تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804912761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهايي از حوزه‌ي سينما و تئاتر/


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهايي از حوزه‌ي سينما و تئاتر/
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

43 متن راه يافته به مرحله بازبيني سومين جشنواره سراسري نمايشنامه‌خواني در حضور داوران مرحله دوم در فرهنگسراي نياوران اجرا شدند.

به گزارش بخش تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود عزيزي، دبير سومين جشنواره سراسري نمايشنامه‌خواني فرهنگسراي نياوران، علي نصيريان، دكتر محمدعلي خبري و تاجبخش فنائيان را به عنوان داوران مرحله بازبيني انتخاب نمود و اين داوران 22 تا 24 خرداد به تماشاي اجراي 43 متن راه‌يافته به اين مرحله نشستند.

از ميان اين آثار 15 نمايشنامه جهت روخواني در اين جشنواره انتخاب خواهند شد. در اين جشنواره بهترين اثر، بهترين كارگردان، بهترين نمايشنامه‌نويسان، بازيگران نقش اول و دوم مرد و زن، تنديس و جايزه مي‌گيرند.

گفتني است: سومين جشنواره سراسري نمايشنامه‌خواني تيرماه در فرهنگ‌سراي نياوران برپا خواهد شد.

***

اولين گردهمايي فيلم‌سازان جوان كشور كه 20 خردادماه امسال در خزرآباد ساري برپا شده بود روز پنج‌شنبه به كار خود پايان داد.

در مراسم اختتاميه اين گردهمايي تفاهم‌نامه‌اي براي ساخت 30 عنوان فيلم كوتاه جاده‌اي ميان انجمن سينماي جوانان ايران و وزارت راه و ترابري منعقد گرديد.

اين تفاهم‌نامه، توسط ناصر باكيده مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران و مسعود ذهبيون مشاور وزير و مديركل روابط عمومي وزارت راه و ترابري و طي تشريفات، رسمي و با حضور مهندس يدالله افشار مديركل هواشناسي استان مازندران، مهندس سميعي معاون فني و مهندسي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل كشور و مهندس احمد مجيدي معاون كارآفريني و مديرت بحران وزارت راه و ترابري و بيشتر از 80 فيلم‌ساز سينماي جوان از سراسر كشور منعقد شد.

برپايه اين خبر اين تفاهم‌نامه با اهداف توسعه همكاري‌هاي هنري، توسعه فرهنگ حمل و نقل با زبان هنر، توسعه فعاليت‌هاي آموزشي در زمينه آشنايي با مباني حمل‌ونقل و زمينه‌سازي براي ارتقاي فرهنگ حمل و نقل است.

مديرعامل انجمن سينماي جوان ايران اضافه كرد: در اين ميان سينماي كوتاه و مستند و انجمن سينماي جوان به دليل گسترده وسيعش در سطح كشور راحت‌تر مي‌تواند با روايت و تصويرسازي تلاش‌ها و خدمات و ارزش‌هاي كار وزارت راه و ترابري در راستاي توسعه حمل‌ونقل قدم بردارد.

وي با استقبال از همكاري انجمن سينماي جوان با وزارت راه و ترابري اظهار اميدواري كرد: توسعه همكاري‌ها به توليد ده‌ها اثر هنري با موضوع جاده و حمل و نقل تبديل شود و در آينده‌اي نزديك بتوانيم اولين جشنواره فيلم كوتاه جاده‌اي را به طور مشترك برگزار نماييم.

***

خسرو حكيم‌رابط از اساتيد نمايشنامه‌نويسي و پيشكسوت تئاتر كشور، چندي پيش به تماشاي نمايش «ماكوندو» نشست و با نگارش يادداشتي كوتاه، خرسندي خود را از اجراي اين نمايش اظهار كرد.

به گزارش روابط عمومي ماكوندو، يادداشت‌ استاد حكيم رابط به اين شرح است:

(: _ "ماكوندو" را ديديد؟

: _ بله ... ديدم. هم من و هم نوه‌هاي خردسالم "بامداد" و "هليا"

: _ خب كار راچگونه ديديد؟

: "آرش پارشاخو" _ نويسنده _ و "آزاده انصاري" كارگردان‌ _ همراه با گروهي جوان _ دختر و پسر _ ساده‌ و بي‌ادعا، به دور از ادا و اصول‌هاي رايج و دهان‌ پركن" پست مدرنيسم ... پسا پشت مدرنيسم ... شالوده شكني ... ضد تئاتر و از اين قبيل " و در سالني كوچك، من و نوه‌هاي خردسالم را همراه با جمعي اندك تماشاچي (اندك درحد همين سالن دومثقالي) به سفري بردند دلپذير و لذت‌بخش، به دهكده‌ي خيالي "ماكوندو" و به دنياي پررمز‌وراز ، شيرين و جادويي "ماركز" هنرمند، خيال‌پرداز و "جادوگر بزرگ".

من، نوه‌هايم و احتمالا جمع اندك همسفران امشب، خوش داريم كه يكبار ديگر _ اگر نه بارها و بارها به‌دنياي زيبا و شريف اين آدم _ عروسك‌هاي ساده قدم بگذاريم.

من كه فرداشب هم خواهم آمد _ گرچه نادلخوش از اين‌كه جاي تنگ تماشاچيان را به‌اندازه‌ي يك صندلي تنگ‌تر خواهم كرد و البته اگر فرصتي فراهم شد شرح اين ديدار را خواهم نوشت. )

محمد ابراهيميان، سيدرضا ميركريمي، اميررضا خادم، سوسن مقصودلو، ايوب آقاخاني، افشين هاشمي، شهرام كرمي، فريبا رييسي، علي‌ پاكدشت، زهرا صبري، وحيد شاكري به‌همراه جمعي از منتقدان و دست‌اندركاران رسانه‌هاي گروهي به تماشاي اين نمايش نشسته‌اند.

ماكوندو نوشته‌ي آرش پارساخو و كارگرداني آزاده انصاري از توليدات گروه تئاتر معاصر تا هفته‌ي اول تيرماه ادامه همه‌روزه ساعت 20به روي صحنه مي‌رود.

***

در آخرين جلسه هيات مديره انجمن فيلم كوتاه ايران كه به رياست محمد شيرواني برگزار شد,الهام حسين‌زاده به عنوان مدير جديد روابط عمومي اين انجمن منصوب شد.

الهام حسين زاده كارشناس روزنامه نگاري و كارشناس ارشد تحقيق در ارتباطات اجتماعي است و از سال 1372 فعاليت مطبوعاتي خود را با روزنامه‌ها و نشريات سراسري آغاز كرد.

وي كه در كارنامه كاري خود علاوه بر خبرنگاري سابقه تدريس ،تحقيق،ترجمه و راه‌اندازي چندين نشريه را دارد، كارگردان فيلم هاي «همسفر خاموش» و «جاي دوست،جاي دشمن» است كه موفق به كسب جوايز متعددي از جشنواره‌هاي داخلي و خارجي شده‌اند.

***

اولين نمايش فيلم كوتاه «بازگشت» به كارگرداني شيرين برق نورد و محمدرضا جهان پناه و فيلم كوتاه «صبح بخيرمونا ليزا» به كارگرداني شيرين برق نورد روز چهارشنبه، 29 خرداد ساعت 4 بعد ازظهر درمحل نمايش فيلم "مركز گسترش سينماي مستند و تجربي" واقع در سيد خندان، سهروردي شمالي، ميدان شهيد قندي، پلاك 17 مي باشد.

انتهاي پيام
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن