تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806611634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ريگي و گروگانگيري سراوان


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: ريگي و گروگانگيري سراوان
گفت‌وگو با نماينده مردم زاهدان
شامگاه پنجشنبه شب هفته گذشته، 16تن از ماموران نيروي انتظامي در حمله اشرار مسلح در سراوان ربوده و به پاكستان منتقل شدند؛ هر چند هيچ گروهي به طور رسمي مسئوليت اين اقدام را برعهده نگرفته، اما برخي منابع اين حمله را به عبدالمالك ريگي و گروهك وي نسبت داده اند.

در همين رابطه خبرنگار «شبكه خبردانشجو» گفت و گويي با حسينعلي شهرياري، نماينده مردم زاهدان انجام داده است كه در زير مي خوانيد:

شبكه خبردانشجو: آيا ارتباطي بين استرداد برادر عبدالمالك ريگي از سوي پاكستان به ايران با گروگانگيري سراوان وجود دارد ؟

شهرياري: هميشه وقتي اشراري از سوي ايران دستگير مي شوند گروه منتسب به آن اشرار تلاش مي كنند با گروگانگيري تعدادي از نيروهاي نظامي يا مردم عادي فضايي را براي انجام معامله بين گروگان ها فراهم سازند تا جان اشراري كه دستگير شده اند را با اين معامله بخرند؛ كه البته اين حركات مذبوحانه قبلا نيز انجام شده و دفعه اول هم نيست.

شبكه خبردانشجو: آيا غافلگيري گروگان ها عامل اسيري همه پاسگاه شد يا موضوع ديگري در ميان بوده است ؟

شهرياري: غافلگير شدن آنها به هيچ وجه قابل قبول نيست؛ چرا كه نيروي نظامي كه نزديك مرز خدمت مي كند و پاسدار و حافظ مرز است و از قبل هم مطلع بوده كه تعدادي از اشرار و برادر مالك ريگي قرار است از سوي پاكستان به ايران تحويل داده شود، بايد آمادگي بيشتر و مراقبت بيشتري از خود مي كرده است تا اينگونه همه اسير نشوند.

شبكه خبردانشجو: آيا هشدارهايي به يگان هاي مرزي جهت آمادگي بيشتر براي هرگونه مقابله با حملات احتمالي اشرار داده شده بوده يا خير؟

شهرياري: من فكر مي كنم تمام هشدارها به يگان ها داده شده بود، بنابراين غافلگير شدن آنان اصلا قابل قبول نيست.

شبكه خبردانشجو: آيا تغييري در مديريت نيروهاي انتظامي استان سيستان و بلوچستان با توجه به حجم بالاي گروگانگيري و اعمال تروريستي در اين استان انجام شده است؟

شهرياري: اتفاقا طي چند ماه گذشته فرمانده قرارگاه عملياتي رسول اكرم(ص) تغيير پيدا كرده و يكي از سرداران توانمند نيروي انتظامي مسئوليت را برعهده گرفته كه داراي سابقه خدمت در استان سيستان و بلوچستان هم بوده است؛ اين در حالي است كه فرمانده منطقه انتظامي نيز دو هفته قبل تغيير كرد، بنابراين اميدواريم با حضور اين نيروها شاهد تغييرات عمده اي در بحث امنيتي استان باشيم، اما به هر حال اتفاق ناگوار گروگانگيري در سراوان بوقوع پيوسته است و ما از اين فرماندهان جديد درخواست تلاش جدي تر در زمينه ريشه كن كردن اعمال تروريستي و گروگانگيري در اين استان را داريم.

شبكه خبردانشجو: آيا گروگان ها به پاكستان منتقل شده اند ؟

شهرياري: معمولا گروگان هاي اينگونه عمليات ها به پاكستان منتقل مي شوند، ولي براي اينكه دولت پاكستان به زير سوال نرود، گروگانگيرها از ذكر قطعي اين كشور خودداري مي كنند، اما وزارت خارجه كشورمان از همان روز گروگانگيري به دولت پاكستان تذكر داد كه آنها نيز جهت رديابي مخفيگاه اين گروه با نيروهاي امنيتي ايران همكاري داشته باشند.

شبكه خبردانشجو: آيا شايسته نبود براي پرهيز از وقوع گروگانگيري كه متاسفانه اتفاق افتاده است از همان روز اول، تحويل اشرار بازداشت شده از طرف پاكستان به ايران خيلي در بوق و كرنا قرار نمي گرفت ؟

شهرياري: البته گروه هاي اشرار منتسب به گروه عبدالمالك ريگي از تحويل اشرار به ايران مطلع بودند؛ چون اشراري كه به ايران تحويل داده شده اند، حدود يك سال در زندان هاي پاكستان بسر مي بردند و وزارت خارجه و همچنين وزارت كشور ايران نيز نزديك به يك سال است كه جهت تحويل آنها به كشورمان و براساس قانون استرداد مجرمين رايزني كرده است؛ ضمن اينكه در دادگاه ها بدوي و تجديدنظر پاكستان نيز بحث تحويل به ايران تاييد شده بود؛ اگر چه عبدالمالك ريگي خيلي تلاش كرد با صرف هزينه مانع اين استرداد شود، اما موفق نشد، بنابراين اگر موضوع استرداد اشرار به ايران حتي رسانه اي هم نمي شد، اشرار از آن مطلع بودند.

شبكه خبردانشجو: وضعيت عبدالمالك ريگي در چه حالي است ؟

شهرياري: متاسفانه وي در پاكستان و در حال شرارت است و دستگيري وي نيز مقوله اي است كه بايد با جديت مورد توجه قرار بگيرد .

شبكه خبردانشجو: برادر عبدالمالك ريگي كه با اشرار ديگري تحويل ايران شده است در چه عمليات هايي دست داشته است ؟

شهرياري: برادر عبدالمالك همان فردي است كه در عمليات تروريستي تاسوكي و عمليات دارزين و راهبندان ايرانشهر- چابهار مشاركت داشته است؛ وي پس از خروج از مرز ايران در سال گذشته و ورودش به پاكستان با هماهنگي بين استانداران استان سيستان و بلوچستان ايران و پاكستان دستگير مي شود.

شبكه خبردانشجو: نقش آمريكا در حمايت مالي گروه عبدالمالك ريگي چقدر در اقدامات گروگانگيري و تروريستي استان سيستان و بلوچستان موثر بوده است؟

شهرياري: به طور يقين يكي از كشورهايي كه با صرف هزينه هاي زياد از عبدالمالك ريگي حمايت مي كند، كشور آمريكاست، بنابراين اميدواريم اشرار تحويلي به ايران، اطلاعات خوبي در رابطه با كمك هايي كه سازمان سياي آمريكا و سرويس هاي انگليسي به گروه ريگي انجام مي دهند، افشا سازند.

شبكه خبردانشجو: درحال حاضر آزادي گروگان ها درچه مرحله اي است؟ آيا امكان معامله با اشرار در اين زمينه وجود خواهد داشت؟

شهرياري: به احتمال قوي براي آزادي آنها رايزني هايي انجام خواهد گرفت، اما هيچگاه جمهوري اسلامي ايران در خصوص گروگان ها معامله اي انجام نداده و نخواهد داد؛ در بحث تبعه ژاپني كه در خاك ايران به دست اشرار گروگان گرفته شد و در روزهاي اخير آزاد گرديد نيز ايران اصلا معامله اي با گروگانگيرها انجام نداد و همه آنان دستگير شدند؛ خوشبختانه تا كنون هيچ كدام از اشرار كه اقدام به اينگونه عمليات ها كرده اند جان سالم به درنبرده اند و دير يا زود، يا دستگير شدند يا به هلاكت رسيدند.

شبكه خبردانشجو: شما در مجلس هفتم تلاش هاي زيادي را درخصوص مباحث امنيتي مرزها بويژه در استان سيستان و بلوچستان انجام داده ايد، آيا فكر مي كنيد نگاه مجلس هشتم به بحث امنيت مرزها نگاه بهتري نسبت به مجلس قبل باشد؟

شهرياري: من مطمئن هستم كه در مجلس هشتم نيز همچون مجلس هفتم نگاه مسئولانه اي نسبت به تامين امنيت مرزها وجود دارد و امسال هم بودجه خوبي براي انسداد مرزها پيش بيني شده است و به نظرمي رسد كه كميسيون امنيت ملي مجلس هشتم هم به لحاظ برخورداري از نيروهاي توانمند و باسابقه امنيتي و نظامي كميسيون توانمندي باشد./انتهاي پيام/
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن