تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806594297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - زيباري: امضاي موافقتنامه امنيتي در مراحل نهايي است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: جهان - زيباري: امضاي موافقتنامه امنيتي در مراحل نهايي است
جهان - زيباري: امضاي موافقتنامه امنيتي در مراحل نهايي است

گروه بين‌الملل: هوشيار زيباري وزير امور خارجه عراق اعلام كرد كه مذاكرات مربوط به امضاي توافقنامه امنيتي ميان عراق و آمريكا به مرحله نهايي خود نزديك شده است. زيباري كه در يك سفر رسمي در آمريكا به سر مي‌برد، در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استريت ژورنال با اعلام اين خبر افزود كه دو طرف براي دستيابي به توافق در راستاي انعقاد توافقنامه امنيتي از بسياري از منافع خود چشم‌پوشي كرده‌اند تا راحت‌تر بتوانند به مرحله امضاي اين توافقنامه برسند كه زمينه حضور نيروهاي آمريكايي را پس از انقضاي مدت قانوني- پايان سال 2008- فراهم مي‌آورد. زيباري در ادامه به مشكلات موجود در برخي از حوزه‌ها اشاره كرده و گفت: «دو طرف هنوز در برخي جنبه‌ها اختلاف‌نظرهايي دارند.» زيباري در ادامه با اذعان به مواردي از نرمش‌هاي دو طرف از مواضع اوليه گفت‌: «واشنگتن از درخواستش در زمينه تامين امنيت شركت‌هاي ويژه در عراق چشم‌پوشي كرده و با ايجاد يك مركز عراقي و آمريكايي جهت ارائه توضيحات به عراقي‌ها درباره عمليات نظامي آمريكايي‌ها موافقت كرده است. از سوي ديگر دولت عراق هم به نوبه خود با نظارت مداوم نيروهاي آمريكايي بر حريم هوايي عراق موافقت كرده است.» وي در ادامه موارد اختلافي را كه هنوز به توافق نرسيده در مواردي چون تعداد پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در عراق، ميزان اختيارات نيروهاي آمريكايي در دستگيري عراقي‌ها و مصونيت سربازان آمريكايي در برابر قوانين قضايي عراق دانست. اظهارات زيباري در حالي صورت مي‌گيرد كه در ماه گذشته اعتراضات فراواني به انعقاد اين توافقنامه امنيتي از سوي برخي گروه‌هاي عراقي صورت پذيرفته است. اخيرا آيت‌الله سيستاني اعلام كرده است كه در صورت موافقت مردم عراق، مخالفتي با انعقاد اين توافقنامه نخواهد داشت. مذاكرات مربوط به انعقاد موافقتنامه امنيتي آمريكا و عراق كه از ماه گذشته و با مطرح شدن، صحنه سياسي اين كشور را تحت تاثير خود قرار داده است در حالي صورت مي‌گيرد كه سه‌شنبه انفجار يك اتومبيل بمب‌گذاري شده در بغداد و برخي ديگر از حملات در ديگر نقاط عراق بار ديگر فضاي امنيتي اين كشور را تحت تاثير قرار داد.

كشته و مجروح شدن 135 نفر در انفجار مهيب بغداد
انفجار يك اتومبيل بمب‌گذاري شده سه‌شنبه (پريروز) در منطقه شيعه‌نشين «حريه» در شمال غرب بغداد به مرگ بيش از 60 نفر و زخمي شدن 75 نفر ديگر انجاميد. اين انفجار از ماه مارس تاكنون شديد‌ترين انفجار در بغداد بوده است. اين بمب كه بنا به گفته مقامات آمريكايي حاوي 90 تا 135 كيلوگرم مواد انفجاري بوده است در يك اتومبيل جاسازي شده بود و در نزديكي يك ايستگاه اتوبوس در اين محل منفجر شد و در اثر انفجار آن و با آتش گرفتن يك ژنراتور برق آتش به سرعت به يك ساختمان تجاري و مسكوني سرايت كرد. در اثر آتش‌سوزي در اين ساختمان بسياري از افرادي كه داخل ساختمان در محاصره آتش بودند در ميان شعله‌هاي آتش سوختند. هنوز هيچ گروهي به‌طور رسمي مسووليت اين انفجار را به عهده نگرفته است، اما مقامات آمريكايي ادعا مي‌كنند كه «شبه‌نظاميان شيعه» مسوول اين بمب‌گذاري بوده‌اند. چهارشنبه(ديروز) سرهنگ «استيو استوور» سخنگوي ارتش آمريكا در عراق يك گروه شيعه عراقي را مسوول اين بمب‌گذاري دانست. وي يك «گروه ويژه» به رهبري «حيدر مهدي الفوادي» را مسوول اين بمب‌گذاري و دليل اين امر را سعي اين گروه به منظور دامن زدن به اختلافات فرقه‌اي دانست. اين سخنگوي ارتش آمريكا ادعا كرد كه اين انفجار در حالي صورت گرفت كه تلاش‌ها براي بازگرداندن ساكنان سني محله حريه كه در درگيري‌هاي فرقه‌اي مجبور به ترك خانه‌هاي خود شده بودند؛ با موفقيت در حال انجام بوده است. ارتش آمريكا از قبل «حيدرمهدي الفوادي» را در ليست سياه دستگيري خود قرار داده بود و تصاوير وي در پاسگاه‌هاي ايست و بازرسي اين محله نصب شده است. نوري المالكي نخست‌وزير عراق در پي حمله تروريستي در محله حريه با انتشار بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن اين اقدام تروريست‌ها، دولت عراق را مصمم به مبارزه با تروريست‌ها دانست. به گزارش بي‌بي‌سي در اين بيانيه آمده است: «اين جنايت نشان داد، تروريست‌ها مي‌خواهند به جبران شكست‌هاي اخير خود از نيروهاي امنيتي دولت در بصره، موصل و ساير استان‌هاي عراق؛ به نيروهاي خود روحيه بدهند... اين جنايت‌ها هرگز تاثيري بر عزم دولت براي شكست كامل تروريست‌ها ندارد و دولت مصمم به تداوم دامنه فعاليت‌هاي خود عليه تروريست‌هاست تا بغداد و ساير استان‌هاي عراق را از بقاياي آنان پاك كند.» از سوي ديگر «بان‌كي‌مون» دبيركل سازمان ملل نيز با صدور بيانيه‌اي بمب‌گذاري روز سه‌شنبه در بغداد را محكوم كرد. از سوي ديگر در حمله‌اي انتحاري ديگر، روز سه‌شنبه يك بمب‌گذار انتحاري سوار بر موتورسيكلت با حمله به يك ايست بازرسي در منطقه «سوليخ» در شمال بغداد چهار كشته و دو زخمي بر جاي گذاشت. هدف اين حمله انتحاري و حملات مشابه كه بنا به گفته مقامات عراقي از سوي «القاعده عراق» سازمان داده شده هدف قرار دادن گروه‌هاي سني متحد آمريكا از جمله «پسران عراق» است كه از نظر القاعده اين گروه‌ها به دليل همكاري‌شان با نيروهاي آمريكايي در شمار خائنان به عراق هستند. در حمله‌اي ديگر، اتومبيل مسوول پليس منطقه «عزيزيه» در جنوب بغداد در حالي‌كه در مسير جاده‌اي به سمت استان «دياله» در حركت بود به وسيله يك بمب كنار جاده‌اي منفجر شد و وي به همراه يك افسر پليس در اين انفجار كشته و دو نفر ديگر زخمي شدند.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن