تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816272873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز هفته فرهنگي ايران در شهر صافيتا سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آغاز هفته فرهنگي ايران در شهر صافيتا سوريه
خبرگزاري فارس: هفته فرهنگي ايران از سوي رايزني فرهنگي كشورمان در سوريه در سالن اجتماعات مركز فرهنگي عربي شهر صافيتا از توابع استان طرطوس اين كشور برگزار شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين مراسم كه با حضور مير مسعود حسينيان كاردار سفارت جمهوري اسلامي در سوريه، وابسته فرهنگي كشورمان ، دبير حزب بعث در اين شهر، مدير اداره فرهنگ، علما، نخبگان و ده ها نفر از علاقمندان به فرهنگ و ادب و تمدن ايران برگزارشد،سلماني به نمايندگي از رايزني فرهنگي ايران در خصوص اهداف فرهنگي و فكري و هنري برگزاري چنين هفته هاي فرهنگي و مشتركات تمدني و فرهنگي دو كشورايران و سوريه توضيحات مختصري را ارايه نمود و به همزماني برگزاري اين هفته فرهنگي با سالروز ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران امام خميني (ره) و همچنين سالگرد در گذشت مرحوم حافظ اسد رييس جمهورفقيد سوريه اشاره كرد.
سپس فيلمي از دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران طي سه دهه گذشته در عرصه هاي فرهنگي ، علمي ، هنري ، رسانه اي و اقتصادي بمدت بيست دقيقه براي حاضران پخش شد.
مير مسعود حسينيان كاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران در سوريه با ابراز خشنودي از برپايي چنين فعاليت هايي در شهرها و استانهاي مختلف كشورسوريه چنين امري را نشانه روابط مستحكم و سرشار از صميميت قلمداد كرد.
وي به تعريف سياست فرهنگي پرداخت و آن را يكي از عوامل اساسي " توسعه اجتماعي " جهت نيل به اهداف مورد نظر خواند و افزود :سياست فرهنگي كشورهاي اسلامي بر پايه بنيان هاي اسلامي و انساني بنا شده است كه بر اصولي همچون : اولويت قايل شدن بر ديدگاههاي توحيدي در امور زندگي فردي و اجتماعي ؛ گراميداشت انسان و كرامت و شرافت ذاتي فرد به جهت اينكه خليفه الله بر زمين بشمار مي رود ؛ دانستن اين موضوع كه انسان داراي فطرت الهي مي باشد كه باعث رشد و شكوفايي و در راستاي خير و صلاح او مي باشد ؛ تساوي قايل شدن بين انسانها و عدم اختلاف بخاطر مسائل نژادي ، عرقي و.... ؛ در نظر داشتن طبيعت مادي و معنوي انسان كه قابليت توسعه و پيشرفت در تمامي زمينه ها را خواهد داشت ؛ در نظر داشتن قدرت ايمان كه توانايي ايجاد ارزشهاي معنوي و فضايل اخلاقي و ايجاد روحيه استقلال طلبي و آزاديخواهي و همچنين تحكيم ارتباطات انساني در جامعه را بدنبال خواهد داشت.
حسينيان در بخش ديگري از سخنان خود ضمن ارائه برخي از آراء و افكار امام راحل "ره" در خصوص فرهنگ و نقش اصلاح طلبانه آن در جوامع ، به اهداف كلي فرهنگي در كشورهاي اسلامي اشاره كرد و افزود: توسعه فرهنگ اسلامي و انساني و رشد و توسعه آن در جوامع ؛ داشتن استقلال فرهنگي و زدودن مظاهر فساد و نادرست از درون جوامع اسلامي ؛ كشف استعدادهاي درخشان و توانائي ها و سرمايه هاي انساني ؛ پيروي نمودن از فضايل اخلاقي و صفات الهي ؛ درك مقتضيات زمان و همگامي با توسعه و پيشرفت جهاني در عرصه ي فرهنگي با حفظ ارزشهاي انساني و اسلامي و ... ، اينها اهداف فرهنگ اسلامي مي باشند كه جهت دستيابي به آنها ، بر مسئولين و جوامع اسلامي است كه مسائلي را رعايت نمايند ، از جمله : كشف ميراث ملي و تاريخي در عرصه هاي مختلف ديني ، علمي، ادبي ، هنري ، فرهنگي و حمايت و نگهداري از بنيان هاي ميراث اسلامي و ميهني ؛ بهره وري از دستاوردهاي علمي و فرهنگي جهاني و استفاده از تجارب انساني جهت توسعه و پيشرفت جوامع اسلامي ؛ تحكيم وحدت ملي و مذهبي در پرتو ويژگيهاي قومي ـ مذهبي هر ملتي ؛ ايجاد زمينه هاي مناسب جهت فعال نمودن استعدادها و نوآوري و پشتيباني از آنها ؛ ايجاد زمينه هاي لازم جهت انجام مطالعات و تحقيقات و استفاده از نتايج آنها ؛ پرورش روح و جسم انسانها و اهتمام ورزيدن به ورزش و آموزش ديني در كنار يكديگر و غيره.
كاردار سفارت كشورمان در سوريه در خاتمة سخنان خود با اشاره به نقش جوانان در جوامع و ضرورت توجه نمودن ويژه به آنان ، با قرائت فرازهايي از سخنان مقام معظم رهبري در خصوص نقش جوانان در جوامع ، ابراز اميدواري كرد با تربيت صحيح آنان كليه توطئه هاي دشمنان اسلام نقش بر آب شده و جوامع اسلامي با رشد و توسعه روز افزون مواجه گردند.
"باسم حسين "مدير اداره فرهنگ شهر صافيتا، ضمن گراميداشت ياد و خاطره رهبر راحل جمهوري اسلامي ايران ، امام خميني "ره" و مرحوم حافظ اسد، همزماني برپايي اين هفته فرهنگي با سالروز رحلت اين دو چهرة شاخص و تأثيرگذار در منطقه و جهان را به فال نيك گرفت و به روابط صميمي و دوستانه دو كشور سوريه و جمهوري اسلامي ايران و مشتركات تاريخي ، تمدني ، ديني و فرهنگي موجود بين آنها اشاره نمود و ابراز اميدواري نمود در پرتو رهبري حكيمانه دو كشور ، شاهد رشد و شكوفايي هر چه بيشتر اين روابط با يكديگر باشيم و براي برگزاركنندگان هفته فرهنگي آرزوي موفقيت نمود.
پس از آن ، حسينيان به اتفاق وابسته فرهنگي كشورمان و همچنين دبير حزب بعث در صافيتا و تني چند از شخصيت‌هاي فرهنگي و ديني شهر، بطور رسمي نمايشگاه كتاب و صنايع دستي كشورمان را افتتاح كردند و بطور رسمي فعاليت‌هاي هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در شهر صافيتا آغاز شد.
در نمايشگاه كتاب نزديك به 1500 عنوان كتاب از آثار ترجمه شده امام خميني "ره"، مقام معظم رهبري ، شهيد مطهري و كتابهاي مرتبط به انقلاب اسلامي ايران در كنار كتابهاي ديني ، فرهنگي و هنري ارائه گرديده اند.
همچنين مجموعه اي از صنايع دستي كشورمان به همراه تابلوهاي هنري و مينياتور در معرض بازديد علاقمندان به فرهنگ و هنر ايران اسلامي قرار گرفته اند و در خلال اين هفته فرهنگي چهار فيلم سينمايي از فيلم هاي زير نويس شده ايراني اكران شد.
انتهاي پيام/ش
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن