصادي ارسال مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، علي اكبر عرب مازار امروز در كارگاه تخصصي ماليات بر ارزش افزوده كه با حضور مديران ستادي و اجرايي حوزه شهر و استان تهران برگزارشد، هدف اصلي از اجراي اين قانون را شفاف سازي در مبادلات اقتصادي و ايجاد نظم و انضباط در نظام اقتصادي كشور عنوان كرد.

وي گفت: البته در آمد زايي نيز يكي از اهداف اجراي اين طرح است اما با تصويب نرخ 3 درصد براي اين ماليات، عمليات قانونگذاران نشان دادند كه به شفافيت اقتصادي بيشتر از در آمد زايي توجه دارند و نظام جهاني نيز اجراي اين قانون را نشانه وجود شفافيت و مبارزه با پولشويي در كشورها مي داند و وقتي كشوري مثل امارات كه نيازي به دريافت ماليات ندارد، زودتر از ما اين قانون را اجرا مي كند، نشانه آن است كه فشار جهاني را نمي توان تحمل كند و حتي WTO نيز اجراي اين قانون در كشورها را جزو شرايط پيوستن به اين سازمان اعلام كرده است.

وي با اشاره به اينكه اين قانون، يكي از پروژه هاي اصلي تحول نظام مالياتي كشور است، گفت: با اجراي ماليات بر ارزش افزوده در هر مرحله از زنجيره وارادت ، توليد ، توزيع يا صادرات ، مبادلات اقتصادي و حركت پول و سرمايه شفاف خواهد شد و تشويق سرمايه گذاري ، توليد و صادرات را در پي خواهد داشت.

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور با اشاره به اينكه سازمان امور مالياتي كشور تنها سه ماه براي اجراي اين قانون فرصت دارد، گفت: ما از نظر نرخ VAT و زمان اجرايي كردن اين قانون در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده ايم، زيرا پايين ترين نرخ اين ماليات در جهان 5 درصد است كه در ايران 3 درصد به تصويب رسيد و همچنين درتمام كشورها زماني حدود 18 ماه براي اجراي آن در نظر گرفته مي شود اما در حال حاضر ما فقط سه ماه فرصت داريم .

وي با بيان اينكه مطالعات زيادي بر روي نحوه اجراي ماليات بر ارزش افزوده و تجربه ساير كشورها صورت گرفته است، اظهار داشت: در قانون VAT ، اين امكان پيش بيني شده كه سازمان مستقل با عنوان سازمان ماليات بر ارزش افزوده تاسيس شود، اما به دليل اينكه اجراي اين نوع ماليات به سرعت ، دقت و كارايي بالايي نياز دارد، تشكيلات VAT را به صورت تشكيلاتي نسبتا مستقل در داخل سازمان تعريف كرديم تا در كنار عمليات جاري به سهولت آن را اجرا كنيم .

رئيس كل سازمان امور مالياتي اعلام كرد: با اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده از ابتداي مهرماه، هر فعال اقتصادي ثبت نام شده هنگام فروش كالا و خدمات علاوه بر بهاي كالا و خدمت بايد ماليات بر ارزش افزوده را دريافت و صورتحساب صادر نمايد، در غير اين صورت كليه كالاهايي كه در خارج از شبكه VAT در كشور توزيع شوند طبق اين قانون ، قاچاق محسوب شده و قابل مصادره خواهند بود.

عرب مازار خاطرنشان كرد: در اين طرح، مودي پرداخت كننده ماليات نيست، بلكه واسطه و همكار ما در جهت وصول ماليات است و هر سه ماه، اظهار نامه به سازمان مي دهند و سازمان ظرف 15 روز بايد آن اظهار نامه را تاييد و يا ماليات او را استرداد نمايد و گرنه 30 درصد جريمه شامل حال سازمان خواهد شد.

وي در خصوص آثار تورمي اين قانون تاكيد كرد: نرخ ماليات بر ارزش افزوده 3 درصد تصويب شده است كه به ميزان نرخ قانون موسوم به تجميع عوارض است و از آنجايي كه با اجراي VAT ، قانون تجميع عوارض حذف خواهد شد، لذا نرخ 3 درصد ماليات بر ارزش افزوده جايگزين نرخ تجميع عوارض خوهد شد و هيچ نگراني از بابت ايجاد آثار تورمي وجود ندارد.

وي همچنين ادامه داد: نرخ ماليات بر ارزش افزوده براي تمامي كالاها و خدمات 3 درصد است كه 5/1 درصد به شهرداري و 5/1 درصد به سازمان مالياتي و خزانه واريز خواهد شد و تنها دو نرخ خاص در اين نظام مالياتي وجود دارد كه مربوط به سيگار و محصولات دخاني ( 12 درصد) و بنزين (20 درصد) است.

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور، در خصوص مقدمات اجراي اين قانون گفت: پروژه ثبت نام تمامي اشخاص حقوقي تا انتهاي اين هفته به پايان مي رسد. بر اين اساس، براي بيش از 300 هزار فعال اقتصادي كه در كشور داراي پرونده مالياتي هستند از طريق پست ، شماره اقتصادي ارسال شده است.

وي در خصوص شماره اقتصادي اشخاص حقيقي نيز گفت: در رابطه با اشخاص حقيقي هم تا قبل از مرداد ، براي تمامي مشاغل ، شماره اقتصادي ارسال خواهد شد. در خصوص اشخاص حقيقي حقوق بگير هم كد ملي به عنوان شماره اقتصادي در نظر گرفته خواهد شد.

عرب مازار همچنين تاكيد كرد: كليه موديان اين نظام مالياتي بايد در اين سيستم شناسايي شده باشند و شماره اقتصادي داشته باشند، در غير اين صورت هنگام ارائه صورتحساب هيچگونه استردادي به آنها صورت نخواهد گرفت.

وي در خصوص شفافيت اقتصادي و كاهش فسادهاي مالي ناشي از اجراي اين طرح گفت: يكي از نگراني هاي هميشگي در حوزه واردات، اعلام قيمت غير واقعي كالا به گمرك در هنگام واردات كالاست؛ بدين ترتيب كه وارد كننده هنگام ورود كالا به كشور، قيمت كالا را هميشه مي خواهد پايين تر از قيمت خريد اعلام كند تا ماليات و عوارض كمتري بپردازد و اين در حالي است كه در گمرك كه به صورت علي الراس قيمت را تعيين مي كنند و اين امر باعث بروز اختلافات و مفاسد مالي مي شود.

وي ادامه داد: در حاليكه با اجراي ماليات بر ارزش افزوده حتي اگر كسي بتواند كالايي را با قيمت پايين تر از قيمت واقعي در گمرك ثبت كند و بخواهد آن را به قيمت بالايي در كشور بفروشد، هنگاميكه صورتحسابهاي وي به سازمان مالياتي رسيد، هيچ مالياتي به او استرداد نخواهد شد چرا كه هنگام ورود كالا قيمت واقعي را اعلام نكرده است و اين همان شفافيت در مبادلات اقتصادي است كه در كشور پديد خواهد آمد.

وي با اشاره به اينكه ماموران سازمان مالياتي هم درگمرك حضور خواهند داشت، گفت: اين مامورين هر كالايي كه به كشور وارد مي شود و هر كالايي كه از كشور خارج مي شود را ثبت مي كنند و در زنجيره هاي بعدي ، مشخص مي شود كه اين كالا به چه كساني فروخته شده و ماليات به آنها منتقل خواهد شد، بنابراين وارد كننده و صادر كننده نمي توانند ارقام غير واقعي از صادرات يا واردات را در گمرك ثبت كنند چرا كه در زنجيره بعدي دچار مشكل خواهند شد و ممكن است ماليات آنها استرداد نشود.

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور در خصوص زمان اجرايي شدن اين قانون تصريح كرد: اجراي اين طرح حدود سه سال به طول خواهد انجاميد و در مرحله اول ، كليه وارد كنندگان ، صادر كنندگان، توليد كنندگان صنعتي ، توزيع كنندگان عمده فروش و كليه فعالان اقتصادي با مجموع فروش كالا و خدمات بيش از 150 ميليون تومان در سال ، ثبت نام خواهند شد.

وي ادامه داد: پس از ابلاغ قانون ماليات بر ارزش افزوده به سازمان، مراحل ثبت نام كليه مشمولان مرحله اول انجام خواهد شد كه به دو صورت اينترنتي و يا مراجعه حضوري به سازمان امورمالياتي كشور و ادارات كل امور مالياتي صورت خواهد گرفت و اين قانون در كل كشور به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وي ادامه داد: بر اساس اين قانون ، كليه فعالان اقتصادي اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي كه مودي اين نظام مالياتي محسوب مي شوند ، صرفا عامل وصول و انتقال دهنده اين ماليات به مصرف كننده محسوب مي شوند و هيچگونه مالياتي توسط آنها پرداخت نمي شود.

عرب مازاد اظهار داشت: بخش حل اختلاف ، ابلاغ و وصول و تقسيط و جرايم در اين قانون مطابق قانون مالياتهاي مستقيم خواهد بود؛ ضمن اينكه شوراهاي حل اختلاف مالياتي و هيئت ماده 251 مكرر مسئول رسيدگي به اختلافات خواهند بود. همچنين استفاده از خدمات حسابداران و مشاوران رسمي نيز در اين قانون پيش بيني شده است.

وي خاطرنشان كرد: به دليل اينكه در اين نظام مالياتي استرداد صورت مي گيرد ، مكانيسم واريز ماليات بر ارزش افزوده به اين صورت است كه به جاي اينكه ماليات مستقيما به خزانه واريز شود، يا عوارض مستقيما به شهرداري محل واريز شود يك حساب رابط در سازمان مالياتي ايجاد شده و استردادها هم از همان محل انجام مي شود و باقيمانده به شهرداري واريز خواهد شد.
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن