تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815684393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونگي نوآوري و خلاقيت در تئاتر ديني / 21حميد پورآذري:حصارهايي كه دور خود كشيده‌ايم مانع تعالي تئاتر ديني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: چگونگي نوآوري و خلاقيت در تئاتر ديني / 21حميد پورآذري:حصارهايي كه دور خود كشيده‌ايم مانع تعالي تئاتر ديني است
گروه هنر: تئاتر ديني ما زماني موفق است كه زبان جهاني داشته باشد. آنقدر در عرصه تئاتر ديني، خودمان را محصور و مقيد به برخي از مسائل كرده‌ايم كه نتوانسته‌ايم فراتر از اين حصارها گامي برداريم.
«حميد پورآذري» نويسنده و كارگردان تئاتر با اشاره به مطلب فوق در گفت‌وگو يا خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در مورد نامگذاري سال 87 با عنوان نوآوري و شكوفايي و تاثير اين شعار بر شكوفايي تئاتر ديني و قرآني كشورمان گفت: با تكيه ظاهري بر نامگذاري‌ها هيچ اتفاقي نمي‌افتد بلكه بايد متوليان و سياست‌گذاران به اين نامگذاري مقيد شوند. اگر تمام توان و هم و غم مسئولان در جهت تحقق چنين شعاري باشد حتماً به اثرات سازنده‌اي دست پيدا مي‌كنيم.

كارگردان «غلتشن‌ها» در ادامه با تاكيد بر اراده جمعي براي تحقق نوآوري و خلاقيت بيان كرد: همه بايد فعل خواستن را صرف كنند و با يك همدلي و وفاق سعي در زمينه‌سازي تحقق چنين موقعيت مهمي داشته باشند.

وي در بخش ديگر گفته‌هايش افزود: متاسفانه تلاش‌هايي در حال شكل‌گيري است كه هويت تئاتر قرآني را از ساير گونه‌هاي تئاتري جدا كنند كه از نگاه من اين جداسازي درست نيست. هر تئاتري كم‌و‌بيش مضموني انساني و معنايي دارد و نمي‌توان با اين جداسازي بگوييم برخي تئاترها قرآني نيست.

پورآذري ادامه داد: راه دشوار و سختي را براي دست‌يابي به يك تئاتر هدفمند و ارزشمند ديني در پيش داريم. تئاتر ديني ما زماني موفق است كه زبان جهاني داشته باشد. آنقدر در عرصه تئاتر ديني، خودمان را محصور و مقيد به برخي از مسائل كرده‌ايم كه نتوانست‌هايم فراتر از اين حصارها گامي برداريم.

كارگردان «يك نوكر و دو ارباب» افزود: به لحاظ امكانات صحنه‌اي از قبيل دكور و نور و امكانات تمريني نيز با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو هستيم. تئاتر ديني نيازمند توجه و عنايت ويژه‌اي است زيرا با موضوعات مهمي مواجه است. تئاتر در قرن حاضر يك زبان جهاني دارد و بايد با ملزومات آن همگام و همسان شد و مخاطب براي ارتباط بهتر نياز دارد نكته و مسئله جديدي بر روي صحنه تئاتر ببيند كه قبلاً آن را در جاي ديگري نديده است.

پورآذري با تاكيد بر بي‌بديل بودن رويكردهاي تئاتر ديني خاطرنشان كرد: حرف‌هاي مهم و انسان‌شناختانه را بايد در قالب و فرم‌هاي جديد به مخاطب عرضه كرد و باعث شگفت‌زدگي مخاطب شد و فطرت دين‌خواه او را تحريك كرد تا به دنبال عرصه‌هاي جديد برود.

اين نويسنده درباره نوآوري و خلاقيت براي حضور بين‌المللي تئاتر ديني گفت: در وهله اول بايد دست‌آوردهايمان را در اين مسئله حفظ كنيم و سپس با آزمودن شيوه‌هاي جديد زمينه مناسبي براي حضور مقتدرانه و مفيد تئاتر قرآني فراهم كنيم. هميشه عادت داريم كه مسائل مربوط به گذشته را از بين ببريم در صورتيكه نوآوري معنايش مترادف با نابودي مسائل گذشته نيست.

اين كارگردان در بخش پاياني گفته‌هايش افزود: فراهم كردن امكاناتي مناسب براي اينكه تعداد بيشتري از هنرمندان امكان فعاليت را پيدا كنند مسئله حايز اهميتي است. وقتي كه هنرمندي به صورت مدام در حال كار كردن باشد نياز به مطالعه و ارتقاي سطح كاريش را احساس مي‌كند و به سمت تحقيق، پژوهش و مطالعه مي‌رود كه به خودي خود همين امر باعث بروز خلاقيت و نوآوري در كارشان مي‌شود در حاليكه وقتي اصلا فرصت اجرا پيدا نمي‌كند اين احساس نياز نيز در او شكل نمي‌گيرد.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن