تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815611141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال در سال 2004م


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: نگاهی به تقویم فوتبال جهان در سال 2004داغتر و پربرخوردتراز همیشه

سال 2003 میلادی با تمام اتفاقات تلخ و شیرینش به پایان رسید. اكنون كه در روزهای آغازین سال 2004 میلادی قرار داریم، تصمیم داریم مهمترین رویدادهای رشته فوتبال را كه در تقویم فیفا و یوفا گنجانده شده مرور كنیم. مسلما در كنار رویدادهایی كه معرفی می شوند، مسابقات زیادی در نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد كه نسبت به این رویدادها اهمیت كمتری دارد. لازم به یاد آوری است كه مسابقات انتخابی جام جهانی و المپیك آتن در نقاط مختلف جهانی مدتی است آغاز شده و در سال میلادی جدید نیز پیگیری خواهد شد.ژانویه : جام ملتهای آفریقااولین مسابقات حائز اهمیت سال 2004 دیدارهای جام ملتهای آفریقا است. این مسابقات به میزبانی كشور تونس بین روزهای 24 ژانویه تا 14 فوریه (چهارم تا بیست و پنجم بهمن ماه) برگزار خواهد شد. تمام تیمهای قدرتمند قاره سیاه تا چندی دیگر در تونس گردهم می آیند تا بیست و چهارمین دوره مسابقات جام ملتهای آفریقا را برگزار كنند، این رقابتها از سال 1957 آغاز شد كه اولین دوره به میزبانی سودان به انجام رسید. تا به حال  مصر، غنا و كامرون با چهار عنوان قهرمانی ركورد دار هستند. كامرون در 2 دوره آخر این رقابت ها كه هر 2 سال یك بار برگزار می شود، عنوان قهرمانی را با استفاده از ضربات پنالتی به دست آورده است و در این دوره از مسابقات هم امید اول كسب عنوان قهرمانی است. نیجریه، مصر، آفریقای جنوبی، سنگال و تونس ( میزبان رقابت ها) امید داران دیگر كسب عنوان نخست هستند.یكی از بزرگترین مشكلات در راه برگزاری این مسابقات، همزمانی این دیدارها با انجام لیگهای اروپایی است. از چند ماه پیش رایزنی ها بین باشگاه ها و فدراسیون های فوتبال كشورهای آفریقایی آغاز شده است. طبق قوانین فیفا، بازیكنان این حق را دارند كه در تیمهای ملی كشورشان بازی كنند، اما بسیاری از باشگاه ها آخرین تلاش ها را برای حفظ كردن بازیكنانشان انجام می دهند.از سالها پیش این مسابقات درژانویه برگزار می شود و این مشكلا ت هم چیز تازه ای نیست. گفته می شود فیفا قصد دارد كنفدراسیون فوتبال آفریقا را مجاب كند كه این بازیها را مثل  جام ملتهای اروپا یا امریكای جنوبی در اواخر بهار یا اوایل تابستان برگزار كند.

فوریه: از سرگیری رقابت های باشگاه های اروپادر اواخر ماه فوریه سال 2004 شاهد ادامه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و جام یوفا خواهیم بود. بعد از حدود 2 ماه و نیم استراحت، تیمهای صعود كرده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا با از سرگیری این مسابقات، گرما بخش سرمای زمستان اروپا خواهند بود. روزهای 24 و 25 فوریه ( پنجم و ششم اسفند ماه 82) دیدارهای دور رفت مرحله یك هشتم نهایی این مسابقات به انجام خواهد رسید مسلما دیدار تیمهای  بایرن مونیخ و رئال مادرید گل سر رسید دیدارهای این مرحله خواهد بود. از زمان قرعه كشی این مرحله از بازیها جنگ لفظی بین سران و بازیكنان 2 باشگاه آغاز شده و تا زمان برگزاری این مسابقه نیز ادامه خواهد داشت. جز این مسابقه، دیدار دیپورتیو ولا كرونیا و یوونتوس نیز فوق العاده حساس و نفس گیر خواهد بود. جالب این كه هر2مسابقه زیاد شده درسالهای اخیر به دفعات انجام شده، ولی این بار شاهد نبردهای نزدیكتری خواهیم بود.روز 26 فوریه (هفتم اسفند) نیز مسابقات جام یوفا پیگیری خواهد شد. از مرحله یك هشتم نهایی این مسابقات، تیمهای سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان نیز به جمع دیگر تیمها اضافه شده و موجب زیباتر شدن مسابقات خواهند شد. حضور تیمهای قدرتمندی چون لیورپول، اینتر، والنسیا، المپیك مارسی و ... باعث می شود رقابت های جام یوفا هم دست كمی از لیگ قهرمانان نداشته باشد.مارس: حساس تر شدن بازیهای اروپاییدر آخرین ماه فصل زمستان و شروع فصل بهار، مسابقات لیگهای مختلف كشورهای اروپایی به روزهای سرنوشت ساز خود نزدیك می شود ضمن این كه لیگ قهرمانان اروپا و جام یوفا نیز پیگیری می شود.

آوریل: حركت به سوی یورو 2004دراین ماه لیگ قهرمانان اروپا و جام یوفا به مرحله یك چهارم نهایی می رسد. از سوی دیگر، تیمهای ملی كشورهای حاضر در یورو 2004 نیز در بازیهای دوستانه شركت می كنند تا خود را برای حضور در دور نهایی رقابت ها بیشتر آماده كنند. دراین دیدارهای دوستانه مربیان تیمهای مختلف، آخرین آزمایش ها را انجام می دهند و تیم نهایی خود را گزینش می كنند.می: ماه سرنوشت ساز اروپادر ماه می مسابقات لیگهای كشورهای اروپایی به پایان می رسد و چهره قهرمان لیگهای معتبر اروپایی مشخص می شود. كشورهای ایتالیا و اسپانیا مثل هرسال آخرین كشورهایی هستند كه هفته پایانی لیگ خود را برگزار می كنند.فینال جامهای حذفی بیشتر كشورهای اروپایی درهمین ماه انجام می شود. روز 19 ماه می (29 اردیبهشت 83) گوته بورگ سوئد میزبان فینال جام یوفا خواهد بود و روز 26 همین ماه ( 5 خرداد 83) دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا در گلزن كرشن آلمان برگزار خواهد شد. بعد از اتمام رقابت های باشگاهی در نقاط مختلف اروپا، بازیكنان حاضر در یورو 2004 به اردوی تیمهای ملی كشورشان ملحق خواهند شد.

ژوئن: جام ملتهای اروپادور نهایی جام ملتهای اروپا با حضور 16 تیم برتر این قاره بین روزهای 12 ژوئن تا 4 ژوئیه( 22 خرداد تا 13تیر 83) در كشور پرتغال برگزار می شود. این رقابت ها مهمترین مسابقاتی است كه در سال 2004 میلادی برگزار خواهد شد و درخشش بازیكنان تاثیری عمده درانتخاب آنها در میان نفرات برتر اروپا و جهان در پایان سال میلادی خواهد داشت. كارشناسان از هم اكنون تیمهای فرانسه، ایتالیا و پرتغال را امیدداران نخست كسب عنوان قهرمانی می دانند، اما فاصله تیمها دراین بازیها بسیار اندك خواهد بود و مطمئنا بازیهای نزدیك و فشرده و البته زیبایی در راه است.ژوئیه: معرفی 2 قهرمانروز چهارم این ماه، چهره قهرمان یورو 2004 مشخص خواهد شد. از طرف دیگر در این ماه فینال رقابت های جام باشگاه های امریكای جنوبی ( جام لیبرتادورس) برگزار می شود.فینال این مسابقات طبق سنت دیرین به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد. از روز 18 ژوئیه ( 27 تیر83) لغایت 7 آگوست (17 مرداد83) نیز مسابقات جام ملتهای آسیا با شركت 16 تیم برتر آسیا در كشور چین برگزار می شود.اهمیت این مسابقات كه سیزدهمین دوره آن انجام می شود، برای فوتبال كشورمان بسیار زیاد است. ایران با 3 عنوان قهرمانی در تاریخ این مسابقات، یكی از ركورد داران به حساب می آید. بجز ایران، عربستان، كره جنوبی، ژاپن و چین نیز از مدعیان این مسابقات هستند.آگوست : المپیك آتنبجز معرفی قهرمان جام ملتهای آسیا در این ماه، شاهد برگزاری بازیهای فوتبال در المپیك تابستانی آتن خواهیم بود. این مسابقات بین 13 تا 29 آگوست (22 مرداد تا 7 شهریور83) در یونان برگزار خواهد شد. طبق قوانین این بازیها تمامی تیمها از بازیكنان زیر23 سال استفاده خواهند كرد و هر تیم تنها می تواند در دور نهایی مسابقات از 3 بازیكن بالای 23 سال نیز استفاده كند.مربیان تیمهایی كه جواز شركت در این مسابقات را به دست آورده اند، از هم اكنون در پی انتخاب 3 بازیكن مورد نظرخود هستند؛ به طوری كه اخیرا رونالدو آمادگی خود را برای حضور در این مسابقات به ریكادو مربی تیم المپیك برزیل اعلام كرده است.تیم ایران درصورتی كه در دور انتخابی این رقابت ها موفق باشد، می تواند بعد از 28 سال دراین مسابقات شركت كند.ضمنا در روز 27 آگوست ( 5 شهریور83) دیدار جام برتر اروپا بین فاتحان لیگ قهرمانان و جام یوفا درموناكو برگزار خواهد شد.

سپتامبر: پایان فصل نقل وانتقالاتماه سپتامبر نقطه آغاز فصله جدید فوتبال اروپا و جهان خواهد بود. بازیكنان بعد از استراحت یكماهه به تیمهای خود باز می گردند. با شروع ماه سپتامبر فرصت تیمها برای نقل و انتقالات به پایان می رسد و لیگ های كشورهای اروپایی نیز آغاز خواهد شد.روز چهاردهم سپتامبر(23 شهریور83) روز آغازین مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2005-2004 خواهد بود.اكتبر: گرم شدن تنور بازیهای اروپاییدرماه اكتبر مسابقات لیگهای كشورهای مختلف اروپایی رفته رفته اوج می گیرد. روز 21 اكتبر(29 مهر 83) رقابت های جام یوفا در فصل جدید شروع خواهد شد. طبق اعلام یوفا، از فصل آتی این مسابقات دچار تغییر و تحول خواهد شد. قرار بر این است كه در جام یوفا نیز به سبك لیگ قهرمانان شاهد برگزاری مرحله گروهی باشیم.نوامبر: اوج گیری دوباره فوتبال در اروپادر ماه نوامبر تقویم تیمهای باشگاهی اروپا مثل هر سال بسیار فشرده است. حضور توام در لیگ های داخلی، جامهای حذفی و بازیهای اروپایی و نیز مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه اروپا بازیكنان را حسابی خسته خواهد كرد.دسامبر: تقسیم جوائزمهمترین دیداری كه در ماه دسامبر برگزار می شود، دیدار جام بین قاره ای میان قهرمان اروپا و قهرمان امریكای جنوبی است. طبق برنامه قرار است این مسابقه روز 12 دسامبر ( 21 آذر83 ) در یوكوهامای ژاپن برگزار شود.در روزهای پایانی سال 2004 نیز مثل هر سال برگزیدگان فوتبال جهان انتخاب خواهند شد. معرفی مرد سال فوتبال جهان و برنده توپ طلای اروپا مهمترین اتفاقات روزهای پایانی سال 2004 خواهد بود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 670]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن