تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813203115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران مطرح شد: پاسخ تلويحي آيت‌الله امامي كاشاني به شايعات اخير


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران مطرح شد: پاسخ تلويحي آيت‌الله امامي كاشاني به شايعات اخير
آفتاب: آيت الله امامي كاشاني گفت: «كساني كه عليه دين و مسلمين و نظام اسلامي طراحي مي‌كنند، اين‌ها دليل ندارند و سخناني را به بهتان و كذب مي‌گويند و يك موج موقتي هم ايجاد مي‌كنند».

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، آيت الله محمد امامي كاشاني در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران به يكي از اسماء ديگر پيامبر يعني خير الماكرين اشاره كرد و گفت: «در جاهاي مختلف قرآن به مكر خدا و بشر آمده اشاره شده يعني مكر مي‌كند و خدا نيز مكر مي‌كند و اين در سوره آل عمران و رعد نيز آمده‌است».

وي درباره چگونگي مكر خدا گفت: «مكر به معني نقشه و حيله است كه براي بشر در جهت ظلم و شر است ولي مكر خدا به معني آن است كه انسان مكر مي‌كند و براي ديگران نقشه مي‌كشد خداي متعال آن حيله را باز مي‌كند و به خودش بر مي‌گرداند و دل فاسدش را مي‌شكافد و جامعه آن عمل كثيف را مي‌بيند كه اين معني مكر خداست و بزرگان در عرفان هم تفاسير مختلفي در همين وادي دارند».

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اعلام اينكه مكر در مورد بشر به معني حيله است، گفت: «بشر خدعه مي‌كند و خداوند خدعه را به خودش بر مي‌گرداند و خير الماكرين به همين معناست».

وي افزود: «مكر چيز تازه اي نيست و از گذشته نيز بوده است كسي كه مكر مي‌كند ظلم مي‌كند، بعضي اعمال در آخرت باز مي‌شود و در قبر‌، برزخ و قيامت آغاز مي‌شود و از آنجايي كه مكر ظلم است در همين دنيا به او بر‌مي‌گردد و او را رسوا مي‌كند».

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران اظهار داشت: «مكر بشر به معني تدبير انسان براي بيان كردن نقشه‌اش است ولي مكر خداوند، چهره انبيا و پيروان پيامبران را به گونه‌اي نشان مي‌دهد كه اين انبيا حجت و دليل دارند ولي كساني كه عليه دين و مسلمين و نظام اسلامي طراحي مي‌كنند، اين‌ها دليل ندارند و سخناني را به بهتان و كذب مي‌گويند و يك موج موقتي هم ايجاد مي‌كنند. البته در دنياي امروز كه دنياي انرژي است، آنان كه به دنبال آن هستند آن را روي آنتن مي‌برند اما اين مكري است كه مكاران بدانند به جايي نمي‌رسند».

امامي كاشاني افزود: «‌وقتي كه بشر بهتان را فهميد و دولت مكار را شناخت كه عمدتا اين دولت‌هاي مكار همان امريكا و اسرائيل هستند، منفورترين مي‌شوند و اين شر را به دامان خودشان بر مي‌گردانند».

امام جمعه موقت تهران افزود: «چشم و زبان و ساير اعضا و جوارح بايد در مسير خودش استفاده شود در غير اين صورت جوارح عليه او عمل خواهند كرد همچنانكه اعضا و جوارح يك معتاد چنين است و همه اعضا عليه او قيام مي كنند زيرا او گناهي كرده و همه جوارحش عليه او قيام مي‌كند».

كاشاني با تاكيد بر اينكه حق هميشه پيروز است، گفت: «قرآن فرموده است كساني كه مكار هستند، خودشان مي‌دانند كه پيروز چه كسي است».

وي با اعلام اينكه از مكر و حيله پرهيز كنيد، گفت: «در همه مسائل بايد از خدا ترسيد و از مكر پرهيز كرد البته كسي كه درباره‌اش مكر مي شود، نبايد نگران باشد و دشمن مي‌داند چه كسي مي‌درخشد اينكه آيا روساي اتحاد جماهير شوروي، رژيم غاصب اسرائيل، آمريكا و يا نام امام خميني مي‌درخشد».

عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به نمازگزاران گفت: «از خدعه و مكر بپرهيزيد و اگر عليه كسي خدعه‌اي صورت گرفت او در راه خدا بايد حركت كند و خود را با خدا معامله كند».

‌آيت الله امامي كاشاني در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران درخصوص مسايل داخلي به توصيه مقام معظم رهبري به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر احساس مسووليت آنها در برابر ملت اشاره كرد و گفت: «‌اگر چه صحبت‌هاي ايشان خطاب به نمايندگان مجلس بود اما ايشان به تمام دست اندركاران و مسوولين نيز براي خدمت به مردم توصيه و تاكيد كردند، زيرا احساس مسووليت مادر همه ارزش‌هاست و اين بسيار مهم است كه انسان‌ها آن را آويزه گوش خود كنند و در همه مسايل آن را مورد توجه قرار دهند».

وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع توافقنامه آمريكا و عراق اشاره كرد و گفت: «‌اين توافقنامه واقعا ننگ‌آور است و كاپيتولاسيون مطرح شده در توافقنامه به معني استثنايي بر حقوق انسان‌ها و حقوق اصولي جهان است، يعني در هر كشوري قدرت نظامي دست قانون اساسي آن كشور بايد باشد».

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: «در بندهاي اين قرارداد آمده است كه قدرت نظامي را آمريكا مهار و كنترل كند و هر كجا كه بخواهد نيروي نظامي خود را پياده كند».

خطيب

” از خدعه و مكر بپرهيزيد و اگر عليه كسي خدعه‌اي صورت گرفت او در راه خدا بايد حركت كند و خود را با خدا معامله كند.... “

نماز جمعه اين هفته تهران به موضوع بي سابقه مطرح شده در اين بندها اشاره كرد و افزود: «در بندهاي مخفيانه اين قرارداد موضوع بي سابقه‌اي مطرح شده كه در آن بر مصونيت بخش‌هاي خصوصي از محاكمه در عراق اشاره دارد، يعني همه اين افراد در صورت تجاوز و يا ارتكاب به جرم بايد در آمريكا محاكمه شوند اما اين جزو نظام حقوقي هر سرزمين است كه هر جايي كه خطايي انجام شود بايد خود حكومت آن سرزمين آن افراد را محاكمه كنند».

وي افزود: «‌كاپيتولاسيون را نيز در گذشته به ايران آوردند ولي اينكه بخش‌هاي خصوصي نيز شامل اين بخش‌ها شود اقدام بي سابقه‌اي است».

امامي كاشاني با اعلام اينكه تك تك مردم عراق براي ايستادگي در مقابل اين توافقنامه وظيفه سنگيني را به عهده دارند تصريح كرد: «اينكه آيت الله سيستاني در مقابل اين توافقنامه ايستادگي كرد موضوع بسيار مهمي است».

وي اظهار داشت: «در صورتي كه چنين توافقنامه‌اي تصويب شود لكه ننگيني بر جبين ملت عراق خواهد بود و تاريخ مردم امروز اين سرزمين را محاكمه مي‌كنند چرا كه فرزندان آنها در برابر تن دادنشان به اين مساله آنها را محاكمه خواهند كرد».

امام جمعه موقت تهران خطاب به دستگاه‌هاي سياسي و ملت عراق گفت: «شما بايد محكم بايستيد و از جان خود نترسيد چرا كه اين براي شما ننگ است».

وي تصريح كرد: «‌اين موضوع منحصر به عراق نيست بلكه همه مسلمانان بايد آن را مورد حمايت قرار دهند و خطبه هاي نماز جمعه در ساير كشورها از جمله پاكستان، عربستان سعودي و سوريه بايد به اين موضوع توجه كنند و بيدار باشند و از عراق حمايت كنند و به دولت منفور آمريكا نهيب زنند».

امامي كاشاني خطاب به دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: «‌شما، زرادخانه هايتان را تقويت مي‌كنيد و سلاح‌هاي اتمي‌تان را گسترش مي‌دهيد ولي در عين حال دست از آنها بر نمي‌داريد اما ايران كه كار علمي و اقتصادي مي‌كند و فعاليت آن صنعتي و صلح آميز است، تهمت مي‌زنيد اما اين وصله‌ها به ما نمي‌چسبد و اين اوضاع خراب دنيا از آن انسان‌هاي كثيف و شماهاست و شما همين طور مي‌دويد و آبرويتان نيز بيشتر مي‌رود».

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: «‌اين وظيفه خطيبان نماز جمعه است كه مردم را به اين توافقنامه توجه دهند كه خداي نكرده تصويب نشود».

وي خطاب به كشورهاي اسلامي گفت: «شما همه يك امت هستيد، عراق، ايران، عربستان و پاكستان همگي بخش هايي از اين امت اسلامي هستيد اما يك امتيد و همه بايد يك صدا در مسيري كه اولش محمد(ص) و آخرش ولايت است گام برداريد و از يكديگر حمايت فرهنگي و سياسي كنيد آن وقت است كه هلاك نمي‌شويد زيرا تا زماني كه امت باشيد نابود نخواهيد شد».
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن