تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815507341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور كوزوو: طرح پيشنهادي دبيركل سازمان ملل قابل قبول است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس جمهور كوزوو: طرح پيشنهادي دبيركل سازمان ملل قابل قبول است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بلگراد - "فاتمير سيديو" رييس جمهور كوزوو گفت طرح پيشنهادي "باني كي مون " دبير كل سازمان ملل درباره سازماندهي مجدد هيات غير نظامي سازمان ملل متحد دركوزوو براي نهادهاي دولتي كوزوو در مجموع قابل قبول است .


طبق طرح مزبور ماموريت تشكيلات سازمان ملل دركوزوو به تدريج به هيات اروپايي "اي يولكس " انتقال مي يابد و اتحاديه اروپا عهده دار امور پليسي ، قضايي و گمركي كوزوو خواهد شد.
در اين طرح آمده است كه اتحاديه اروپا طبق مفاد قطعنامه 1244 شوراي امنيت و نظارت عاليه سازمان ملل نقش عمده اي در اجراي قانون در كوزوو به عهده خواهد گرفت و قطعنامه مزبور تا صدور قطعنامه جديدي درباره كوزوو كماكان معتبر خواهد بود.
همچنين در اين طرح پيش بيني شده كه هيات سازمان ملل در كوزوو به نظارت و گزارشگري و ارائه تسهيلات لازم در خصوص مشاركت كوزوو در قراردادهاي بين المللي و تسهيل مذاكرات ميان پريشتينا و بلگراد درباره موضوعات اجرايي خواهد پرداخت .
به گزارش رسانه هاي خبري كوزوو ،رييس جمهور كوزوو پس از نشست مشترك شب گذشته با "هاشم تاچي " نخست وزير و "يعقوب كراسنيچي " رييس پارلمان كوزوو در يك كنفرانس خبري مشترك اعلام كرد كه مقامات دولت كوزوو بصورت جامع طرح دبيركل سازمان ملل را مورد بررسي قرار داده اند و عقيده دارند كه اين طرح تناقضي با استقلال كوزوو ندارد.
رييس جمهور كوزوو ارزيابي نمود كه پيشنهاد دبيركل سازمان ملل به پيشرفت كوزوو و فعاليت نهادهاي كوزوو كمك مي كند.
وي درعين حال گفت :بعضي از مسائل در ارتباط با پيشنهاد دبيركل سازمان ملل وجود دارد كه لازمه بررسي بيشتر است .
رييس جمهور كوزوو افزود:رهبران كوزوو مواضع خود را درهمه موارد به اطلاع باني كي مون دبيركل سازمان ملل خواهند رساند.
براساس اين گزارش ها ، پارلمان كوزوو در روز گذشته جمعه چندين قانون در ارتباط با طرح پيشنهادي مارتي آهتيساري از جمله قوانين مربوط به انحلال لشكر حفاظت كوزوو و قوانين مربوط به تاسيس نيروهاي امنيتي را تصويب كرد.
به موجب قوانين تصويب شده قرار است كه نيروهاي لشكر حفاظت كوزوو به نيروهاي امنيتي كوزوو تغيير سازمان دهند. نيروهاي امنيتي كوزوو حدود 2500 عضو خواهند داشت و بر اساس مصوبه اخير سازمان ناتو بعد از اعلام اجراي قانون اساسي كوزووي مستقل در روز يكشنبه تحت آموزش ناتو قرار خواهند گرفت .
تصويب چندين قانون در پارلمان كوزوو در روز جمعه (ديروز) به منظور آماده شدن كوزوو در آستانه اجرايي شدن قانون اساسي جديد كوزوو و عملي نمودن طرح مارتي آهتيساري است .
رسانه هاي جمعي پريشتينا به نقل از هاشم تاچي نخست وزير كوزوو گزارش مي دهند كه وي در نشست روز پنجشنبه دولت با تاكيد بر اينكه قانون اساسي جديد كوزوو در تمامي مناطق كوزوو به اجرا گذاشته مي شود، جامعه صرب در كوزوو را به همكاري با نهاد هاي حكومتي دعوت كرد.
قانون اساسي جديد كوزوو از روز يكشنبه 15ژوئن امسال برابر با 26 خرداد ماه رسما به اجرا گذاشته مي شود.
نخست وزير كوزوو مي گويد كه قانون اساسي جديد اين جمهوري در جهت برقراري ثبات ، صلح پايدار و امنيت تمامي شهروندان بدون توجه به مذهب و نژاد آنان تدوين شده است و در اين سند حقوق تمامي ساكنين برابر هستند.
تاچي از وزراي دولت كوزوو خواسته است كه خود را براي اجراي تمامي مفاد كوزوو كه از روز يكشنبه 15ژوئن به اجرا در مي آيد آماده كنند.
وي همچنين گفت كه آخرين مراحل مشورتي براي تشكيل وزارت دفاع و آژانس اطلاعاتي و امنيتي را بر اساس طرح مارتي آهتيساري كه مبناي قانون اساسي كوزوو مي باشد به اتمام رسانده و به زودي اين دو ارگان مهم داير مي شوند.
خاطر نشان مي شود كه وضعيت كنوني كوزوو و اعلام استقلال آن بر پايه طرح مارتي آهتيساري نماينده اسبق دبير كل سازمان ملل استوار است .
آهتيساري رييس جمهور اسبق فنلاند در اوايل سال 2007ميلادي طرحي را مبتني براستقلال تحت نظارت جامعه بين المللي براي خاتمه دادن به مساله كوزوو پيشنهاد كرد كه با حمايت آمريكا و برخي از كشورهاي اتحاديه اروپا روبرو شد، اما صربستان و روسيه با آن مخالفت كردند. بر پايه همين طرح بود كه حكومت پريشتينا استقلال يك جانبه كوزوو را در 28 بهمن ماه سال گذشته اعلام كرد.
تاكنون استقلال كوزوو از سوي 41كشور به رسميت شناخته شده است .
اروپام **255**1553
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن