تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821330875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اهداي خون در ايران 2برابر ميانگين جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: اهداي خون در ايران 2برابر ميانگين جهاني است
وزير بهداشت گفت: با توجه جمعيت 70 ميليوني كشور و ميزان خون اهداشده در طي سال مي توان گفت كه اين ميزان در كشور حدود 2 برابر ميانگين جهاني است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، كامران باقري لنكراني وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در مراسمي به مناسبت روز جهاني اهداكنندگان خون در پايگاه انتقال خون استان تهران، آمار 40 درصدي اهداكنندگان مستمر خون در كشور را يكي از افتخارات مهم سازمان انتقال خون ذكر كرد و گفت: اين مسئله به معناي غناي فرهنگي و سرمايه اجتماعي مردم ايران است كه به عنوان يكي از افتخارات كشورمان در زمينه انتقال خون محسوب مي شود.

وزير بهداشت در ادامه ميزان اهداي خون در كل دنيا را شامل 81 ميليون واحد در سال دانست و افزود: سهم كشور از اين ميزان 2 درصد است كه اين ميزان با توجه به جمعيت 70 ميليوني، نشان دهنده اهداي خون بيشتر از ميزان جمعيت در ايران است، كه اين ميزان درحقيقت حدود 2برابر ميانگين جهاني است.

باقري لنكراني مهم ترين سرمايه سازمان انتقال خون را سرمايه اجتماعي دانست و تصريح كرد: سازمان انتقال خون در مدت سه سال اخير در زمينه اتوميت و به روز شدن تجهيزات پايگاه‌ هاي انتقال خون گام هاي بلندي برداشته است. مهم ترين سرمايه در انتقال خون، سرمايه اجتماعي و درواقع حمايت افراد جامعه در اين زمينه است. اما هنوز نياز به فرهنگ سازي و استفاده از منابع گسترده كشورمان ديده مي شود.

وي در ادامه حفظ سرمايه اجتماعي در اين زمينه را مهم تلقي كرد و گفت: بيمه اهدا كنندگان كه از سال گذشته آغاز شد و در سال جاري نيز ادامه دارد از جمله اقدامات مهم و موثر سازمان انتقال خون در سال هاي جاري بشمار مي رود. همچنين ميزان اعتباراتي كه در مدت 2 الي سه سال گذشته براي نوسازي و تجهيز دستگاه‌هاي انتقال خون در كشور هزينه شده به اندازه كل اعتباراتي است كه در طي 20 سال قبل از آن، در اين بخش هزينه شده است. ما بايد با يك برنامه ريزي جدي در حفظ اين سرمايه هاي اجتماعي كشورمان بكوشيم.

وزير بهداشت در خاتمه پيام محمود احمدي‌نژاد را به مناسبت روز جهاني اهدا خون به شرح ذيل قرائت كرد:" نكوداشت، منش و رفتار نيك و پر معنا در جوامع مختلف، كاري ستوده به شمار مي‌رود و در فرهنگ متعالي اسلام به اين سنت حسنه دو چندان سفارش شده است. بدون ترديد اهداي خون از مصاديق عمل خير و پسنديده در نزد پروردگار متعال و نخستين ثمره طيبه آن، احياي زندگي است.
در سال روز جهاني اهدا كنندگان خون، نظام سلامت كشور با افتخار اعلام مي‌كند كه به اهداي 100 درصد خون داوطبانه نائل شده است. كسب اين موفقيت بزرگ با مشاركت و پشتوانه عظيم مردمي به دست آمده است و با ادامه اين حركت «اهداي خون مستمر» كه اساس تامين خون سالم است محقق مي‌شود.
حال كه فرصتي دست داد تا از مقام والاي اهدا كنندگان خون تجليل شود،‌ ضمن ابراز سپاس و احترام به اين عزيزان به خصوص جوانان برومند ايران اسلامي كه هميشه از پيشگامان ايثار و خدمت بوده‌اند، توصيه مي‌كنم كه اهداي مستمر خون را مد نظر قرار داده و در اين حركت خيرخواهانه بيش از پيش سهيم شوند.
بي شك تلاش و جديت كاركنان شريف سازمان انتقال خون در راه ترويج و گسترش رفتار انساني اهداي خون،‌ از جمله مصاديق مجاهدت مومنانه بوده و قابل تقدير است. اينجانب ضمن تشكر از دست اندركاران برپايي مراسم روز جهاني اهدا كنندگان خون، توفيقات همگان را در اشاعه و استمرار چنين رفتارهاي الهي و انساني از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم."

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//116 - 36 - 44//www.BornaNews.ir
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن