واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به گزارش ايرنا، اين مرجع تقليد روز پنجشنبه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر درجمع نمازگزاران حرم مطهرحضرت معصومه (س) تصريح كرد:شركت گسترده و باشكوه مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس وظيفه ديني و اسلامي مسلمانان است. وي ابراز اميدواري كرد: به لطف پروردگار منان، چنين راهپيماييهايي بتواند تزلزل بيشتري در اركان رژيم اشغالگر قدس و حاميان اين رژيم جعلي ايجاد كند. آيت الله مكارم شيرازي در ادامه مباحث تفسيري خود با اشاره به جدايي پسر نوح پيغمبر از قوم نوح اظهار داشت: طبق آيات قرآن مجيد، رابطه معنوي پسر نوح از اين پيغمبر جدا و اين امر باعث جدايي مادي و جسماني آنها نيز شد. وي همچنين تاكيد كرد: اسلام احترام پدر و مادر توسط فرزندان را بسيار سفارش كرده اما در عين حال فرزندان را از داشتن رابطه با پدر و مادراني كه رابطه معنويشان قطع شده و در صف بت پرستي، شرك، كفر، فسق، ظلم و ستم وارد شده و پدر و مادران را از داشتن رابطه با فرزنداني كه در صف كفر وارد شده اند بشدت برحذر داشته است. وي در ادامه بااشاره به پنج حديث از حضرت محمد (ص) و ائمه معصومين(ع) گفت:كساني كه همه روزه به حساب خود رسيدگي نكنند، اهل تقلب باشند، به مردم ظلم كنند و مال مردم را بخورند از شيعيان و دوستداران پيامبر(ص) و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نيستند. وي با بيان اينكه شيعه بودن عامل تربيت و افتخار است، گفت: شيعه بودن شرايط خاص خود را دارد، صرف توسل و ادعا داشتن خوب است اما كافي نيست؛ اگر بخواهيم شيعه واقعي حضرت علي (ع) باشيم و در كنار حوض كوثر از دستان مباركش سيراب شويم بايد خيلي از شرايط را رعايت كنيم. اين مرجع تقليد در ادامه گفت: برادران اهل سنت معتقدند كه كسي كه از صحابه پيامبر (ص) است، عادل بوده و نبايد نازكتر از گل به ايشان گفت؛اما صحابه اي كه پيوند مكتبي و معنوي آنها با پيامبر اسلام (ص) قطع شد، عادل نيستند و از صف اصحاب رسول الله خارج شدند. وي اظهار داشت: البته قصد ما از مطرح كردن اين مطلب، اهانت به مقدسات اين برادران نيست بلكه قصد ما قضاوت است. وي افزود: اصحاب پيامبر (ص) سه گروه بودند؛ گروه اول شامل صحابه اي است كه در زمان حيات رسول اكرم (ص) خوب زندگاني كردند و بعد از رحلت پيغمبر (ص) نيز رابطه مكتبي و معنويشان را حفظ و در مسير خاتم الانبيا حركت كردند. آيت الله مكارم شيرازي گفت: گروه دوم شامل كساني است كه لابلاي صحابه بودند، پشت پيغمبر (ص) به نماز مي ايستادند، حديث مي شنيدند؛ اما با پيامبر نبوده و از منافقين بودند. وي افزود: آيا واقعا مي شود اين منافقيني كه لابلاي اصحاب واقعي پيغمبر بودند را عادل بحساب آورد؟؛ آيا مي شود سوره توبه كه بخش عظيمي از اين سوره به منافقين اختصاص دارد را انكار كرد و آيا مي شود سوره منافقون را ناديده گرفت و انكار كرد؟ آيت الله مكارم شيرازي اضافه كرد: گروه سوم كساني بودند كه در زمان حيات پيغمبر (ص) خوب زندگي كردند اما بعد از رحلت پيامبر عظيم الشان اسلام، منحرف شدند؛ آيا مي شود اينها را نيز عادل برشمرد؟ ك/2 553/550/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]