تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815308176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيروزآبادي: جرم و تخلف در نيروهاي مسلح الزاما به معناي جنايت و انحرافات اخلاقي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فيروزآبادي: جرم و تخلف در نيروهاي مسلح الزاما به معناي جنايت و انحرافات اخلاقي نيست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: سازمان قضايي به جرايم قضايي رسيدگي مي‌كند و قوانين و مقررات نيروهاي مسلح ناظر به امور واجب، مستحب و مباحي است كه اين مقررات نظامي اگر توسط يك فرد نظامي نقض شود جرم يا تخلف نظامي اتفاق افتاده لذا جرم و تخلف در نيروهاي مسلح الزاما به معناي جنايت و انحرافات اخلاقي نيست.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، سردار سرلشكر فيروزآبادي طي سخناني در همايش سراسري پيشگيري از جرم در نيروهاي مسلح كه از سوي سازمان قضايي نيروهاي مسلح برگزار شد با بيان اين مطلب تصريح كرد: پيشگيري از جرم و تخلف در نيروهاي مسلح وجهه‌ي همت سازمان قضايي نيروهاي مسلح، ستاد كل، فرماندهان، شوراي عالي سياست گذاري، وزير دفاع و روساي عقيدتي سياسي و حفاظت‌هاست و به سبب وجود انضباط وسازماندهي روان در نيروهاي مسلح اين امر صورت مي‌پذيرد كه در واقع كمك به خود نيروهاي مسلح است.

فيروزآبادي با بيان اينكه پس از تكاليف الهي بايد انتظارات ملت مدنظر قرار گيرد، خاطرنشان كرد:‌ انتظار ملت از نظام جمهوري اسلامي آموزش و پرورش معنوي و انضباط و تربيت فرزنداني است كه به خدمت اعزام مي‌شوند. اين يكي از موضوعاتي است كه بايد در قلمروي پژوهش‌ها قرار گيرد. هميشه ملت ما به خدمت سربازي به عنوان محلي براي تربيت جواناني كارآمد، پخته و با مروت نگاه كرده و مي‌كنند كه اين از نعمت‌هاي بزرگ ماست.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار داشت: نيروهاي مسلح به خاطر وجود امام (ره)، مقام معظم رهبري و مجاهدت‌هاي ملت سزوار نيست كه شاهد تخلف و جرم باشند بلكه انتظار است به عنوان سرباز ولي امر و جوانمردان مومن و شايسته خدمت كنند.

وي مقوله مقدم دانستن پيش بيني بر پيشگيري را كه از سوي سازمان قضايي نيروهاي مسلح مطرح شده است ناظر به خيرخواهي ملت دانست و افزود: امروز جوان‌هاي كشور ما محققا و عموما جواناني هستند كه در سايه انقلاب و پرورش زير دست ولايت فقيه و فرهنگ ناب محمدي (ص) مومن، متعهد، دلسوز، با مروت و اهل وظيفه و تكليف هستند. حال ما بايد ببينيم در سازمان و ساختار و مديريت‌مان و نيز رفتار سلسله مراتب فرماندهي با زير دستان چه بسترهايي وجود دارد كه اين جوان پاك مرتكب تخلف مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: ‌اگر آموزش صحيح و رعايت دقيق مقررات از سوي فرماندهان صورت گيرد و اگر همگي با برنامه و نظارت پيش رفته و امكانات نيروهاي مسلح را در جاي خودش كه همان تربيت سرباز ولي امر براي دفاع از تماميت ارضي ، حاكميت ملي ، امنيت عمومي و حفظ دستاوردهاي نظام است به كار گيرند، اساسا جرم و تخلفي پيش نمي‌آيد. البته اين مساله كاملا پيداست كه جوان‌هاي ما به واسطه عوامل عارضي ممكن است ظرفيت‌شان براي درك مقررات نظامي متفاوت باشد. در اين صورت نيز اگر قوانين به نحوي اعمال شود كه هر كس متناسب با شخصيت و ويژگي‌هاي فطري و تربيتي‌اش آموزش ببيند قاعدتا آن فرد اصرار به ارتكاب جرم نخواهد داشت.

فيروزآبادي اضافه كرد: ضرورت آسيب شناسي و عوامل زمينه ساز در سازمان‌ها و ارائه راهكارهاي لازم نيازمند بسترسازي و ايجاد فضاهاي اجرايي جهت به كار بردن اين راهكارها است.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه سازمان قضايي نيروهاي مسلح طي سال‌هاي اخير در حيطه وظايف‌اش به طور جدي تلاش كرده است، اظهار داشت: نگاه عادلانه به تقسيم مسووليت‌ها و توجه به اين امر كه وظيفه هر كس در جاي خود تعريف و اجرا شود، يكي از ضمانت‌هاي موفقيت خواهد بود. سالم سازي محيط مقدس سربازي و انجام ماموريت جهاد در راه خدا و دفاع از اسلام ، قرآن و ولايت در شكل نظام جمهوري اسلامي ايران تكليف و وظيفه همه ما است. يعني خداي متعال فرمان دهنده است و رسالت بر دوش پيامبران، ائمه، امام زمان (عج) و روحانيت گذاشته شده است.

وي در پايان برداشتن محكم چهار گام را در زمينه‌ي كاهش جرايم و تخلفات نيروهاي مسلح ضروري دانست و تاكيد كرد: اين چهار گام عبارتند از ضرورت شناخت آسيب‌ها، تلاش براي جلوگيري از آنها، اقدام جهت رفع آسيب‌ها و ترويج انضباط و عمل به تكاليف الهي كه همان بيمه كردن نيروهاي مسلح در برابر جرم‌خيزي است.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن