تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820778291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست رؤساي دانشگاه‌هاي استان مركزي با استاندار برگزار شد رييس دانشگاه جامع علمي- كاربردي استان: كميسيون‌هاي تخصصي كارگروه پژوهش در دانشگاه‌هاي استان تشكيل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نشست رؤساي دانشگاه‌هاي استان مركزي با استاندار برگزار شد رييس دانشگاه جامع علمي- كاربردي استان: كميسيون‌هاي تخصصي كارگروه پژوهش در دانشگاه‌هاي استان تشكيل شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: شهرستان‌ها

رؤساي دانشگاه‌هاي استان مركزي برضرورت نظارت دانشگاه بعنوان مرجع پژوهش و تحقيق درجامعه بر طرح‌هاي پژوهشي دستگاه‌ها و كارخانجات استان تاكيد و خواستار تشكيل كميسيون‌هاي تخصصي كارگروه پژوهش براساس توانمندي دانشگاه‌ها با توجه به نياز استان به طرح‌هاي پژوهشي شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه مركزي، رييس دانشگاه جامع علمي - كاربردي واحد استان مركزي با بيان اينكه تشكيل اين كميسيون‌ها به هماهنگي بيشتر دانشگاه درحوزه‌هاي تخصصي پژوهشي منجر خواهد شد، گفت: هريك از مراكز آموزش عالي درحوزه‌هاي خاص داراي تخصص و توانمندي هستند كه مي‌طلبد با بهره‌گيري از اين توانمندي‌ها، طرح‌ها و ايده‌هاي پژوهشي را متناسب با نوع نيازها براي اجرا به اين مراكز ارجاع تا حاصل پژوهش صورت گرفته از نظر علمي وتخصصي منجر به نتيجه شود.

دكتر سيدجعفر نظام‌دوست افزود: هم اينك دراجراي طرح‌هاي پژوهشي با مشكلاتي از جمله تصويب و تعيين اولويت‌ها روبرو هستيم؛ چرا كه با توجه به نبود كارگروهي تخصصي براي اولويت‌بندي موضوعات، پژوهش‌هايي درحال انجام است كه نيازهاي استان را تامين نمي‌كند و تنها از آنها بصورت مقاله درقالب كنفرانس‌ها استفاده مي‌شود كه مي‌طلبد دراين زمينه تغييرات جدي صورت گيرد.

وي گفت: اغلب پژوهش‌هاي تصويب شده دراستان از نظر كارشناسي ضعيف هستند؛ چرا كه متاسفانه در تصويب آنها از كارشناسان و متخصصان دانشگاه استفاده نمي‌شوند كه تلاش براي معرفي توانايي علمي و پژوهشي دانشگاه‌ها به دستگاه‌ها و كارخانجات و مراكز نيازمند به فعاليت‌هاي پژوهشي مي‌تواند به پژوهش و سطح علمي وتخصصي آن كمك شاياني كند.

نظام دوست كمبود اعتبارات پژوهشي را از ديگر مشكلات اين بخش عنوان و خاطرنشان كرد: بودجه‌هاي پژوهشي دانشگاه‌ها محدود و تقاضا براي استفاده از آن بالاست كه مي‌توان با استفاده از اعتبارات پژوهشي دستگاه‌ها نهادها بخشي از اين كمبودها را جبران كرد.

رييس دانشگاه اراك نيز گفت: مراكز آموزش عالي استان از نظر علمي و پژوهشي ضعيف هستند و توانمندي لازم را دراين بخش ندارند كه به اين علت، بسياري ازطرح‌هاي پژوهشي استان در دانشگاه‌هاي استان‌هاي ديگر كشور به انجام مي‌رسد.

" دكترملك سليماني" افزود: دراستان تنها ادعاي توانمندي در اجراي طرح‌هاي پژوهشي وجود دارد كه بايد مراكز علمي وتحقيقاتي استان علاوه بر كميت يافتن در كيفيت نيز ارتقاء يابند تا بتوانند طرح‌هاي پژوهشي مورد نياز استان را اجرايي كنند.

وي با بيان اينكه دولت در زمينه تامين بودجه‌هاي پژوهشي عملكرد مناسبي داشته است، يادآور شد: دانشگاه بايد مشخص كند تا چه ميزان قادر است نيازها را در اين بخش تامين كند تا با اصلاح بخشي از قوانين ومقررات زمينه براي دخالت بيشتر دانشگاه در اين بخش فراهم شود .

"ابوالفضل احمدي" افزود: دستگاه‌هاي اجرايي به دليل ماهيت اجرايي خود توانايي لازم را در انجام فعاليت هاي علمي ندارند كه مي طلبد دراين فعاليت ها انجام داوري ها وكاركارشناسي برعهده متخصصان علمي ندرند كه مي طلبد دراين فعاليت ها انجام داوري ها وكاركارشناسي برعهده متخصصان دانشگاهي قرار داده شود تا ارزش هاي علمي اين طرح ها افزايش يابد.

رييس دانشگاه پيام نور فرمهين نيز گفت: برقراري ارتباط با دستگاه‌ها با دانشگاه‌ها از طريق برگزاري نشست‌هاي كارشناسي ومستمر مي‌تواند در آينده زمينه را براي حضور فعال‌تر دانشگاه درتصميم‌گيري‌هاي سازمان‌ها و در نتيجه توسعه استان فراهم كند.

" مجيد احمدي" توضيح داد: به منظور تاثيرگذاري چنين نشست‌ها و برنامه‌هايي، تقويت دبيرخانه شوراي هماهنگي دانشگاه‌هاي استان، تشكيل اتاق فكر وحركتي كه ضامن استفاده از توانمندي افراد ومحققان دانشگاهي باشد ضروري است كه در صورت فراهم شدن اين بسترها مي‌توان شاهد اثرات مثبت آن بود.

وي با اشاره به اينكه به رغم توصيه‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي متعدد، پژوهش در امور سرلوحه تصميم‌گيري‌ها نيست توضيح داد: در كشور اقدامات بدون پژوهش بسيار صورت مي‌گيرد و پژوهش‌هايي بدون اجرا نيز فراوان يافت مي‌شود كه بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي كرد كه هيچ اقدامي بدون پژوهش وهيچ پژوهشي بدون اقدام باقي نماند.

رييس دانشگاه پيام نور استان مركزي نيز گفت: دانشگاه‌هاي استان هم اينك از مرحله آموزش محوري در آستانه ورود به مرحله پژوهش محوري هستند كه براي رسيدن به اهداف در نظرگرفته شده آنها، تدوين نظام جامع پژوهش ضرروي است.

"دكتر هادي غفاري" با اشاره به اهميت تدوين اين طرح گفت: در طرح جامع پژوهش بايد جايگاه دانشگاه‌ها در اجراي طرح‌هاي پژوهشي تدوين شود تا با تامين زيرساخت هاي لازم بستر را در فرهنگ سازي ونهادينه نمودن پژوهش در جامعه فراهم كرد.

وي برضرورت تدوين بانك اطلاعاتي پژوهش دراستان تاكيد وخاطرنشان كرد: ايجاد بانك اطلاعاتي وجمع‌آوري تمامي اطلاعات پژوهشي وموضوعاتي كه در پژوهش‌ها استان مركزي مدنظر قرارگرفته است از اهميت بالايي برخوردار است كه درصورت تهيه آن از اجراي طرح‌هاي مشابه وصرف وقت وهزينه دراجراي آن جلوگيري خواهد شد.

سرپرست مركز پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي اراك نيز دراين جلسه گفت: همكاري علمي وتحقيقاتي ميان مراكز بهداشتي و درماني و دانشگاه‌ها ازدغدغه‌هايي است كه همواره دراين بخش وجود داشته است .

" آشتياني" بيان كرد: سلامتي محور توسعه است ومحققان و پژوهشگران مي‌توانند با توجه به شرايط ويژه استان و وجود آلودگي‌هاي زيست محيطي، پژوهش‌هايي را در اين خصوص و راهكارهاي كاهش اثرات مخرب به آن ارايه كنند.

انتهاي پيام
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن