تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816387585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درآمدی بر Flash Professional 9 و ActionScript 3.0


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : درآمدی بر Flash Professional 9 و ActionScript 3.0 soleares07-10-2006, 06:38 PMAdobe Flash Professional 9 ActionScript 3.0 تولید بعدی نرم افزار فلش است که به نام Blaze مشهور شده و یک ورژن جدید از فلش است که به کلی ساختار آن تغییر یافته ولیکن تمام امکانات فلش نسخه 8 را دارا میباشد منتها با گسترش امکانات برنامه نویسی آن شرکت ماکرومدیا پس از عرضه Flash MX 2004 با همکاری شرکت بزرگ Adobe به این فکر افتاد که در نسخه بعدی این نرم افزار تمام سعی خود را برای افزایش امکانات گرافیکی که در نسخ قبلی کمتر به آن پرداخته شده بود به کار گرفت و نتیجه آن همان شد که در Flash 8 مشاهده میکنید که تا حدی به قدرت گرافیکی این نرم افزار سامان داده شده که امکان خلق گرافیک پیکسلی با ساختار وکتور در آن محیا شده امکانی که تا پیش از آن مجبور به استفاده از یک عکس در پروژه خود میبودید اما هم اکنون به لطف آن هر کاری با آن ممکن و تسهیل شده است شرکت ماکرومدیا پس از این عرضه گرانبها در صدد رفع معایب برنامه نویسی و فزایش قدرت پلیر فلش بر روی بروزرها بر آمد. چیزی که همه فلشکاران دنیا آرزوی آن را داشته اند و بر این باور بودند که این معایب که میتوان به کندی اجرا یک SWF به کمک FlashPlayer بر روی بروزرها اشاره کرد که دلایلی چون اشغال بیش از حد Ram و CPU را شامل میشد غیر قابل رفع بوده و تا حدی نا امیدانه با این قضیه کنار آمده بودند اما برای شرکت ماکرومدیا سالها پیش ادعا کرده بود و هم اکنون هم شعار این شرکت همین هست که "ما دنیای اینترنت را از آن خود میکنیم" کنار آمدن با این ضعف بزرگ کمی سنگین بود این بود که بر آن شد تا در نسخه بعدی فلش تمام انرژی خود را صرف رفع این نقص بزرگ نماید اما رفع این کاستی ها مستلزم تغییری اساسی در ساختار فلش میبود که نتیجه آن چیزی نیست جز اینکه ورژن قبلی فلش برای ورژن جدید شناخته شده نخواهد بود. به بیان واضحتر اگر فایلی با فلش ورژن 8 یا کمتر از آن ساخته باشید این فایل برای ورژن 9 شناخته شده نیست و حتی SWF ای که با اکشن 3 نوشته شده با فلش پلیر 8 نه اینکه با کمی نقص اجرا خواهد شد بلکه به کلی اجرا نخواهد شد اما نگران نباشید تمام این مشکلات را با شنیدن مزایای فلش 9 و پلیر آن که هم اکنون به یک ماشین مجازی (ActionScript Virtual Machine) بنام AVM به رسمیت شناخته شده از خاطر خواهید برد و به این باور میرسید که تا آینده ای خیلی نزدیک همانگونه که در ابتدا فلش شناخه شده نبود گرایش به این مهم نیز روز به روز افزایش خواهد یافت. هم اکنون ورژن آلفای فلش 9 و اکشن اسکریپت 3 عرضه شده ولیکن ورژن نهای آن در سال 2007 به اتمام رسیده و آماده عرضه میگردد. حتما شنیدن نام ActionScript Virtual Machine یا AVM کمی شما را مبهوت کرده است. اگر با جاوا آشنایی داشته باشید حتما با نام Applet برخورد داشته اید و مسلما در جریان هستید که یک اپلت با ماشین مجازی جاوا تا چه حد قدرتمند بوده و چه امکاناتی در اختیار کاربر قرار میدهد. بله ماشین مجازی اکشن اسکریپت که جایگزینی برای فلش پلیر خواهد بود کم وبیش با همین سیستم به اجرای SWF واقع در یک بروزر به همانگونه که Java Virtual Machine (Java VM) به اجرای یک Applet بر روی یک بروزر میپردازد خواهد پرداخت. حال به این فکر کنید که با SWF ای بسازید که با قدرت و سرعت یک اپلت جاوا بر روی یک بروزر کار کند. اپلتهای جاوا کم و بیش بر روی شبکه اینترنت به کار خود ادامه میدهند اما روز به روز از علاقه مندان صفحات حاوی اپلتها کمتر و کمتر میشود. دلیل آن هم کاملا واضح است . یک اپلت برای نمایش احتیاج ملزم به Java Virtual Machine دارد که به طور معمول هیچ بروزری این ماشین را در دل خود نداشته و حتما لازم است که یک فایل بیشتر از 50 مگابایت که همان Java Virtual Machine باشد را از سایت Sun بار گذاری و نصب کنید . ایراد دیگر اینکه جاوا در طراحی Java Virtual Machine کمی بی انصافی کرده و فکر کامپیوترهای با حافظه کم را نکرده چون Java VM بسیار Ram یک سیستم را مشغول خود میکند و همین باعث نارضایتی عامه کاربران در عین قدرت شگفت انگیز یک اپلت خواهد شد.: و ایراد نهایی این که اپلتها در گرافیک خیلی ضعیفند تا حدی که بر فرض مثال اگر یک خط با استفاده از کلاس Graphic جاوا بر روی یک اپلت رسم کنید فقط بر روی رنگ و چند چیز جزیی دیگر آن قدرت مانور دارید و حتی تعریف ضخامت یک لاین در جاوا غیر ممکن است به خصوص که اشکال گرافیکی از قابلیت آنتی آلیاس که به هر چه شارپ تر بودن یه شکل گرافیکی لزوما خمیده و پیچیده کمک میکند محروم میباشد. در مقابل ماکرومدیا با خوش فکری به رفع تمام این نقصها پرداخته که بصورت خلاصه وار به چند نمونه اشاره میکنم: - افزایش سرعت اجرای یک SWF تا حد 10 برابر چه در اشغال حافظه چه در اشغال CPU . - امکانات گرافیکی فوق العاده که بر همگان مبرهن است که رقیبی نداشته و نخواهد داشت. - حجم بسیار پایین علارغم کیفیت بالای کار چه در ظاهر و چه در قدرت انجام کار. - نصب سریع Virtual Machine یا همان پلیر که با حجم کمتر از 1 مگابایت از سایت Adobe قابل دریافت خواهد بود. قسمت دوم Flash Professional 9 ActionScript 3.0 Preview به شما این اجازه را میدهد که فایل FLA حاوی اکشن اسکریپت ورژن 3 یا FLA ای که اسکریپت نوشته شده با ورژن 3 در آن Import شده و یا حتی در Library لینک داده شده را کامپایل کنید. در این مقاله قصد بر این داریم که یک شی گرافیکی (Shape) با استفاده از ابزارهای فلش 9 خلق و به کمک یک فایل اسکریپت خارجی به آن دستور دهیم و آبجکت خود را از حالت یک آبجکت استاتیک به یک آبجکت با قابلیت تعامل با کاربر دراوریم. نسخه آزمایشی AS3 این امکان را به شما میدهد که کدهای اکشن اسکریپت 3 خود را در داخل خود محیط فلش و بر روی فریم در یک تایم لاین بنویسید و از امکانات دیگر خود محیط فلش مانند Shape ها و motion tween ها با استفاده از کلاس flash.display.MorphShape و یا پکیج adobe.utils , static text fields, scenes و لایبرری بهره مند شوید. اگر تا به اینجا متوجه امکانات جدید اکشن 3 نشده اید نگران نباشید . ابتدا به پاره ای از امکانات جدیدی که اکشن 3 یا AS3 در اختیار ما قرار میدهد میپردازیم سپس با ساخت چند نمونه مرحله به مرحله پیش میرویم. Document class: فلش 9 این امکان را به شما میدهد که برای یک فایل کلاسهایی تعریف کنیم. به این معنی که کلاسهای خود را در خارج نوشته و با تعریف کلاس برای فایل کلاس را به عمق فایل وارد و استفاده کنیم. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که شما از کار خود Publish بگیرید و در این هنگام کلاس شما به تایم لاین اصلی به اصطلاح Import میشود. روش کار بسیار ساده است . در راه برای این کار وجود دارد . یکی ست کردن تنظیمات در Property inspector و دیگری که در شکل نیز مشاهده میکنید از طریق مسیر File > Publish Settings > Flash tab > Settings button Symbol-class linkage: در ورژن قبل برای لینک کردن یک شی به کلاس مشکلی نبود ولیکن برای هر Instance از یک سیمبل واقع در لایبری که بر روی استیج وارد میشد مجبور به ست کردن دوباره و تعریف دوباره همان کلاس به نمونه جدید بودید اما در فلش 9 این مشکل بر طرف شده و همانطور که در شکل مشاهده میکنید کافیست بجای تک تک لینک کردن Instance های یک سیمبل خود آن سیمبل را مستقیما به یک کلاس خارجی لینک کنیم. Errors and warnings: دو امکان جدید برای مدیریت ارورها و هشدارها در فلش 9 اضافه شده اند که میتوان از مسیر Edit > Preferences > ActionScript category > ActionScript 3.0 Settings button به پنجره محاوره ای آن دسترسی پیدا کرد. مورد اول Strict Mode هست که تعیین میکند که کامپایلر فلش در مورد کوچکترین اروری سختگیرانه وارد عمل شود . مزیت این گزینه در این است که شما را مجبور میکند که به ساختار جدید اکشن 3 عادت کنید و از حال و هوای درهم نویسی در اکشن 2 خارج شوید و این در حالیست که با فعال نبودن این گزینه امکان بروز خطا در صورتی که به شیوه درست قدیم و به زبان اکشن 2 کدزنی کرده باشید به صفر خواهد رسید چه منظم و با رعایت اصول برنامه نویسی کار کرده باشید چه نا منظم ولیکن با فعال کردن این گزینه فلش شما را مجبور خواهد کرد دست از دنیای قدیمی اکشن 2 بردارید و اسکریپت نویسی فلش را جدی تر از پیش دنبال کنید چونان که در حال برنامه نویسی با زبان قدرتمند جاوا هستید. اما گزینه دوم warnings Mode که به صورت پیش فرض فعال است فقط و فقط به شما هشدار میدهد و شما را متوجه کدهای بدساختار و غیر اصولیتان میکند. حال تصمیم با شماست که چه روشی را بر میگزینید. قسمت سوم در این قسمت عملا گوشه ای از امکانات اکشن اسکریپت 3 و فلش 9 را در قالب مثال فرا خواهید گرفت. در این مثال یک shape ساده را به یک شی با قابلیت کلیک شدن نه با استفاده از روشهای قدیمی بلکه با استفاده از روشهای جدید با امکانات بیشتر تبدیل خواهیم کرد. Elfin-D07-10-2006, 08:26 PMمرسی از لطفت ولی مگه انجمن فلش نداریم عزیز دل برادر! سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 420]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن