تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813448498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرواز پروانه‌ها، در استاديوم قدس همدان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پرواز پروانه‌ها، در استاديوم قدس همدان


سينماي‌ايران- گروه ادب و هنر- كامران محمدي:
فردا، پس از چند ماه انتشار خبرهاي گوناگون از بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودكان و نوجوانان، اين جشنواره در استاديوم قدس شهر همدان آغاز مي‌شود.

روابط عمومي جشنواره اعلام كرده است كه اين مراسم از ساعت21 با حضور حدود 1500 ميهمان داخلي و خارجي در فضايي فانتزي و شاد برگزار خواهد شد. هرچند كه طبق معمول، سخنراني وزير و وكيل و مدير هم حتما جزء اين برنامه شاد و فانتزي محسوب شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون سينمايي وزارت ارشاد، استاندار همدان، دبير جشنواره و برخي از مديران سينمايي و مديران استان از جمله ميهمانان برنامه فردا هستند كه اين يعني دست كم 3 سخنراني.

به جز سخنراني

به جز سخنراني، برنامه‌هاي ديگري هم براي مراسم فردا كه طراحي صحنه‌اش را «امير اثباتي» انجام داده است، در نظر گرفته شده است كه بزرگداشت «مهدي فقيه» و
«رضا ناجي» از آن جمله است.

برگزاركنندگان همچنين قصد دارند همين اول كار، هيات‌هاي انتخاب و داوري را نيز معرفي كنند.اما براي اين‌كه فضا شاد و فانتزي بشود، اجراي مراسم افتتاحيه به «عليرضا خمسه» سپرده شده است و يكي از گروه‌هاي محبوب تلويزيوني چند آيتم نمايشي را در طول مراسم اجرا مي‌كند.

يك گروه موسيقي به سرپرستي «بهنام صبوحي» هم موسيقي اجرا خواهد كرد و 60 كودك و نوجوان همداني سرودي را براي آغاز مراسم مي‌خوانند. علاوه بر اين، برنامه‌هاي وي‍ژه‌اي به مناسب همدردي با كودكان فلسطيني در شصتمين سالگرد اشغال اين كشور در مراسم افتتاحيه اجرا خواهد شد.

استقبال از پيش‌فروش بليت

همزمان كميته اطلاع‌رساني جشنواره اعلام كرده است پيش فروش بليت‌هاي جشنواره امسال با استقبال مردم همدان مواجه شده است. مدير اداري مالي بنياد سينمايي فارابي در اين باره مي‌گويد: روز نخست فروش بليت با استقبال خوب مردم مواجه شد كه با سال گذشته قابل مقايسه نيست.

جواد ميرزاخاني ادامه مي‌دهد: 60 درصد ظرفيت سالن‌هاي پيش فروش مي‌شود و در روز نخست، سئانس‌هاي 5 و 6 با استقبال بهتري مواجه بوده است. سئانس‌هاي اول و دوم تمامي سالن‌ها به مدارس اختصاص دارد و بليت‌ها در اختيار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

البته خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران، كارمندان دولت و دانشجويان با ارائه كارت از
20 درصد تخفيف خريد بليت برخوردار مي‌شوند. پيش فروش بليت‌هاي جشنواره از 27 خرداد ماه در كانون دانش‌آموزي آغاز شده و تا امروز ساعت 19 عصر ادامه دارد.

حاشيه‌ها آغاز مي‌شوند

درست در آستانه آغاز جشنواره 22، ظاهرا حاشيه‌هاي اين دوره هم آغاز شده است و كم و بيش انتقادهايي به گوش مي‌رسد.

ديروز محمدعلي طالبي كه اخيرا فيلم سينمايي ديوار را كارگرداني كرده است، به ايسنا گفت: «برخلاف سال‌هاي گذشته امسال با بنده هيچ مذاكره و مشورتي درباره‌ جشنواره نشد و در مورد ارائه‌ فيلم خودم هم، پيش خود حدس مي‌زدم اگر فيلم را ارائه كنيم، برخوردي مثل جشنواره‌ فجر با ما بشود. به هرحال ديوار به‌عنوان يك فيلم نوجوان مي‌توانست در جشنواره شركت بكند.»

مقصود طالبي از برخورد در جشنواره فجر، پذيرش سخت و همراه با اما و اگر آن است كه پس از اعلام اسامي فهرست اوليه فيلم‌هاي پذيرفته شده، صورت گرفت.

طالبي ادامه مي‌دهد: «در سال‌هاي گذشته هميشه يك نسخه از فيلم‌هايم را به جشنواره‌هاي كودك همدان و اصفهان ارائه مي‌كردم و در عين حال در گذشته خود مسئولان جشنواره تماس مي‌گرفتند، هماهنگ مي‌كرديم و فيلم را براي پخش ارائه مي‌كرديم.»

كارگردان «چكمه»، «كيسه برنج»، «تيك‌تاك» و «شهر موش‌ها» با انتقاد از شرايط توليد و اكران فيلم‌هاي كودك و نوجوان، اضافه مي‌كند: «اگر مسئولان مي‌خواهند كاري براي سينما انجام بدهند به داد فيلم‌هاي كودكان و نوجواناني برسند كه در سال‌هاي گذشته توليد شده است ولي فرصت اكران در سينما، تلويزيون و رسانه‌هاي تصويري براي آنها فراهم نشده است.

اين فيلم‌ها همچنان خاك مي‌خورند و دست بچه‌ها به آنها نمي‌رسد و تهيه‌كنندگان و كارگردانان آنها نيز همچون من دلسرد شدند.»بيست‌ودومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان تا 5 تير در شهرهاي مختلف استان همدان ادامه دارد.

تاريخ درج: 29 خرداد 1387 ساعت 21:05 تاريخ تاييد: 29 خرداد 1387 ساعت 23:57 تاريخ به روز رساني: 29 خرداد 1387 ساعت 23:56
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن