تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815355608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اورژانس اجتماعي افتتاح شد مصري خبرداد:اورژانس اجتماعي،اولين خودرويي كه جلوي پاي دختران‌ فراري مي‌ايستد يكسان‌سازي تعهدات بيمه‌گرها و اعتبار دفترچه‌هاي درماني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اورژانس اجتماعي افتتاح شد مصري خبرداد:اورژانس اجتماعي،اولين خودرويي كه جلوي پاي دختران‌ فراري مي‌ايستد يكسان‌سازي تعهدات بيمه‌گرها و اعتبار دفترچه‌هاي درماني


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - خانواده

وزير رفاه و تامين اجتماعي، در مراسم افتتاح طرح عملياتي «اورژانس اجتماعي»، آن را سومين برنامه مهم و عملياتي شده وزارت رفاه و تامين اجتماعي در سال جاري خواند و اعلام كرد: با اعتباري بالغ بر بيش از دو ميليارد تومان در سال جاري، 100 دستگاه خودروي مناسب سازي شده ديگر براي ارائه خدمات اورژانس اجتماعي «123» خريداري مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالرضا مصري همزمان با افتتاح رسمي «اورژانس اجتماعي» (123) كه با حضور تمامي روساي سازمان‌هاي تابعه وزارت رفاه و تامين اجتماعي، برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسوولان در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار شد، افزود: در حال حاضر 50 دستگاه از 100 خودروي خريداري شده وارد كشور شده است و تا شش ماه آينده، 50 خودروي ديگر نيز با گذراندن مراحل گمركي، وارد عرصه خدمات رساني مي‌شود.

وي با بيان اين كه اين تعداد خودرو، پاسخگوي نياز تمام كشور نيست، اظهار كرد: در مرحله اول، اين خودروها در شهرهاي بزرگ، مراكز استان‌ها و مراكزي كه از نظر آماري، بحران‌هاي جغرافيايي و منطقه‌اي را در آنجا شاهد هستيم، مستقر مي‌شوند.

به گفته وزير رفاه و تامين اجتماعي، در حال حاضر به دليل كمبود اين خودروها براي سراسر كشور، در موارد نياز از ساير خودروهاي در اختيار سازمان بهزيستي براي خدمات‌دهي در مواقع نياز به مداخله در بحران استفاده مي‌شود.

وي آسيب‌هاي اجتماعي امروزي را آسيب‌هاي بومي كشور ندانست، بلكه آن را نتيجه ره‌آورد تكنولوژي، زندگي صنعتي و استفاده از وسايل ارتباطات جمعي همچون ماهواره دانست و در اين باره خاطر نشان كرد: اما اين بدان معنا نيست كه نبايد تمهيداتي براي كنترل و رفع آسيب‌ها داشته باشيم، به طوري كه شعار امروز اورژانس اجتماعي «خدمتگذاري سازمان بهزيستي براي ارائه خدمات به مردم است» و اين يعني، حفظ عزت و كرامات انسان‌هاي در معرض آسيب و آسيب‌ديده.

مصري ادامه داد: شرايط امروزي جامعه به گونه‌اي نيست كه با نصيحت پدرانه فردي را كه تصميم به خودشي گرفته از تصميمش منصرف كرد، بلكه بايد يك روانشناس دريچه ذهن او را باز كند و اين افراد كساني نيستند، جزء متخصصان و افرادي كه با به دست آوردن تجربيات، به اين امور به سرعت رسيدگي مي‌كنند.

وي شماره تماس با اورژانس اجتماعي يعني «123» را شماره‌اي راحت و قابل ذخيره در حافظه حتي براي افراد كم سواد خواند و يادآورشد: تاكنون مداخلات در امور آسيب‌ها، با فرافكني دستگاه‌ها در انجام وظايف صورت مي‌گرفت، اما امروز در عرصه آسيب‌ها، يك سازمان مشخص به نام بهزيستي، مسووليت حمايت و ارائه خدمات به آسيب ديدگان اجتماعي را برعهده گرفته، اما اگر اين سازمان، از سوي مردم و نهادهاي ذيربط حمايت نشود و پشتوانه‌اي نداشته باشد، نمي‌تواند، خدمات را در سطح مطلوب ارائه كند.

وزير رفاه و تامين اجتماعي، اورژانس اجتماعي را يك طرح عملياتي جديدي خواند كه داراي چهار بسته خدمتي از جمله مداخله در بحران‌هاي فردي، اجتماعي، خانوادگي، تماس با خط تلفن «123» به منظور ارائه مشاوره‌ها و امور مددكاري، مراكز مداخله و بحران و خدمات سيار اورژانس اجتماعي يعني خودروهايي كه با نام آمبولانس اورژانس اجتماعي خدمات رساني مي‌كنند، هستند.

مصري با تاكيد بر مداخله در مسايل اجتماعي ـ رواني قبل از مداخلات انتظامي ـ قضايي با استفاده از اورژانس اجتماعي، بيان كرد: با استفاده از خودروهاي مناسب‌سازي شده درصدديم اورژانس اجتماعي، اولين خودرويي باشد كه جلوي پاي دختران و زنان فراري بايستد، چرا كه اگر زمان خروج فرد از منزل كه جزو «دقايق طلايي» به شمار مي‌رود، را از دست بدهيم، نمي‌توان با تدوين طرح‌ها و برنامه‌ها كاري از پيش برد.

وي كنترل و كاهش بحران‌هاي فردي و خانوادگي، بررسي ساير شاخص‌هاي اجتماعي تاثيرگذار بر مولفه‌هاي اجتماعي همچون مسايل فرهنگي، اقتصادي و غيره، امكان استفاده از مشاركت نهادهاي غيردولتي، طبقه‌بندي گروه‌هاي هدف، مداخله در بحران‌هايي همچون زوج‌هاي در معرض طلاق، افرادي كه قصد خودكشي دارند، همسران و كودكان آزار ديده، زنان، دختران و پسران فراري و مبتلايان به TS (اختلال هويت جنسي) را از آيتم‌هايي خواند كه در مرحله اول راه‌اندازي اورژانس اجتماعي «123» به آن‌ها توجه و به اقشار نامبرده، خدمات رساني مي‌شود.

وزير رفاه و تامين اجتماعي تاكيد كرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، هيچ كشوري همچون ايران، چنين اورژانس كاملي كه هم داراي شبكه خطوط تلفني، تيم سيار، مراكز مداخله در بحران و پايگاه‌هاي خدمات اجتماعي به عنوان مراكز مكمل را داشته باشند، ندارند، بنابراين در صدد هستيم اين مجموعه را به نام ايران به ثبت برسانيم.

به گفته وي، زمان تماس و همچنين مكالمات مردم با مددكاران و روانشناسان خطوط تلفن «123» ضبط و ثبت مي‌شود، بنابراين تخصصي بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن اين اورژانس از ويژگي‌هاي آن به شمار مي‌رود.

مصري در ادامه مجموع اعتبارات وزارت رفاه و تامين اجتماعي و دستگاه‌هاي متبوع آن در سال 83 را يك‌هزار و 390 ميليارد تومان و خواند كه اين رقم در سال 87 به چهار هزار و 946 ميليارد تومان رسيده است.

وي اضافه كرد: اين افزايش نشان از توجه جدي به عدالت اجتماعي و اقشار آسيب پذير جامعه را مي‌رساند كه البته براي رسيدن به شرايط ايده‌آل كافي نيست.

به گزارش ايسنا، وزير رفاه و تامين اجتماعي با اشاره به اختصاص سه هزار ميليارد تومان براي ارائه خدمات به بازنشستگان در سال جاري، در ادامه از يكسان‌سازي اعتبار دفترچه‌هاي درماني خبر داد و عنوان كرد: پس از 12 سال تكليف قانوني و هشت ماه كار كارشناسي، با استفاده از 180 پزشك، متخصص و فوق‌تخصص، براي اولين بار بسته خدمات بيمه‌هاي درماني، تدوين و ابلاغ شد، به طوري كه تعهدات تمامي سازمان‌هاي بيمه‌گر، يكسان و تمامي دفترچه‌هاي بيمه درمان داراي يك اعتبار شدند.

وي همچنين افتتاح فاز اول بانك اطلاعات نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي را از ديگر گام‌هاي مهم اين وزارتخانه در سال نوآوري و شكوفايي خواند و تصريح كرد: با ثبت بيش از يك ميليارد ركورد در اين بانك، براي اولين بار، زيرساختي بر مبناي ايجاد اطلاعات، آمار، بسته‌بندي‌ها و برنامه‌ريزي‌ها با آگاهي صورت مي‌گيرد. همچنين مي‌توانيم هم پوشاني‌هاي تمامي دستگاه‌هاي بيمه‌اي، حمايتي و امدادي را دسته‌بندي و خدمات را بر اساس مرزهاي اين صندوق‌ها براي آن‌ها تعريف كنيم.

انتهاي پيام
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن