تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819819736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب جهاني مرحله جديد طرح مبارزه با بدحجابي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازتاب جهاني مرحله جديد طرح مبارزه با بدحجابي
پليس اكنون از مردان و زمان سئوال مي كند كه آنها لباس هاي خود را از كجا خريداري كرده يا موهايشان را در كجا اصلاح كرده اند و سپس تحقيق از اين اماكن را آغاز مي كند.
آغاز مرحله جديد طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در ايران توجه رسانه هاي جهان از جمله آسوشيتدپرس و شبكه بي بي سي را به خود جلب كرد.

به گزارش عصر ايران خبرگزاري آسوشيتدپرس از تهران گزارش داد: "پليس ايران ده ها فروشگاه لباس و آرايشگاه را تعطيل كرده و همزمان فشارهاي خود بر زنان و مرداني كه از قوانين سخت پوشش اسلامي تبعيت نمي كنند را آغاز كرده است."

اين حركت كه از روز شنبه در برخي محلات تهران آغاز شد بخشي از يك طرح سالانه به منظور اجراي قوانين مربوط به پوشش است كه زنان را ملزم مي كند تا لباس يا دامن هاي گشاد و بلند بر تن كنند و موهاي خود را در ملاءعام بپوشانند.

بسياري از زنان به ويژه در تهران پيش از اين از مرزهاي قانوني گذر كرده و اقدام به پوشيدن دامن هاي رنگي و كوتاه كرده اند و با سر كردن نامناسب روسري بخشي از موهاي خود را در معرض ديد قرار داده اند.

در طول چند سال گذشته پليس دولتي در آغاز فصل تابستان و در زماني كه افزايش دما افراد بيشتري را به خيابان هاي پايتخت كشاند و زنان مايل به پوشيدن لباس هاي روشن تر بودند، دست به حركاتي سخت گيرانه زد.

در اين رابطه پليس با متوقف كردن زنان در خيابان ها به آنها تذكر مي داد و از آنها سئوال مي كرد كه آيا لباس شان مناسب به نظر مي رسد يا خير؟ مردان نيز به خاطر داشتن موي بلند و ساير مدل هاي مو به سبك غربي مورد بازخواست قرار مي گرفتند.

با اين حال تعطيلي فروشگاه هاي لباس ظاهرا يك گام جديد در اين طرح با هدف توقف فروش دامن هاي كوتاه و روسري هاي روشن است.

يك روزنامه ايراني روز دوشنبه گزارش داد: "پليس اكنون از مردان و زمان سئوال مي كند كه آنها لباس هاي خود را از كجا خريداري كرده يا موهايشان را در كجا اصلاح كرده اند و سپس تحقيق از اين اماكن را آغاز مي كند."

مهدي احمدي يك سخنگوي پليس گفت: "32 فروشگاه لباس و آرايشگاه در تهران تاكنون تعطيل شده و 21 خودرو توقيف شده ند چرا كه مسافران آنها قوانين مربوط به پوشش را زير پا گذاشته اند."

آسوشيتدپرس در ادامه درباره بازداشت فرد يا افرادي در اين خصوص اظهار بي اطلاعي كرد و به نقل از نادر سركاري يك مقام پليس و مدافع اين اقدامات نوشت: "افرادي با پوشش هاي نامناسب و كساني كه اقدام به فروش اين لباس ها مي كنند از تخلفات خود اطلاع دارند چونكه اغلب به آنها هشدار لازم داده شده است."

وي افزود: "چرا بايد اين افراد اقداماتي را مرتكب شوند كه خلاف قانون به نظر مي رسد؟"

برپايه اين گزارش مشخص نيست كه دستور تعطيلي فروشگاه هاي لباس تا چه زماني صادر شده است.

ايران پس از انقلاب اسلامي 1979 قوانين پوشش را به اجرا گذاشت. اما از شدت اجراي اين قوانين در اواخر دهه 1990 تحت اصلاح طلب محمد خاتمي كاسته شد و در آن زمان بسياري از زنان پوشيدن لباس ها و روسري هايي با رنگ هاي روشن و آرايش كردن را آغاز كردند.

احمدي نژاد در سال 2005 به قدرت رسيد و تعهد خود براي بازگشت به ارزش هاي اصيل انقلاب اسلامي را نشان داد.

دولت وي هرگز براي اجراي يك طرح دائمي و همه جانبه مقابله با بدپوششي تلاش نكرده و در مقابل به اقدامات دوره اي و گاه و بيگاه اتكا شده است.

گفتني است ديگر رسانه هاي خارجي همچون بي بي سي نيز با انتشار گزارش هايي آغاز دور تازه اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي را منعكس كردند.

منبع خبر :
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن