تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821106236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيا حيدري در بازيهاي المپيك شركت خواهد كرد ؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آيا حيدري در بازيهاي المپيك شركت خواهد كرد ؟
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): از : ناصر انصافي مقدم - خداحافظي اعتراض گونه "عليرضا حيدري" با تجربه ترين كشتي گير حال حاضر ايران و دارنده 6 مدال طلا ، نقره و برنز جهان و بازيهاي المپيك از كشتي در جام "جهان پهلوان تختي" نشان داد كه فدراسيون كشتي،از جاذبه كافي برخوردار نيست.


حيدري مرد عرصه هاي مهم و ميدان هاي سهمگين كه بيشترين افتخارات يك دهه اخيركشتي ايران به نام او نوشته شده است، ناغافل و ناخواسته از عشق خود "كشتي" خداحافظي كرد و امروز دلگير و دل شكسته ، ديگر قصد بازگشت به تشك هاي مبارزه را ندارد.
كيست كه نداند مرد اول وزن 96 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران و كاپيتان اين تيم تا دو سال پيش ، همچنان عشق به كشتي در وجودش موج نمي زند و اين واقعيت را نمي تواند در لابلاي كلمات و جملات خود پنهان كند كه نمي تواند بدون كشتي زندگي كند.
حيدري هفته پيش عنوان كرد كه ديگر نمي خواهد به دنياي كشتي بازگردد وميدان را به جوانان سپرده است. او حتي علاقه اي به مربيگري يا سرمربيگري در تيم ملي ايران را نيز ندارد.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد ايران درپيكارهاي آسيايي وجهاني سال 2007درقرقيزستان و جمهوري آذربايجان كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان كشتي ، مي تواند مهره اي ارزشمند در كادر فني تيم ملي كشتي آزاد ايران باشد ، به خاطر ناملايمات و بي مهري ها از دنياي قهرماني و حتي مربيگري تيم ملي بريده است.
اگرچه حيدري همچنان از خداحافظي و سپردن ميدان به جوانترها در آستانه بازيهاي المپيك صحبت به ميان مي آورد ، اما او در فهواي كلمات و جملات خود از برخوردهاي مسوولان اجرايي و فني فدراسيون كشتي و كادر فني تيم ملي كشتي آزاد نسبت به خود كاملا دلگير است و اين را مي توان به خوبي از حرفهاي او و خداحافظي اعتراض گونه اش در رقابتهاي جام تختي در كرمانشاه فهميد.
مردي كه 6 مدال جهاني و المپيك در كارنامه وزين قهرماني او سنگيني مي كند و تا چند ماه پيش مسووليت سرمربيگري تيم ملي كشتي آزاد ايران به او محول شده بود ، براي شركت در رقابتهاي انتخابي و ورود به اردوي تيم ملي بايستي نامه نگاري كند.!
پس حق آب و گل و ريش سفيدي و حسن سابقه در كشتي چه مي شود.؟
آيا او با توجه به مشكل هميشگي اضافه وزن خود و كاستن كيلوهاي اضافه كه براي شركت در رقابتهاي انتخابي تيم ملي كم كرده بود ، به خاطر غيبت در رقابتها و اردو بايستي با يك كشتي گير جوان كه حتي يك چهارم افتخارات او را هم ندارد ، در يك كفه ترازو قرار گيرد و مقايسه شود.؟
مشكلاتي دست به دست هم داد تا او نتواند مثل خيلي ها ، زمستان سال پيش در رقابتهاي انتخابي تيم ملي در اصفهان شركت كند اما از همان موقع او در تيررس خشم فدراسيون كشتي قرار گرفت ولي ديگران با شرايط بهتري دوباره وارد تيم ملي ايران شدند.!
خودش مي گويد وقتي كه به اصفهان نرسيدم مرا به همراه چند نفر ديگر در يك ليست سياه قرار دادند و ما را كنار گذاشتند. پس از آن از رفتن من به جام "مدويد" در بلاروس به همراه تيم نفت جلوگيري شد اگرچه تيم نفت نيز به اين جام نرفت. اما دستهايي در كار بود كه من به خاطر اينكه در اصفهان كشتي نگرفتم ، به جام مدويد نروم.
حيدري كه خودش را براي شركت در بازيهاي المپيك 2008 پكن آماده مي كرد ، پس از نزديك به دو سال دوري از شركت در مسابقه ها ، ماه پيش در رقابتهاي بين المللي جام "علي علي اف" در داغستان روسيه شركت كرد و در اولين كشتي دستش از دو سر بازو كه سابقه داشت ، آسيب ديد و به رقابتها ادامه نداد.
البته اين آسيب ديدگي حرفهاي زيادي براي او داشت و در حالي كه به او گفته شده بود كه نبايد تا دو ماه كشتي بگيرد و اين يعني دور شدن از بازيهاي المپيك و پس از آن وداع هميشگي با عشقش كشتي ، اما مرد 6 مداله كشتي ايران با ضرب و زور 7 آمپول دردناك ، خود را به رقابتهاي بين المللي جام تختي رساند.
طي اين يكي دوسال اخير"عليرضا حيدري" فقط خون دل خورد و به اندازه زحماتي كه براي حاضر شدن در آخرين ميدان دوران قهرماني خود در بازيهاي المپيك متحمل شد و عرق جبين ريخت ، فقط حرف شنيد و ناملايمات ديد اما به رسم پهلواني و ادب و نزاكت چيزي به زبان نياورد.
در حرفهاي اومنطق و صداقت وجود دارد. آيا جرم حضور نيافتن در رقابتهاي انتخابي تيم ملي ايران براي شركت در مسابقه هاي آسيايي در كره جنوبي بايستي همچنان تا بازيهاي المپيك ادامه پيدا كند.؟
حيدري تاوان چه جرمي را بايد پرداخت كند كه رقابتهاي بين المللي جام "جهان پهلوان تختي" را به رغم ميل باطني خود با شرايط سختي كه از آسيب ديدگي جام علي اف داشت، ناتمام بگذارد و آنگونه غريبانه بر چهار گوشه تشك بوسه زند.
مسوولان اجرايي و فني فدراسيون كشتي مرد و مردانه پاسخ دهند ، اگر "عليرضا حيدري" در جام تختي شركت نمي كرد ، او را به تيم ملي كشتي آزاد براي شركت در بازيهاي المپيك 2008 پكن راه مي دادند.؟ آيا كسي حرفهاي او را مبني بر شدت آسيب ديدگي اش باور مي كرد و بر آن صحه مي گذاشت.؟
گويا برخي ها با كنايه به حيدري گفته اند (منظورعوامل فني) تو از هم اكنون براي المپيك انتخاب شده اي و اين گفته براي قهرمان جهان و المپيك بسيار تلخ و گران آمد و او احساس كرد كه به جاي سرباز هميشگي كشتي ، اين بار سر بار كشتي شده است. ديگر جمع پذيراي او نيست و او جلوي پيشرفت جوانها را گرفته است. همه به او طور ديگري نگاه مي كنند. انگار كه حيدري حق آنها را خورده و او اضافه كشتي شده است.!
پس بهتر است كه عطاي كشتي را به لقاي آن ببخشد و ميدان را به جواناني چون "سعيد ابراهيمي" ، "اميرعباس مرادي گنجي" ، "سعيد اميري" و ... غيره واگذار كند و او در يك لحظه شجاعت خود را با احساساتش درآميخت و پس از برتري در يك وقت مقابل "جعفر دليري" كشتي گير كرمانشاهي بر چهار گوشه تشك پهلواني ، بوسه زد و با چشماني گريان و بدون حلقه گل و تشريفات معمول خاص با كشتي خداحافظي كرد.
قهرمانان كشتي به رغم قدرت بدني و توان بالاي جسماني ، روحيه اي ظريف و به لطافت گل دارند و همين روحيه است كه از آنان انسانهايي احساسي و عاطفي مي سازد كه قادر به تحمل هر حرف و نگاه سخت و سنگين نيستند. اين نكته ظريقي است كه بايد مورد توجه مسوولان ورزش قرار گيرد.
جهان پهلوان تختي درعين پهلواني و قدرت و مبارزه درميدانهاي سخت و سنگين، روحيه اي ظريف و شكننده داشت و قهرماناني چون امامعلي حبيبي ، منصور مهديزاده ، محمدعلي صنعتكاران ، منصور برزگر ، ابراهيم جوادي و ديگران نيز چنين بودند.
از مرد سرد و گرم چشيده و ميدان ديده و محترمي چون "محمدعلي صنعتكاران" كه در صداقت در گفتار و رفتار و مردانگي او شكي نيست ، انتظار داشتيم در آن شرايط بحراني كه بر "عليرضا حيدري" حاكم شده بود ، از او حمايت مي كرد و دستي بر سر و گوش اين قهرمان پرافتخار كه حق بزرگي بر كشتي ما دارد ، مي كشيد.
از نايب رئيس فدراسيون كشتي و مدير فني تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران انتظار مي رفت به عنوان يك بزرگتر اهل فن وارد عمل شده و از خداحافظي غافلگير كننده يك قهرمان متاثر شود و در پي جستجو و ريشه يابي علت آن برآيد.
حيدري با اين كار كه شايد درنوع خود بي نظير بود، في الواقع اعتراض خود را به تصميم گيرندگان
و گردانندگان فدراسيون كشتي و كميته فني آن نشان داد و بدون عجز و ناتواني از كشتي كنار رفت.
در حاليكه همگان خوب مي دانند كه او امروز همچنان مرد اول وزن 96 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران و مرد مبارزه در ميدانهاي مهم و سهمگين چون بازيهاي المپيك است.
امروز وزن 96 كيلوگرم با در اختيار داشتن دو سه كشتي گير خوب اما جوان و كم تجربه و بدون در اختيار داشتن "عليرضا حيدري" يكي از سه وزن مبهم و قابل تامل تيم ملي كشتي آزاد ايران براي شركت در بازيهاي المپيك 2008 پكن شده است.
مبارزه در المپيك با كشتي گيراني چون "حاجي مراد گاتسالوف" يا "شيرواني مراداف" از روسيه ، "الدار كورتانيدزه" يا "گئورگي گوتشيليدزه" از گرجستان ، "دانيل كورماير" از آمريكا ، "روسلان شيخ اف" كشتي گير داغستاني كه معلوم نيست امسال در بازيهاي المپيك با پرچم كدام كشور به روي تشك خواهد آمد و ديگران ، مرد ميدان ديده و كهنه كار مي خواهد.
عليرضا حيدري قبل ازخداحافظي گفته بود قرار نيست كه بدون رقابتهاي انتخابي به بازيهاي المپيك برود.
قصد او عبور از كمند رقيبان داخلي وشكست آنها براي رفتن به المپيك بود. اين وظيفه بر مسوولان فدراسيون كشتي و كادر فني تيم ملي كشتي آزاد ايران است كه با توجه به اهميت ميدان خطير بازيهاي المپيك 2008 پكن ، "عليرضا حيدري" را مجاب به حضور دوباره در رقابت انتخابي وزن 96 كيلوگرم سازند.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن