تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814790267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت ميوه و سبزي گرچه گران ، اما روند طبيعي و نرمالي را طي مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: قيمت ميوه و سبزي گرچه گران ، اما روند طبيعي و نرمالي را طي مي كند


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: با شروع فصل تابستان و فراواني ميوه و تره بار در سراسر كشور به ويژه در ميدانهاي ميوه و تره بار تهران بزرگ، قيمت انواع ، ميوه و سبزي گرچه روند گراني نسبت به حقوق كارمند و كارگر را طي مي كند، اما اين روند در چند هفته اخير طبيعي و تا حدي نيز نرمال است.

به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز: در طي چند سال اخير افزايش قيمت ميوه و سبزي يك روند طبيعي در بين آحاد مردم جا افتاده است، چرا كه در هر فصل با تغيير نوع ميوه فصلي شاهد تغيير قيمت ها نيز هستيم.
از سويي افت كيفيت برخي از ميوه ها در ميادين ميوه و تره بار و افزايش نرخ ميوه هاي فصلي در مغازه هاي سطح شهر مردم را به نخوردن و عدم استفاده از اين محصول خدادادي فراخوانده است.
با وجود واردات ميوه و عدم ممانعت از ورود بي رويه و تنها گذراندن از قرنطينه هاي مرزي، باز قيمت ميوه در سطح شهر دچار مشكل است به طوري كه هنوز همه اقشار قادر به تهيه ميوه و حتي ميوه هاي فصلي نيستند و استفاده از اين محصول در آستانه فراموشي است.
بر اساس گزارش خبرنگار گروه اقتصادي ايسكانيوز از بازار ميوه و تره بار تهران، نرخ انواع ميوه به شرح زيراست.
آلبالوي آهار هر كيلو يك هزار و 300 تومان، آلو قطره طلاي لواسان 700 تومان، موز 850 تومان، گيلاس صورتي هر كيلو يك هزار تومان، زردآلو هر كيلو از 400 تا 500 تومان، سيب گلاب 800 تومان، آلو قرمز هر كيلو يك هزار و 200 تومان، آلو قطره اي 500 تومان، انگور ياقوتي يك هزار و 200 تومان ، گيلاس قرمز از يك هزار و 200 تومان تا 2000 تومان، شليل 650 تومان، خيار هر كيلو 500 تومان، هلو از 320 تا 500 تومان، طالبي هر كيلو از 250 تا 350 تومان و هندوانه هر كيلو 250 تومان است.
و اما كاهو كيلويي 500 تومان، سيب زميني 400 تومان، پياز 320 تومان، سير يك هزار و 200 تومان، بادمجان 400 تومان، كدو 500 تومان، ليموترش دو هزار تومان، هويج 500 تومان، كلم سفيد و قرمز 700 و 800 تومان، گوجه فرنگي 400 تومان، سبزي هر كيلو 300 تا 400 تومان، اين رقم هاي مذكور تماما نرخ فروش در يك منطقه مركزي شهر تهران است.

طبيعي است كه در تمام نقاط تهران اين قيمت ها متغير است.
طبق اظهارات رييس سازمان ميوه و تره بار مركزي تهران، تمام نرخ اين محصولات نام برده با كاهش حدود 30 تا 40 درصدي در ميدان اصلي ميوه و تره بار عرضه مي شود.
** لبنيات
افزياش بي سر و صداي قيمت مواد لبني كه پيش از عيد شروع شده بود پس از تعطيلات شدت بيشتري پيدا كرده است سال گذشته افزايش رسمي نرخ مصوب كارخانه ها و مطرح شدن آن با حاشيه هاي فراواني همراه بود. با اين حال بسياري از كارخانه ها از عرضه مواد لبني كه مشمول قيمت هاي مصوب قرار مي گرفتند، خودداري و بازار را با كالاهايي كه قيمت گذاري هاي دولتي براي آن ها اعمال نمي شد اشباع كردند و ناخودآگاه اين افزايش قيمت از ابتداي تابستان سال گذشته به مردم تحميل شد. اما افزايش قيمت هاي اخير باعث شده است كه تفاوت قيمت برخي مواد لبني نسبت به سال گذشته به بيش از 50درصد برسد.
قيمت يك سطل ماست يكي از برندهاي معروف كه در سال گذشته دو هزار و 600 تومان و در سال جاري به سه هزار تا سه هزار و 200 تومان رسيده است وضعيت پنير، دوغ، شيرهاي غير يارانه اي هم بدين منوال افزايش يافته است.
افزايش 50 درصدي مواد لبني و عدم درج قيمت بر روي محصولات لبني با برندهاي معروف از ديگر معضلات به علاوه گراني است.

** افزايش قيمت مواد غذايي ثانوي و اما پر مصرف
قيمت بسياري از مواد غذايي ديگر جزو كالاهاي اساسي محسوب نمي شوند ولي همواره در سبد خانوارها قرار دارند، افزايش داشته است.
قيمت هر قوطي رب يك كيلويي به هزار و 450 تومان رسيده است.
قيمت تن ماهي هم در طول يك سال گذشته از ميانگين 650 تومان به هزار و 400 تومان افزايش پيدا كرده است و اين افزايش 80 درصدي قيمت در طول يك سال كمي عجيب است.
اين فقط نمونه هايي از افزايش قيمت كالاهاي اساسي در سه ماه اول سال جاري است. با همه اين بحث ها بايد گراني غير رسمي نان به عنوان اساسي ترين و پر مصرف ترين كالاي جامد را هم اضافه كرد كه هنوز از سوي مسوولان وزارت بازرگاني غير قانوني اعلام شده است ولي هنوز از طرف همين وزارتخانه نرخ رسمي اين محصول در حال تعويق و در پيچ و خم چه كنم قرار گرفته است.!!/06/110
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن