تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819711074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش ماليات راه برون رفت افزايش قيمت انرژي است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: كاهش ماليات راه برون رفت افزايش قيمت انرژي است
محمود احمدي نژاد گفت: كاهش ماليات در كشورهاي مصرف كننده راه برون رفت افزايش قيمت انرژي است.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، محمود احمدي نژاد، رييس جمهور كشورمان پيش از ظهر امروز در نشست شوراي وزيران صندوق اوپك گفت: شما مي دانيد اصولا نظام توسعه و مكانيزم باز بدون يك كنترل كننده قوي كه روابط را به صورت عادلانه در جهان تنظيم كند فاقد اعتبار و دوام لازم است، اظهارداشت: همه مي دانيد امروز از وجود چنين كنترل كننده اي بي بهره ايم.

وي افزود: مي دانيد كه كاهش ارزش برابري دلار و افزايش قيمت انرژي دو روي يك سكه هستند كه از عوامل نا بساماني هاي اخير معرفي مي شوند.

رييس جمهور با بيان اين كه علت اين پديده چيست ادامه داد: مي دانيد كه بخشي از كاهش ارزش دلار، انعكاس و بخشي ديگر ارادي و تعمدي است. امروز برنامه ريزان برخي قدرت هاي بزرگ به ناچار براي كاهش تبعات عملكرد ديروز خود و از سوي ديگر براي تحميل اراده خود در بازار اقدام به ارائه ارزش دلار مي كنند. آن ها سال هاي طولاني تورم و مشكلات اقتصادي خود را به ساير ملت ها تحميل كرده اند و امروز كه ظرفيت جذب اقتصاد جهاني كاهش پيدا كرده است، اين آسيب ها به كانون اصلي توليد آن بازگشت كرده است.

وي ادامه داد : تامين هزينه جنگ و اشغالگري ها، جبران مصارف سنگين و همچنين براي پر كردن جيب سرمايه داري جهاني از جيب ملت ها به طور گسترده اي دلار بدون پشتوانه تزريق شده است به نحوي كه امروز انعكاس آن در كاهش روزافزون دلار به خوبي قابل مشاهده است. پديده اي كه همه روابط اقتصادي جهان را در معرض تلاش قرار داده است.

احمدي نژاد گفت: در موضوع انرژي دخالت هاي غير مسئولانه بوده است ،در حالي كه رشد مصرف كمتر از رشد توليد است و بازار انباشته از نفت است. قيمت ها روند تصاعدي طي مي كنند و اين وضعيت تحميلي است.

وي با اشاره به اين نكته كه روشن است كه دست هاي پيدا و پنهان و با اهداف سياسي و اقتصادي قيمت ها را به صورت كاذب كنترل مي كنند اظهار داشت: چرا برخي از قدرتمندان و سرمايه داران بين المللي چنين مي كنند؟ از يك سو به صورت مصنوعي قيمت نفت و انرژي و ماليات بر مصرف انرژي را بالا نگه مي دارند و از سوي ديگر براي توسعه توليد و استفاده از انرژي پاك و ارزان هسته اي ، صف آرايي مي كنند. و همين راه را بهانه افزايش قيمت مواد غذايي قرار مي دهند. و به نام تجارت آزاد از يك سو مقدمات تعريف وارد كشاروزي و صنعتي را به ملت ها تحميل و از سوي ديگر با اعطاي يارانه به بخش هاي مذكور در كشور خود كشاورزان و صنعتگران ساير كشورها را از پا در مي آورند.

رييس جمهور افزود : از نظر آن ها تحميل مناسبات ناعادلانه ولو منجر به فقر شود كار آساني است، آنان مرزهاي اخلاقي و انساني را زير پا مي گذارند. آيا با سازوكارهاي موجود مي توان زياده خواهي بي پايان و اشتهاي سيري ناپذير آنان را كنترل كرد؟

وي تصريح كرد: سازمان ملل در حالي كه برخي از اين قدرت ها براي شوراي امنيت تكليف تعيين مي كنند و از آنان استفاده ابزاري مي نمايند، چگونه مي توانند شرايط را به سامان كنند.

رئيس جمهور تاكيد كرد: آمارهاي رسمي نشان مي دهد كه بيش از يك ميليارد فقير در دنيا وجود دارد و اين درحالي است كه سرانه جهاني توليد غلات سالانه بيش از 400 كيلوگرم يعني بيش از دوبرابر مصرف معمولي يك انسان است.

وي با اشاره به اينكه كاملا روشن است كه وضع موجود حاصل انديشه مديريت سالم و ساز وكارهاي حاكم در جهان است، بيان كرد: اصلاح اين وضعيت نيازبه تغيير انديشه در جهان دارد.

احمدي نژاد ترويج انديشه ديني و انساني و حاكيمت مديران صالح و عدالت گستر را بيش از پيش ضروري عنوان كرد و اظهار داشت: مديريتي كه برپايه سلامت و عشق به انسانها استوار باشد نيازمند است. رقابت ها براي دست يابي به ثروت بايد به رقابت براي خدمت تبديل شود و ساز وكارهاي عادلانه جانشين سازوكارهاي يك سويه و ظالمانه شود.

وي با بيان اينكه گسترش ياس در بين ملت ها از ساز وكارهاي جهان است ،تصريح كرد: به همين دليل و بر اساس اهميت مشكلات موجود پيشنهاداتي را مطرح مي كنم.

رييس جمهور با اشاره به اينكه كاهش روز افزون ارزش دلار از مهمترين مشكلات امروز جهان است كه خسارات آن اقتصاد جهاني به ويژه كشورهاي صادر كننده انرژي را تحت تاثير قرار داده، بيان كرد: شش ماه قبل در اجلاس سران در رياض اعلام كردم كه قرائن زيادي حكايت از تداوم كاهش ارزش دلار داردو اين پديده هنوز ادامه دارد و به ارزش ارزي كشورهاي اوپك ضربه شديدي وارد كرده است.

وي تصريح كرد: بايد تركيبي از ارز هاي جهاني مبناي معادلات نفتي قرار گيرد و يا كشورهاي عضو اوپك ارز جديدي را براي مبادلات تعريف كنند.

احمدي نژاد دومين پيشنهاد خود را مربوط به تفاوت قيمت توليد و صادرات انرژي با برخي از دولت ها غير عادلانه و نگران كننده دانست، و افزود: در برخي از كشورهاي واردكننده 70 درصد ماليات داده مي شود كه اين يك اجحاف آشكار در حق مصرف كنندگان است.

به گفته احمدي نژاد كاهش ماليات در كشورهاي مصرف كننده راه برون رفت افزايش قيمت انرژي است.

وي با اشاره به تهديد هاي ناشي از خودخواهي و تصميمات دولت هاي زياده طلب به خصوص در برخي از مراكز انرژي جهان ،بيان كرد: اين امر آثار منفي فزاينده اي بر اقتصاد جهاني تحميل كرده است.

احمدي نژاد خاطر نشان كرد: تحميل هزينه هاي لشگر كشي از طريق تحميل ماليات سنگين و ارزش دلار انجام مي شود. دولت ها و قيمت ها بايد جلوي چنين عاملي را سد كنند و عاملان آن را وادار كنند به جاي دشمني و جنگ به دوستي روي بياورند. و هزينه اين جنگ ها را صرف كمك به كشورهاي فقير در جهان كنند.

وي در ادامه بر تاسيس بورس جديد نفت با همكاري اعضاي اوپك، تبديل ذخاير ارزي موجود به ارزهاي معتبر و تاسيس بانك اوپك كه ذخاير ارزي و منافع ملي اعضا را صيانت مي كند، تاكيدكرد.

رييس جمهور، همچين اظهار داشت: تاسيس مركزي براي تبادل فناوري هاي توليد و فرآورده هاي نفت كه تجربيات اعضا را در اختيار هم قرار دهد، مي تواند بركاهش استيلاي ديگران و هزينه توليد موثر باشد.

وي ادامه داد : بسياري از كشورهاي ضعيف در نوسانات قيمت هاي انرژي و مواد غذايي دچار خسارت هاي فراوان مي شوند، لذا تقويت صندوق اوپك و تهيه برنامه راهبردي براي حمايت از اين كشورها امري خداپسندانه و تاثير گذار است كه جمهوري اسلامي ايران حمايت خود را از آن اعلام مي كند.

احمدي نژاد خطاب به حاضران راه حل نهايي براي رفع مشكلات را بازگشت به عدالت عنوان كرد و گفت: نظامات سياسي و اقتصادي بين الملل بايد مبتني بر عدالت، انسان دوستي و حفظ كرامت و حقوق انسان ها اصلاح شود.

وي با تاكيد بر اينكه خداپرستي ، اخلاق و معنويت رمز همه موفقيت هاست، بيان داشت: در پرتو اين اصول است كه خودخواهي و زورگويي ها كنار مي روند و با مديريت انسان هاي صالح امر جهان اصلاح مي شود.

رييس جمهوري با بيان اينكه جهان امروز منتظر دگرگوني، اصلاح ، صلح ، ثابت و برادري است، خاطر نشان كرد: همه ما مي توانيم در ساختن چنين جهاني نقش داشته باشيم. چرا كه بشريت به آينده اميدوار است و خود را براي زندگي درجهاني پر از عدل آماده مي كند.

وي در پايان ضمن تشكر از برگزار كنندگان اجلاس، مديران صندوق و حاضران، اظهار اميدواري كرد كه دستاوردهاي اين اجلاس براي كمك به فقيران و كشورهاي در حال توسعه موثر و مفيد باشد.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن