تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815056953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيروهاي عراق براي اجراي عمليات نظامي در عماره آماده شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نيروهاي عراق براي اجراي عمليات نظامي در "عماره" آماده شدند
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بغداد - بعد از عمليات نظامي در بصره ، بغداد و موصل ، نيروهاي عراقي اكنون براي چهارمين مرحله عمليات نظامي عليه قانون شكنان در شهر عماره مركز استان ميسان در 390 كيلومتري جنوب شرقي بغداد آماده شده اند.


يگان هاي نظامي عراقي از روزپنجشنبه از بغداد و بصره به سمت عماره حركت كردند و درفرودگاه قديمي و يگانه ورزشگاه عماره مستقر شدند و در انتظار فرمان شروع عمليات هستند.
گزارش ها از عماره حاكيست كه اين نيروها به طور گسترده در سطح شهر پراكنده شده و تعدادي از آنها در منطقه مرزي "طيب" در نوار مرزي با جمهوري اسلامي ايران مستقر شده اند.
نيروهاي عراقي در دو روز گذشته با توزيع اطلاعيه هايي از مردم عماره خواسته اند كه در طول عمليات نظامي با نيروهاي عراقي همكاري و تا حد ممكن از منزل خارج نشوند.
نخست وزير عراق كه در عين حال فرماندهي كل قواي مسلح عراق را نيز برعهده دارد، روز يكشنبه در بيانيه اي كه نسخه اي از آن در اختيار ايرنا در بغداد قرار گرفت از افراد مسلح خواست سلاح هاي خود را بر زمين بگذارند.
نوري المالكي دراين بيانيه افزوده است كه استان ميسان از روز يكشنبه منطقه عاري از سلاح به شمار مي آيد و گروه هاي مسلح چهار روز فرصت دارند تا سلاح هاي خود را تحويل نيروهاي عراقي دهند.
انتظار مي رود كه عمليات نظامي گسترده اي همانند آنچه در بصره ، بغداد و موصل اتفاق افتاد، در روزهاي آينده در عماره و حومه آن نيز آغاز شود.
عماره در سال هاي گذشته كمتر شاهد فعاليت گروه هاي تروريستي القاعده بوده اما گروه هاي مسلح شيعي در اين استان هر از چندي با هم درگيري داشته اند.
حدود يكسال قبل بر سر درگيري گروههاي مسلح ، عماره مركز استان ميسان به طور كامل سقوط كرد و گروه هاي مسلح كنترل آن را در دست گرفتند.
براساس اعلام بيانيه نوري المالكي، از روز پنجشنبه آينده عمليات گسترده جست وجوي سلاح هاي غير مجاز و دستگيري افراد تحت تعقيب درعماره آغاز مي شود.
دولت عراق همچنين پاداش هاي مالي براي همكاري افراد با نيروهاي عراقي در فاش كردن محل اختفاي سلاح و افراد مسلح پيش بيني كرده است .
از طرفي دفتر شهيد صدر وابسته به مقتدا صدر در عماره حمايت خود را از عمليات نظامي اعمال قانون در اين استان اعلام كرده است .
اين دفتر در اطلاعيه اي به طرفداران صدر اطمينان داده كه عمليات نظامي نيروهاي عراقي جريان صدر را هدف قرار نخواهد داد بلكه هدف ، افراد مسلح و قانون شكنان خواهد بود.
گزارش ها از عماره حاكيست با وجود استقرار گسترده نيروهاي عراقي تحت پوشش حمايت هوايي بالگردهاي آمريكايي، اما تاكنون هيچ درگيري بين آنها و گروه هاي مسلح احتمالي اتفاق نيفتاده است .
نيروهاي عراقي موظف هستند كه با هرگونه مقاومت مسلحانه برخورد كنند.
عماره به دليل منابع غني نفت واهميت اين استان ازحيث كشاورزي و اقتصادي و موقعيت جغرافيايي آن كه در جوار جمهوري اسلامي ايران واقع شده ، امنيت و ثبات در آن براي دولت عراق حائز اهميت است .
دولت عراق پيشتر امنيت كامل اين استان را از نيروهاي انگليسي مستقر در اين استان تحويل گرفته بود.
خاورم 2291**1431
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن