تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813290512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله مكارم شيرازي تاكيد كرد: روحانيت بايد مستقل باشد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: آيت الله مكارم شيرازي تاكيد كرد: روحانيت بايد مستقل باشد
«اولويت نخست نظام و روحانيت وحدت است چراكه هر جا از يكديگر فاصله گرفتيم شاهد مشكلات عديده شديم».
آفتاب: آيت الله ناصر مكارم‌شيرازي، از مراجع تقليد در ششمين اجلاسيه سراسري جامعه مدرسين حوزه علميه قم با علماي بلاد، بر ضرورت نقش‌آفريني جامعه مدرسين، در عرصه‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اجتماعي تاكيد كرد.

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، آيت‌الله مكارم‌شيرازي در اين نشست كه روز پنج شنبه در سالن اجتماعات مدرسه عالي امام‌خميني(ره) برگزار شد، با بيان تحقيقي و مستدل و ذكر برخي شبهات كه توسط عناصر مغرض يا ناآگاه در ارتباط با مسائل ديني طرح مي‌شود،‌ بر لزوم هشياري و واكنش متناسب روحانيت و حوزه‌هاي علميه در قبال اين شبهات و ادعاها تاكيد كرد.

وي ضمن تشريح اولويت نخست نظام و روحانيت اظهار داشت: «اولويت نخست نظام و روحانيت وحدت است، چراكه هر جا از يكديگر فاصله گرفتيم شاهد مشكلات عديده شديم».

مكارم‌شيرازي افزود: «اگر چه سليقه‌ها متفاوت است ولي بايد در هدف مشترك باشيم. اين مهم بايد، در ميان روحانيون نيز بيش از همه تجلي داشته باشد».

اين مرجع تقليد و استاد حوزه علميه، با پرداختن به مسائل مرتبط با روحانيت و حوزه‌هاي علميه، بر لزوم دفاع از كيان تشيع، حوزه‌هاي علميه و مرجعيت شيعه و مقدس نگاه‌داشتن اين نهادهاي ويژه تاكيد كرد و گفت: «بايد مسايل مرتبط با شئون روحانيت و مرجعيت ضابطه‌مند شود».

آيت‌الله مكارم شيرازي همچنين با تاكيد بر ضرورت تقويت حوزه‌هاي علميه شهرستان‌ها خاطرنشان كرد: «تقويت حوزه‌هاي علميه واجب است. در هر شهري كه حوزه‌ علميه وجود دارد شاهد خير و بركت آن هستيم و از اين‌رو بايد از طريق

” روحانيت نقش پدري خود را در ميان مردم و جناح‌هاي سياسي ايفا كند.... “

امتيازهاي معنوي و فرهنگي و مساعدت‌هاي مالي حوزه‌هاي علميه شهرستان‌ها تقويت شود».

وي همچنين تصريح كرد: «حوزه‌هاي علميه نيز توجه داشته باشند كه بايد طلاب را به مباني پاسخ به شبهات مسلط كنند. پاسخ به شبهات فن و تخصص خاصي دارد كه تنها با تسلط به فقه و اصول حاصل نمي‌شود. بايد برابر هزاران سايت شبهه‌افكن، براي جوانان پاسخ‌هاي علمي و منطقي داشته باشيم».

مكارم‌شيرازي مسئله استقلال روحانيت را بسيار مهم و حساس دانسته و اضافه كرد: «نظام جمهوري اسلامي از روحانيت منشا گرفته و از حوزه‌هاي علميه برخاسته ولي در عين حال بايد روحانيت مستقل بوده و با رفع مشكلات مردم حلقه واسطه بين مردم و حاكميت باشند».

وي ادامه داد: «بر روحانيت و حوزه‌هاي علميه نيز لازم است نظام جمهوري اسلامي ايران را از طريق دعوت مردم با حضور در همه صحنه‌ها تقويت كنند».

مكارم

” بايد مسايل مرتبط با شئون روحانيت و مرجعيت ضابطه‌مند شود.... “

شيرازي افزود: «روحانيت با اجتناب از درگير شدن به مسائل جناحي، فراتر از جناح‌ها، نقش پدري خود را در ميان مردم و جناح‌هاي سياسي ايفا كند».

اين مرجع تقليد، جهان امروز را تشنه معارف اسلام و اهل بيت دانست و تاكيد كرد: «اسلام در جهان امروز در حال پيشرفت است. سياستمداران و انديشمندان غربي از اين پيشرفت نگران هستند و مي‌ترسند در آينده مردم غرب با صداي اذان از خواب بسيار شوند. اگر ما از اين فرصت استفاده نكنيم و قدمي براي شتاب اين پيشرفت برنداريم، مقصريم».

آيت‌الله مكارم شيرازي همچنين تاكيد كرد: «مردم غرب از شعارهاي دروغين دفاع از دموكراسي، آزادي، حقوق بشر خسته شده‌اند و جنايات غرب در عراق و افغانستان را مي‌بينند. آنها به دنبال مكتبي براي سيراب كردن روح و جانشان هستند و به‌خاطر همين اسلام و مكتب اهل‌بيت در حال پيشرفت است».

وي در پايان نيز با تشكر از ابتكار و اقدام جامعه مدرسين در گردهم آوردن علماي شهرستان و هم‌انديشي در رفع مسائل مختلف بر ضرورت برگزاري اين نشست‌ها تاكيد كرد.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن