تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814288015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وجوه تشابه و تمايز سينماي قرآني و ديني / 25يك تهيه‌كننده فيلم‌هاي كوتاه:هنر ديني با خلاء تئوريك روبه‌رو است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: وجوه تشابه و تمايز سينماي قرآني و ديني / 25يك تهيه‌كننده فيلم‌هاي كوتاه:هنر ديني با خلاء تئوريك روبه‌رو است
گروه هنر: ما در زمينه هنر ديني با خلاء تئوريك روبرو هستيم و براي حل اين مساله، متفكران و تئوريسين‌هاي مذهبي بايد جديت بيشتري داشته باشند.
«محمد خوش‌لحن»، تهيه‌كننده فيلم‌هاي كوتاه با بيان مطلب بالا به خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در اردبيل، تصريح كرد: براي رشد فيلم ديني علاوه بر تقويت پايه‌هاي نظري اين حيطه سينمايي، بايد جسارت و نوآوري را نيز سرلوحه كار خود قرار دهيم؛ چراكه بدون وجود اين عوامل، سينماي ديني هنر تاثيرگذاري نخواهد شد.

خوش‌لحن با تاكيد بر اينكه اگر فيلمسازي خلاق و جسور، با اطلاعات كامل تئوريك وارد عرصه سينماي ديني شود، به قطع آثار مهمي در اين حطيه هنري خلق خواهد كرد، افزود: اديان توحيدي از نظر مفاهيم، مشترك اما از نظر شيوه‌هاي اجرايي داراي تفاوت هستند. به همين دليل اگر يكي از اجزاي مفاهيم ديني را به فيلم بدل كنيم، چنانچه فيلم در حوزه جغرافيايي مسلمانان اتفاق افتاده باشد، فيلم ديني مذكور، اسلامي و اگر در حوزه جغرافيايي ساير اديان روي داده باشد، فيلم مذهبي ساير اديان محسوب خواهد شد.

اين تهيه‌كننده فيلم‌هاي كوتاه تاكيد كرد: صرف نشان دادن نمادهاي مذهبي باعث ديني ناميده شدن يك فيلم نمي‌شود و فقط رسيدن به محتواي ديني است كه مي‌تواند توليدات سينمايي را از دست كليشه‌هاي جاري نجات دهد.

يادآوري مي‌شود خوش‌لحن تهيه‌كنندگي فيلم‌هاي كوتاهي مثل «پروانه‌ها در برف مي‌ميرند»، «خدا مي‌بيند»، «زمان صفر»، «قرعه»، «بچه مرز» و «زماني براي بودن» را در كارنامه هنري خود به ثبت رسانده است.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن