تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816654809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين خبرنگار زن دفاع مقدس در مراسم شيداي بي پروا :چمران مبارز عارف و عارف مبارز بود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: اولين خبرنگار زن دفاع مقدس در مراسم "شيداي بي پروا" :چمران مبارز عارف و عارف مبارز بود


تهران - حيات

اولين خبرنگار زن دفاع مقدس هم از اولين ملاقاتش با شهيد چمران گفت: شهيد چمران مبارزعارف و عارف مبارز، كسي كه از شمع مي گفت و از اشك شمع و در عين حال تفنگ در دست داشت و لباس رزم بر تن.
به گزارش خبرنگار اجتماعي ، مريم كاظم زاده در مراسم شيداي بي پروا كه به مناسبت بزرگداشت شهيد چمران برگزار شد با اشاره به اهميت وجود افرادي چون دكتر چمران در جنگ تحميلي افزود:حمايت هاي بي دريغ دكتر چمران امكان فعاليت يك زن در جبهه را فراهم مي كرد و بدون كمكهاي ايشان خبرنگاري براي يك زن در جنگ ممكن نبود
محمد مهدي اميركمالي نماينده بنياد شهيد چمران در ادامه اين مراسم در بيان شخصيت والاي شهيد چمران گفت: تاريخ معاصرما سرشاراز وجود مرداني است چون چمران كه اسطوره اند. براي بيان بزرگي چمران بايد از مسائل باور نكردني حكايت كنيم، چمران باور نكردني است كه بايد باور كنيم.
وي افزود: او براي تمام معاصران و آيندگان اسوه مقاومت و ايثاربود. خصلت هاي عظيم انساني و صفاي باطن او زبان مخالفانش را به مدح گشوده بود.
هيام عطوي كه از چهارده سالگي همراه دكتر چمران در جنبش امل مبارزه مي كرد نيز گفت: در فرهنگسراي بانو به زبان مادر قصه از چمران مي گوييم. او مردي بود كه با زبان قصه، مبارزه و مقاومت را به چهارصد و پنجاه نوجوان و جوان جبل عامل آموخت، هشت سال اين قصه را گفت و ما امروز نتيجه قصه گويي او در لبنان را مي بينيم. او از ضعيف ترين قشر جامعه لبنان يعني يتيمان شيعي قهرمان ساخت و اين كار كمي نيست.
وي ادامه داد: لبنان امام خميني (ره) را با چمران و امام موسي صدر شناخت. چمران پيامبر ايران براي لبنان بود، شيعه در لبنان از كمترين حقوق انساني محروم بود و اين چمران بود كه به شيعه قدرت داد. هر خانواده لبناني يك فرزند به نام شمران دارد و اين نشانه علاقه آنان به اين شخصيت است.
همچنين در اين مراسم اميرحسين انبارداران نويسنده كتاب "سه روايت از چمران" در توضيح چگونگي نگارش اين كتاب گفت: هميشه اين سوال را كه چگونه مي شود چمران شد ؟ را در ذهن داشتم و اين انگيزه ايي شد تا مصاحبه هايي با نزديكان و دوستان دكتر انجام دهم. سه مصاحبه انتخاب شد و تاريخ شفاهي دكتر چمران منتشر شد و به چاپ سوم رسيد.
انبارداران در ادامه افزود: نخستين مصاحبه اين كتاب با مادر شهيد است كه در جواب هر سوال با گريه مي گفت: مصطفي خيلي خوب بود.
مصاحبه دوم اين كتاب با عادل عون ( رييس دفتر جنبش امل در ايران و همرزم شهيد در لبنان ) و گفتگو با امير خلبان محمد كريم عابدي سومين مصاحبه اين كتاب است.
در پايان اين مراسم زين الموسوي ( سفير لبنان در ايران ) در بيان اهميت فعاليتهاي دكتر چمران در لبنان اذعان داشت: شخصيت چمران فراتر از يك منطقه است بلكه از نظر جغرافياي انساني كل جهان را در بر ميگيرد.
آنچه كه چمران در جان بچه هاي يتيم لبنان كاشت امروز به شكل درخت تناور مقاومت در لبنان به بار نشسته است.
وي افزود: چمران وجود زنده ايي است كه امروز در درون تك تك رزمندگان لبنان ميجنگد.
مراسم شيداي بي پروا عصر روز چهارشنبه با حضور هيام عطوي ( از نخستين شاگردان دكتر چمران واولين زن عضوجنبش امل لبنان )، مريم كاظم زاده ( اولين خبرنگار زن دفاع مقدس )، زين الموسوي ( سفير لبنان در ايران )، محمد مهدي اميركمالي( نماينده بنياد شهيد چمران )، اميرحسين انبارداران ( نويسنده و روزنامه نگاردفاع مقدس )، در آمفي تئاتر فرهنگسراي بانو برگزار شد.

پايان پيام
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 566]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن