تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821003694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسابقه بين‌المللي «تفسير نوجوان» برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مسابقه بين‌المللي «تفسير نوجوان» برگزار مي‌شود
گروه فعاليت‌‌هاي قرآني: نخستين مسابقه بين‌المللي «تفسير نوجوان» به همت موسسه قرآني تفسير جوان ويژه نوجوانان مسلمان و غيرمسلمان برگزار مي‌شود.
دكتر«محمد بيستوني» رئيس گروه موسسات قرآني تفسير جوان كه شامل 10 موسسه تخصصي غيردولتي و غيرانتفاعي است در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين خبر اظهار كرد: تاكنون براي آشنايي نوجونان 13 تا 19 ساله با محتواي قرآن كريم و آيات متناسب با اين گروه سني حساس، توجه كافي صورت نگرفته است.

وي در ادامه گفت: براي نخستين بار در جهان، موسسه قرآني تفسير جوان 2000 آيه از قرآن كريم را كه محتواي آن‌ها براي اين جمع از مخاطب هدف‌سنجي شده و مورد نياز روزمره آن‌ها است در مجموعه‌اي تحت عنوان «تفسير نوجوان» در 30 جلد با قطع جيبي به صورت موضوعي چاپ و منتشر كرده است.

بيستوني تصريح كرد: با استفاده از اين كتاب، دانش‌آموزان مقطع راهنمايي و دبيرستان مي‌توانند بدون نياز به استاد تا 4000 موضوع از قرآن را مطالعه و فيش‌برداري كنند و در مسابقه مربوط به اين آيات شركت كنند.

رئيس گروه موسسات قرآني تفسير جوان جايزه اين مسابقه را سفر عمره يا معادل ريالي آن دانست و گفت: براي نوجوانان كشور اين رقم معادل يك ميليون تومان و براي افراد خارج از كشور هزار دلار خواهد بود.

وي با بيان اينكه قرآن براي هدايت همه انسان‌ها است يادآور شد: براي حضور در اين مسابقه نياز به حفظ آيات نيست و فقط تفسير و فهم آيات كفايت مي‌كند و هيچ‌گونه محدوديتي براي تعداد شركت‌كننده‌ها، مرز جغرافيايي و نوع اعتقاد آن‌ها وجود ندارد.

رئيس گروه موسسات قرآني تفسير جوان اظهار كرد: اين مسابقات هيچ محدوديت زماني ندارد و تا 10 سال آينده هر شش ماه يك‌بار اين مسابقات در هر نقطه‌اي از دنيا كه 100 نفر آمادگي حضور در مسابقه را داشته باشند، برگزار خواهد شد و افرادي ‌كه حدنصاب نمره را كسب كنند شامل دريافت جايزه مي‌شوند.

بيستوني در پاسخ به اين سئوال كه چرا مسابقه قرآن براي افراد غيرمسلمان نيز در نظر گرفته شده است، به آيات 82 سوره«اسراء» وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا ، آيه 57 سوره «يونس» و آيه 44 سوره «فصلت» وَلَوْ جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا أَعْجَمِيًّا لَّقَالُوا لَوْلَا فُصِّلَتْ آيَاتُهُ أَأَعْجَمِيٌّ وَعَرَبِيٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِينَ آمَنُوا هُدًى وَشِفَاء اشاره و بيان كرد: قرآن براي شفاء همه مردم آمده است و انحصار به گروه خاصي ندارد.

وي در ادامه گفت: مخاطب قرآن تنها مومنان نيستند گرچه مومنان و متقين به دليل ظرفيت وجودي بهتر از آن بهره مي‌گيرند.

بيستوني تصريح كرد: براي حضور در مسابقه نيازي به خريد كتاب نيست زيرا متن كامل اين تفسير و بيش از 300 عنوان ديگر از آثار موسسه با امكان پرينت گرفتن از مطالب بر روي سايت موسسه قرار دارد.

يادآوري مي‌شود؛ علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به آدرس موسسه تهران واقع در خيابان پاسداران، بين گلستان هشت و 9 روبه‌روي پمپ بنزين شماره 353، طبقه اول واحد چهار مراجعه و يا با شماره 22589626 تماس حاصل كنند و يا به سايت موسسه www.tafsirejavan.com مراجعه كنند.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن