تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816018273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استفاده از منابع كوير ميقان اراك با حفظ تعادل امكان پذير است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استفاده از منابع كوير ميقان اراك با حفظ تعادل امكان پذير است
اراك - خبرگزاري مهر: مدير كل منابع طبيعي استان مركزي گفت: بهره برداري از منابع كوير ميقان اراك مي تواند اصولي، فني و زيست محيطي و تعريف شده باشد.

عباس مظفري در گفتگو با خبرنگار مهر در اراك با اشاره به اينكه بهره برداري مصوبه كميسيون زير بنايي دولت است، افزود: ما به شكلي هم نياز به منابع كاني و سولفات سديم موجود در منطقه داريم و از سويي عدم رعايت مسائل زيست محيطي مشكلات محيطي براي اراك كه از جمله شهرهاي آلوده كشور است ايجاد مي كند.

وي با اشاره به اينكه منابع طبيعي سالها براي تثبيت خاك در منطفه كوير برنامه احياء و قرق منطقه را اجرا كرده است، گفت: جاده كشي اخير در منطقه عملا منجر به جداشدن كوير و تبديل شدن به دو بخش كرده كه اين امر اكوسيستم بي نظير منطقه را به هم مي زند و منجر به تخريب مي شود.

مظفري تصريح كرد: عدم رعايت مسائل زيست محيطي مهاجرت هزاران پرنده مهاجر به منطقه را به خطر مي اندازد و از سوي ديگر باعث بلند شدن خاك سست منطقه و ايجاد مشكلات براي شهروندان شهر اراك مي كند.

اين مقام مسئول در استان مركزي هر گونه استفاده را با رعايت مسائل زيست محيطي و تعريف شده و در چارچوب حفظ منطقه دانست و خاطر نشان كرد: تا همين چند سال پيش به دليل استفاده بي رويه از كوير ميقان و چراي دام در منطقه، خانه هاي روستاهاي اطراف كوير تا بلندي در خانه انباشته از خاك و شن مي شد به طويري كه ورود و خروج از خانه امكان پذير نبود.

وي تجربه مجدد اين رخدادها در منطقه را درست ندانست و افزود: هر اقدامي در منطقه بايد با كارشناسي شده باشد در غير اين صورت بعد جهاني كوير و تالاب ميقان اراك از بين مي رود.

مظفري در اين گفتگو گفت: آخرين خبر در اين زمينه كه در وكارگروه شوراي سياست گذاري حفظ حقوق بيت المال مطرح شد اين است كه محيط زيست عليه كساني كه موقعيت كوير را در معرض تهديد قرار مي دهند به مراجع قضايي شكايت كند و هر چه مراجع قضايي مطرح كردند قابل اجرا باشد.

كوير ميقان اراك در شمال شهر اراك قرار دارد تالاب ميقان در قلب اين كوير قرار دارد منابع غني سولفات سديم كه مي تواند نياز حدود 70 ساله كشور را برآورده كند در اين كوير شناسايي شده و در حد محدودي در حال بهره برداري است و اين كوير از سويي محل مهاجرت هزاران پرنده مهاجر از خارج از كشور است و از سويي تلطيف هواي اراك را بر عهده دارد و داراي خاك سست است.

بهره برداري از منابع سولفات سديم اين كوير و واگذاري بهره برداري به تعداد زيادي بهره بردار موضوع روز اراك است و اعتراض كارشناسان زيست محيطي را ايجاد كرده است اين كوير جزو بيت المال است و تعيين تكليف آن به سفر دوم دولت موكول شده است.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن