تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806804404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به وضعيت نابسامان حقوق بشر كشورهاي غربي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به وضعيت نابسامان حقوق بشر كشورهاي غربي
خبرگزاري فارس: كشورهاي غربي در حالي مدعي وضعيت حقوق بشر در كشورهاي ديگر و يافتن راه حل براي اين كشورهاي هستند كه به اذعان سازمان‌ها و مراكز مدافع حقوق بشر از نابساماني شديد در وضعيت حقوق بشر رنج مي‌برند.


به گزارش فارس، كشورهاي غربي مدعي دموكراسي و حقوق بشر مانند آمريكا، فرانسه وانگليس همواره داعيه حفظ حقوق اوليه و اجتماعي انسان‌ها را داشته و سعي كرده‌اند خود را همواره حامي حفظ حقوق بشر جلوه دهند.
اما گزارش‌هاي سازمان‌هاي بيطرف جهاني و حامي حقوق بشر و گزارش‌ها و اخبار رسيده از اين كشورها نه تنها نشان دهنده رعايت حقوق بشر نيست بلكه حاكي تلخي از نقض حقوق بشر در اين كشورها دارد.
از نمونه‌هاي اين دلايل مي‌توان به گزارش ساليانه سازمان حقوق بشر فرانسه اشاره كرد كه در آن به بدرفتاري نسبت به مهاجرين و بي‌توجهي به حقوق آنها و عدم احترام به حقوق بشر در مقايسه با ديگر اعضاي اتحاديه اروپا، بالاترين ميزان شكايت از سوي شهروندان فرانسوي در دادگاه حقوق بشر اروپا، طولاني بودن مدت بازداشت موقت در اين كشور (متوسط مدت بازداشت موقت در جهان هفت ماه است در حالي كه اين مدت در فرانسه به دو سال مي‌رسد)، وخامت وضع زندان‌هاي فرانسه و تراكم جمعيت زندان‌هاي مزبور، برخورد‌هاي فيزيكي زندانيان و تجاوز نسبت به يكديگر، نقض حقوق زنان و خشونت عليه آنها، بدون مجازات ماندن خشونت‌هاي پليس و بدرفتاري‌هاي آنها و قتل‌هاي نژادپرستانه و افزايش اعمال تبعيض و نژادپرستي مي‌توان اشاره كرد.
از سوي ديگر اوضاع زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در اين گزارش بسيار وخيم اعلام شده و افزايش جمعيت، خشونت و بالا بودن ميزان خودكشي در ميان زندانيان از جمله موارد نقض حقوق زندانيان برشمرده شده است.
اين امر به گونه‌اي است كه شوراي اروپا زندان‌هاي فرانسه را در شمار بدترين زندان‌هاي اتحاديه اروپا قرار داده است. كميته منع شكنجه، كميته حقوق كودك و كميته حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن تاييد وضعيت وخيم و شرايط ناگوار زندان‌ها در فرانسه اعلام كرده‌اند كه از موارد متعدد خودكشي و اعمال خشونت عليه زندانيان، بازداشت كودكان مظنون و نگهداري آنها در زندان به مدت 4 روز، طولاني بودن دوره انتظار قبل از محاكمه نگران هستند.
بر همين اساس كميته مبارزه با شكنجه سازمان ملل متحد در خصوص زندان‌هاي فرانسه اعلام كرده است كه وضعيت زندان‌ها و زندانيان در اين كشور در شرايط نامناسبي قرار دارد.
كميسر حقوق بشر اتحاديه اروپا در گزارش 184 صفحه‌اي خود كه به كميسيون اروپا ارائه داد وخامت وضع زندان‌هاي فرانسه را مثال زدني ذكر كرد و تراكم جمعيت زندان‌هاي آن را دون شأن انسان خواند.
نقض گسترده حقوق بشر در فرانسه در حالي ادامه دارد كه از سوي ديگر سازمان عفو بين‌الملل در گزارش ساليانه اخير خود نيز ،آمريكا را به دليل شرايط بد زندان پايگاه نيروي دريايي اين كشور در خليج گوانتانامو بشدت محكوم كرد.بر اساس اين گزارش سال 2007 سالي فاجعه‌آميز براي حقوق بشر توصيف شده است و كشورهاي متعددي از جمله آمريكا به شدت محكوم شده‌اند.
واشنگتن اين زندان را پس از حملات 11 سپتامبر در اين پايگاه راه‌اندازي كرد تا مظنونين حملات تروريستي دستگير شده در كشورهاي مختلف را، در آن نگهداري كند.
شكنجه‌هاي اعمال شده و رفتار بد با زندانيان گوانتانامو در حدي است كه گروه‌هاي طرفدار حقوق بشر همواره آمريكا را محكوم كرده‌اند.
بر اساس گزارش‌هاي رسيده آمريكا اكنون 270 نفر در زندان گوانتانامو نگهداري مي‌شوند كه بعضا با گذشت سال‌ها هنوز دادگاهي براي رسيدگي به اتهامات آنها تشكيل نشده است.
بر اساس گزارش روزنامه انگليسي ديلي‌تلگراف، بسياري از كساني كه سال‌ها در اين زندان به سر مي‌برند هنوز مجرم شناخته نشده و در يك برزخ قانوني به سر مي‌برند.
مجله آمريكايي "سالن نيوز" نيز در گزارشي نوشت كه زندانيان گوانتانامو به واسطه شرايط و رفتارهاي نامناسب در اين زندان به مشكلات رواني عديده اي مبتلا مي شوند كه در نهايت آنها را به مرز جنون يا خودكشي مي كشاند.
با نگاهي به اخبار منتشر شده مي‌توان دريافت كه آمريكا بزرگترين ناقض حقوق بشر است زيرا ديده‌بان حقوق‌بشر در يكي از جديدترين گزارش‌هاي خود اعلام كرد ايالات متحده آمريكا بالاترين شمار زنداني را در ميان كشورهاي دنيا دارد.
بر اساس گزارش سازمان ديده بان حقوق بشر ايالات متحده آمريكا بيش از هر كشوري در دنيا و بيش از هر زماني در تاريخ، آمار بيشترين زنداني را به خود اختصاص داده است و هم اكنون بيش از 2 ميليون و 300هزار تن در آمريكا در زندان به سر مي‌برند.
"ديويد‌ فاوتي" رئيس سازمان ديدبان حقوق‌بشر با اشاره به آمار بالاي زندانيان آمريكا نيز گفت: انتشار ارقام و آمار جديد زندانيان ثابت مي‌كند آمريكا بزرگ‌ترين زندانبان در دنياست
آمريكا در حالي با دارا بودن بيشترين تعداد زندان‌هاي مخفي مقام اول را دراين زمينه داراست كه روزنامه انگليسي "گاردين" نيز در چند روز اخير با انتشار خبري از وجود "زندان‌هاي شناور" آمريكا در سواحل اقيانوس هند و نيز در نزديكي سواحل سومالي پرده برداشت.
به نوشته گاردين آمريكا از كشتي‌هاي خود براي نگهداري مظنونين تروريستي استفاده مي‌كند و اين در حالي است كه نام اين زندانيان در هيچ يك از مراكز صليب سرخ جهاني ذكر نشده است.
از ميان كشورهاي غربي كه مدعي حقوق بشر هستند همچنين مي‌توان به انگليس اشاره كرد.در خبرهاي چند روز اخير آمده بود كه دولت اين كشور قصد دارد مدت زمان بازداشت بدون اتهام مظنونين تروريستي را از 28 روز به 42 روز افزايش دهد.
بر همين اساس اوضاع حقوق بشر انگليس به گونه‌اي است كه كميسيون حقوق بشر اين كشور دولت را تهديد به پيگرد قانوني كرد و اعلام نمود كه لايحه دولت انگليس مبني بر 42روز حبس بدون تفهيم اتهام افراد مظنون به تروريسم ، نقض آشكار قوانين حقوق بشر و كنوانسيون حقوق بشر اروپاست.
بر اساس گزارش كميسيون حقوق بشر انگليس موارد نقض حقوق بشر در اين كشور عبارتند از: تبعيض عليه زنان، خشونت عليه كودكان و سوء استفاده جنسي از نوجوانان، اسلام ستيزي، نقض حقوق زندانيان و نقض حقوق بشر تحت عنوان جنگ با تروريسم.
از ديگر كشورهاي غربي ناقض حقوق بشر مي‌توان به كشور هلند اشاره كرد كه در آن بر اساس گزارش كميته رفع تبعيض عليه زنان در سال 2007 از وجود تبعيض عليه زنان در اين كشور ابراز نگراني شده است و از دولت هلند خواسته شده به تعهداتش در قبال كنوانسيون رفع تبعيض عليه زنان پايبند باشد.
گزارش‌هاي متعدد سازمان‌هاي حقوق بشر و مراكز مدافع حقوق انسان‌ها در حالي منتشر مي‌شود كه كشورهاي غربي مدعي دموكراسي در كانون توجه اين گزارش‌ها قرار دارند و با وجود اينكه غرق در مشكلات روز افزون اجتماعي خود هستند سعي دارند با دخالت در امور ديگر كشورها حقوق بشر را به اصطلاح احيا كنند.
انتهاي پيام/.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن