تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805418683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كركره‌هايي كه پايين مي‌روند! پرفروش‌هاي موسيقي، به روايت كوچه پس كوچه‌هاي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كركره‌هايي كه پايين مي‌روند! پرفروش‌هاي موسيقي، به روايت كوچه پس كوچه‌هاي تهران


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي

اين روزها بيان اين جمله، هربار و هرماه و هرفصل رج مي‌خورد ‌به تكرار كه بازار موسيقي همچنان در ركود پيش مي‌تازد و گاهي آوايي از گوشه و كنار به‌گوش مي‌رسد، اما در "سكوت". آخرين روزهاي خرداد درجست‌وجوي موسيقي، فروشگاه‌هاي كوچك و بزرگ عرضه‌ي محصولات فرهنگي - صوتي خيابان‌هاي تهران از شمال تا جنوب، غرب تا شرق شهر گز كني، شايد جز نااميدي عرضه‌كنندگان قديمي و باسابقه‌ي نوار و كاست‌هاي اصيل و ماندگار موسيقي چيز بيشتري عايدت نشود. كركره‌ي بسياري از قديمي‌ها يكي پس از ديگري پايين بيايد و باز شدن دوباره‌شان تو را با فروشگاه پوشاك مردانه و يا حوله‌ي برق‌لامع و... روبه‌رو كند... دست آخر خيالت را يكي از همين باسابقه‌ها راحت كند كه تا كپي رايگان و حتا 300 توماني مانده چه كسي حاضر است مجموعه‌ي سه‌هزار توماني اورجينال بخرد؟

گويا قيمت مجموعه‌هاي منتشرشده آن‌قدرها هم علاقمندان را راغب به داشتن مجموعه‌هاي اصل و بسته‌بندي‌هايي نمي‌كند كه براساس برخي آمار و گزارش‌ها براي صاحبان اثر حدود 200 تومان هزينه‌ي تهيه دارد و بيش از 2500 تومان به‌فروش مي‌رسند.

با اين اوصاف هربار كه خبري،‌ حرفي و حديثي از اجراي كنسرتي در كلان‌شهر ايران - تهران - به‌ميان مي‌آيد، به اذعان فروشندگان اين محصولات ساعاتي بازار تكان مي‌خورد و دوباره از نو...

حالا در آخرين ماه از فصل بهار، بازار رسمي موسيقي پرفروش‌ترين‌هايش را در ميان آثار قديمي جست‌وجو مي‌كند. اين درحالي است كه روزانه صدها و هزارها قطعه‌ي موسيقي به شكل‌هاي مختلف دست به‌دست مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس آمار به‌دست آمده از مراكز عرضه‌ي محصولات موسيقي در خيابان‌هاي سطح شهر تهران، "سعدي‌نامه" و "درياي بي‌پايان" با صداي سالار عقيلي كه به‌ترتيب توسط حوزه‌ي هنري و شركت آواي خورشيد منتشر شده‌اند، به‌همراه " آن و آن"، جديدترين اثر حسين عليزاده كه از سوي نشر هرمس به بازار آمده از فروش بيشتري در بازار سنتي‌ها برخوردار بوده‌اند.

همچنين "وطنم ايران" محمدرضا لطفي كه از سوي آواي شيدا منتشر شده، هم از صدرنشينان فروش اين فصل اين ژانر موسيقي در فروشگاه‌هاي تهران بوده است.

"مولويه" شهرام ناظري را اما سروش منتشر كرده است كه مورد توجه مخاطبان است؛ هرچند اين مجموعه با قيمت‌هاي متفاوتي در شهر عرضه مي‌شوند.

مدير يكي از فروشگاه‌هاي خيابان وليعصر(عج) مدعي است مجموعه‌هايي كه به دكان‌داران خيابان انقلاب مي‌رسند ارزان‌ترند!

اين روزها بازار كنسرت استاد آواز ايران داغ است؛ "غوغاي عشق بازان" محمدرضا شجريان كه پيش از اين وارد بازارشده بود و از زمان حضورشان در رقابت فروش محصولات موسيقي از پرفروش‌هاي بازار به‌حساب مي‌رفت هم‌چنان فروش خوب خود را حفظ كرده است. آلبوم "پيدايش" هم كه شامل ضرب نوازي مورد توجه شماري از مخاطبان بوده است.

به گزارش ايسنا، در بخش موسيقي پاپ كه طرفداران زيادي در بين افراد جامعه به ويژه جوانان دارد، جديدترين و چهارمين آلبوم گروه آريان با عنوان "بي تو با تو" كه با حضور هنرمند ايرلندي، كريس دي‌برگ، اجرا شده، پرفروش‌ترين اثر اين نوع موسيقي بوده است. اين فروش خوب به اذعان برخي از مديران فروشگاه‌ها به‌خاطر حضور كريس‌دي‌برگ در تهران، تنها كمتر از دو روز قابل توجه بوده است؛ تا جايي كه از مجموعه 20 آلبوم موجود، 8 مورد فروخته شده‌ و بقيه‌ همچنان خاك مي‌خورند.

آلبوم "سلام آخر" احسان خواجه‌اميري هم كه تازه وارد بازار شده بود، مورد توجه بوده است.

در بخش موسيقي كلاسيك هم، پك "گيتار، پيانوي "بتهوون و كنسرت آمريكاي 2006 ياني از فروش‌شان در مقايسه بهتر بوده است. در بخش موسيقي بي‌كلام هم "تار استاد ني داوود"، "كمانچه نوازي" داوود گنجه‌اي، "نغمه‌هاي سكوت" از آندره باور آلماني و "در سايه‌ي باد" با سه‌تارنوازي مسعود شعاري و كريستف رضايي توانستند فروش بالايي را در ميان محصولات اين نوع موسيقي داشته باشند.

و اما، مجموعه‌ "ابرها" در آن آثار 24 آهنگ‌ساز ضبط شده است، به‌همراه آلبوم "يار آسماني" با تنبور علي‌اكبر مرادي و همراهي نوازنده تركي از پرفروش‌ترين‌هاي موسيقي تلفيقي – فيوژن – بوده‌اند. مرادي بخش‌هايي از اين مجموعه را هم‌زمان با آغاز فصل پاييز گذشته در تالار انديشه‌ي حوزه‌ي هنري اجرا كرده بود.

اما پس از آن‌، مجموعه‌ي "آلبا" كه موسيقي شرقي و قرون وسطايي را با هم تلفيق كرده است نيز از فروش بيشتري در اين نوع موسيقي برخوردار است.

اين آمار در حالي به دست آمده است كه به اذعان بسياري از فروشندگان، كتاب جديدي در زمينه موسيقي به بازار نرسيده است؛ اما كتاب‌هاي آموزش موسيقي و به‌ويژه سنتور بيشترين مخاطب‌ها را در برخي فروشگاه‌ها داشته‌اند.

انتهاي پيام
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن