تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813443575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بسته 1+5 با رويكرد تعليق فرستاده نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: بسته 1+5 با رويكرد تعليق فرستاده نشده است
سخنگوي دولت با اشاره به سفر سولانا براي ارائه بسته پيشنهادي 1+5 ، خاطرنشان كرد: اين بسته با رويكرد تعليق فرستاده نشده و اگر اينطور باشد اصلا قابل طرح نيست، موضع جمهوري اسلامي ايران حفظ حقوق مسلم و بررسي دقيق بسته است.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، غلامحسين الهام سخنگوي دولت در نشست خبري خود با خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي پس از ارائه گزارشي درباره طرح مسكن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .

الهام در پاسخ به سوالي در رابطه با سفر خاوير سولانا و آوردن بسته پيشنهادي 1+5 به ايران گفت: مأموريت سولانا در ايران ، تحويل بسته است و برنامه و ديداري ندارد.

وي ادامه داد: در مورد بسته موضع ما روشن است و پيش شرط هيچگونه تعليق و توقف فعاليت ها قابل پذيرش نيست.

سخنگوي دولت تصريح كرد : جمهوري اسلامي ايران با بررسي دقيق بسته پيشنهادي 1+5 نظر خود را اعلام مي كند.

وي خاطرنشان كرد: اين بسته با رويكرد تعليق فرستاده نشده و اگر اينطور باشد اصلا قابل طرح نيست. موضع جمهوري اسلامي حفظ حقوق مسلم و بررسي دقيق بسته است.

الهام درباره دعوت دانشجويان از سولانا نيز گفت: هيچ دستور كاري جز تحويل بسته در برنامه هاي وي وجود ندارد.

سخنگوي دولت درباره طرح مسكن و برخي از مشكلات كه ممكن است بوجود آيد گفت: سياست دولت حمايت از مصرف كنندگان مسكن است و اصل سياست براي اين است كه مصرف كنندگان راحت تر صاحب مسكن شوند.

وي تاكيد كرد: دولت با كساني كه كارشان سوداگري مسكن است كار دارد كه با سرمايه خود و خريد مسكن دربازار التهاب ايجاد مي كنند.

الهام در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي در مورد اظهارات عباس پاليزدار پرسيده بود گفت: موضوع پاليزدار هيچ ارتباطي با دولت و صحبت هاي رييس جمهور در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادي ندارد بلكه وسيله اي است براي لوث كردن صحبت هاي رييس جمهور و اصل مبارزه با مفاسد اقتصادي.

وي ادامه داد: هم دستگاه قضايي و هم دستگاه اطلاعاتي وظيفه دارند اين صحبت ها را پيگيري كنند و آنچه مورد نياز مردم است را اطلاع دهند

الهام خاطر نشان كرد : دولت با اقتدار در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادي تلاش مي كند.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي در مورد محتويات بسته پيشنهادي 1+5 پرسيد پاسخ داد ايران اطلاعي از محتويات بسته ندارد ولي برداشت و استنباط اين است كه اين بسته حاوي پيشنهادات فراتري است و جمهوري اسلامي هم با همه پيشنهادات با توجه به مصالح و منافع خود برخورد مي كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا دولتي ها موافق نيستند كه سولانا با روساي قواي مختلف ديدار كند، تصريح كرد: موضع دولت نسبت به مسائل هسته اي موضع نظام است و هيچ اختلافي بين قوا وجود ندارد بلكه اين روشي است كه برخي بدخواهان مردم ايجاد مي كنند كه بين قواي سه گانه انشقاق ايجاد كنند.

سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به اين سوال كه بسته پيشنهادي 1+5 اولتيماتومي براي ايران است گفت: نه آن ها در جايگاهي هستند كه بخواهند چنين ادبياتي را به كار برند و نه جايگاه ايران به آن ها چنين اجازه اي مي دهد

وي ادامه داد : آن ها در اينگونه مسائل به دنبال قبول واقعيت ها در حال حركت هستند و واقعيت ها اين است كه آن ها بايد حقوق ملت ايران را بپذيرند و قبول كنند كه جمهوري اسلامي ايران كشوري است كه برخوردار از فناوري هسته اي و يك حركت قانونمند در چهارچوب آژانس است.

سخنگوي دولت درباره درخواست پارلمان اروپا مبني بر اينكه پرونده ايران به آژانس برگردد خاطر نشان كرد : اين قرائني است كه نشان مي دهد جامعه اروپا و پارلمان آن بايد به سوي واقعيت ها برود و اين حرفي است كه نظارت هاي بين المللي را براي رفع نگراني ها مي تواند مرتفع كند.

الهام اين اقدام را يك نگاه و گام مثبت ارزيابي و خاطر نشان كرد: پرهيز از يكجانبه گرايي مي تواند از سوء استفاده برخي از نظام ها از ابزار جهاني جلوگيري كند.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي مبني بر راهكار دولت در رابطه با حمايت از صنايع بخش خصوصي كه به خاطر تحريم هاي اخير با مشكلاتي مواجه شدند گفت: سياست دولت حمايت از توليد است و ما در تجارت و معاملات در وسعت جهاني محدوديتي نداريم.

وي ادامه داد: در حاضر علائقي در جامعه وجود دارد و ما در اين جهت با فرصت انتخاب گسترده اي كه پيش رو داريم نگراني نداريم.

الهام تصريح كرد: دولت از صنايع دفاع مي كند چرا كه حفظ توليد و اشتغال از سياست هاي دولت است

وي همچنين خاطر نشان كرد فصل اعطاي تسهيلات به زودي آغاز خواهد شد و پرداخت هاي بانكي به زودي شروع مي شود.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن